TASAVVUF AYRI BİR DİN

  • 307 Cevap
  • 168719 Görüntüleme

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

Çevrimdışı kutbay

  • *
  • 2554
    • İslami Düşünce Platformu
Ynt: TASAVVUF AYRI BİR DİN
« Yanıtla #45 : 02 Haziran 2014, 05:59:06 ÖS 17 »
Bir kişi caddeden karşıya geçecek. Yürüme mesafesinde yirmi metre ileride üst geçit var. Bu kişi üst geçide kadar yürümeyi tercih etmiyor ve bulunduğu yerden karşıya geçmeye çalışırken, araba çarpıyor vefat ediyor.

Bana bunu nasıl izah edersin .? Bu olayda gördüklerini nasıl anlatırsın.?

Cevap verebilir misin.?


Sorunun muhatabı olmamakla birlikte, bence;

1- İhmalkar bir kişiliği olduğundan vadesi bu olaya vesile kılınmıştır.
2- Vadesi dolmamış olsaydı, bu kişinin ihmalkar olup olmaması çok önemli değildi. Ya sorunsuz karşıya geçerdi veya bir vesile üst geçide yönelirdi.
3- Vadesi dolmamış olsaydı, kişi karşıya geçerken kaza geçirip hastaneye kaldırılsaydı ve ölmeseydi;
   a) Kaza sonrası hayatında değişiklikler olacaktı.
   b) Kaza sonrası değişecek hayatı başka birileri için hayr ya da şer olacaktı.
   c) Kişiye çarpan araç sürücüsü bir ders alacaktı belki başka bir kazanın önleyicisi olacaktı.
   d) Kişinin usulsüz karşıya geçme teşebbüsü nedeniyle kazayı yapan kişi ölecekti.
   e) Kişi ve sürücü kaza sonrası ölecekti ve her ikisinin vadesi dolduğu gibi birbirine vesile olacaklardı.
   f) Kazaya karışan ve ölen sürücünün ölümü başka birileri için hayr ya da şer olacaktı.
   g) ...
Lâ havle ve lâ kuvvete illâ billâhil aliyyil azîm

*

Çevrimdışı osisko

  • Derviş
  • ****
  • 593
  • Edep ya Huuu..
Ynt: TASAVVUF AYRI BİR DİN
« Yanıtla #46 : 02 Haziran 2014, 06:00:57 ÖS 18 »
osisko...


Allah aklını kullanmayanları pisliğin içinde bırakır...yunus süresi 100

Ayrıca Allah aklını kullanmak isteyenlere kılavuz olarakta KURAN[İLİM VE HİKMET],ve bununla birliktede kuranın pıratiği olan Rasulullah ı göndermiş.

Bu gönderdiklerinin Peşinde,şunu demiş Allah bilmediğiniz ilmim[şeyin] peşine düşmeyim,

başka bi ayettede bildikleriniz hakkında konuştunuz,konuştunuzda,bilmediklerinizin niye peşine düştünüz..

Şimdi siz kalkmış Allah ın ilim ve hikmetin dışında,tasavvufçuların hevalarından uydurdukları SIR dediğiniz bi yalan dolanın peşine düşmüşlerin hezeyanlarını yok, beşduyu organıymış,yok metadır diyerek savunmanız bile sizinle aynı dinde ve aynı Allah a kulluğun peşinde olmadığımı gösteriyor.

Benim Allah ım kendini RASULLER ARACILIĞIYLA VE RASULLERE VERDİĞİ İLİM VE HİKMETLE TANITAN ALLAHTIR VE BEN ONUN KULUYUM BU ŞEKİLDE İTAAT EDER VE ONUN DIŞINDA,SIRLI VIRLI İŞLERDENDE UZAĞIM,BÖYLE SIRLI VIRLI İŞLERLE UĞRAŞANLARI KENDİ SAHTE İLAHLARIYLA BAŞBAŞA BIRAKIP BU SIRLARIYLA UĞRAŞA DURSUNLAR...


Yunus .100
Allâh 'ın izni olmadan hiç kimse inanmaz ve pisliği , akıllarını kullanmayanların üzerine kor.


Allah inanmana müsaade etmiyor demek ki. O 'nun izni olmadıkça hiç kimse inanmaz. Ben Kuran ayetlerinden bahsediyorum, sen bilmem kimlerin yazdıklarıyla ayeti inkar ediyorsun.

Allah Evliya demiş, sen farklı lisanlarda inkar edip dost diye çeviriyorsun.

Allah Veli demiş, sen, onu da dost diye tefsir ediyorsun.

Allah Elçi, Resul, Mürşit, Uyarıcı demiş .. Aynı şekilde dost diye tefsir ediyorsun. Başkalarına bakmaktan kendini göremez olmuşsun arkadaş.

Kendinde olanı, karşındakine yaftalamaya çalışma.

Diyecek fazla bir şey yok. Allah ıslah etsin.
"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..

*

Çevrimdışı osisko

  • Derviş
  • ****
  • 593
  • Edep ya Huuu..
Ynt: TASAVVUF AYRI BİR DİN
« Yanıtla #47 : 02 Haziran 2014, 06:03:49 ÖS 18 »
Bir kişi caddeden karşıya geçecek. Yürüme mesafesinde yirmi metre ileride üst geçit var. Bu kişi üst geçide kadar yürümeyi tercih etmiyor ve bulunduğu yerden karşıya geçmeye çalışırken, araba çarpıyor vefat ediyor.

Bana bunu nasıl izah edersin .? Bu olayda gördüklerini nasıl anlatırsın.?

Cevap verebilir misin.?



Sorunun muhatabı olmamakla birlikte, bence;

1- İhmalkar bir kişiliği olduğundan vadesi bu olaya vesile kılınmıştır.
2- Vadesi dolmamış olsaydı, bu kişinin ihmalkar olup olmaması çok önemli değildi. Ya sorunsuz karşıya geçerdi veya bir vesile üst geçide yönelirdi.
3- Vadesi dolmamış olsaydı, kişi karşıya geçerken kaza geçirip hastaneye kaldırılsaydı ve ölmeseydi;
   a) Kaza sonrası hayatında değişiklikler olacaktı.
   b) Kaza sonrası değişecek hayatı başka birileri için hayr ya da şer olacaktı.
   c) Kişiye çarpan araç sürücüsü bir ders alacaktı belki başka bir kazanın önleyicisi olacaktı.
   d) Kişinin usulsüz karşıya geçme teşebbüsü nedeniyle kazayı yapan kişi ölecekti.
   e) Kişi ve sürücü kaza sonrası ölecekti ve her ikisinin vadesi dolduğu gibi birbirine vesile olacaklardı.
   f) Kazaya karışan ve ölen sürücünün ölümü başka birileri için hayr ya da şer olacaktı.
   g) ...


Doğru söze ne denir .?

Ama ben muhatabımdan duymak isterdim. Yine de eyvallah.
"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..

*

Çevrimdışı osisko

  • Derviş
  • ****
  • 593
  • Edep ya Huuu..
Ynt: TASAVVUF AYRI BİR DİN
« Yanıtla #48 : 02 Haziran 2014, 10:07:52 ÖS 22 »
Allah 'ın buyurduğu manada bakar isek, hiç bir problem yok.

Lakin, birilerinin tefsir olarak, ne maksatla kullandığı belli olmayan dost tefsirini alırsak, ayetlerde geçen, Evliya, Veli, Mürşit, Uyarıcı, Resul gibi bütün ifadelerin karşılığına da bunu kullanırsak, ya okuduğumuzu anlamıyoruz, ya da iddia ettiğimiz şeyde bir noksanlık var demektir.


ELÇİ
Rabbimiz! Onlara, kendi içlerinden senin âyetlerini kendilerine okuyacak, onlara kitabı ve hikmeti öğretecek, onları temizleyecek bir ELÇİ gönder. Her zaman üstün gelen, her şeyi yerli yerince yapan yalnız sensin. Sen.
Bakara 129


Biz "ELÇİ" 'leri sadece müjdeciler ve uyarıcılar olarak göndeririz. Kim inanır ve uslanırsa onlara korku yoktur ve onlar üzülmeyeceklerdir.
Enam 48



EVLİYA
Mü’minler, mü’minleri bırakıp da kâfirleri “EVLİYA” edinmesin. Kim bunu yaparsa, artık Allah ‘tan rahmet beklemesin. Ancak onlardan korunmanız başka. Allâh sizi kendisinden sakındırır. Dönüş yalnız Allah'adır.
Ali İmran 28


MÜRŞİT
Allah kime hidayet ederse, işte o, hakka ulaşmıştır, kimi de hidayetten mahrum ederse artık onu doğruya yöneltecek "MÜRŞİT" bulamazsın.
Kefh 17


‘‘Sizden herhangi bir ücret istemeyen bu kimselere tâbî olun, onların sözlerini önemseyin. Çünkü onlar hidayete ermiş kimselerdir.’’
Yasin 21


RESUL
Rabbin, kendilerine âyetlerimizi okuyan bir resülü memleketlerin ana merkezine göndermedikçe, o memleketleri helâk edici değildir. Zaten biz ancak halkı zalim olan memleketleri helâk etmişizdir.
Kasas 59






"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..

*

Çevrimdışı osisko

  • Derviş
  • ****
  • 593
  • Edep ya Huuu..
Ynt: TASAVVUF AYRI BİR DİN
« Yanıtla #49 : 03 Haziran 2014, 02:32:31 ÖÖ 02 »
MAİDE SURESİ 51. Ayetini Tasavvuf ehlinin yapmış olduğu tefsiri ; 

“Ey iman edenler! Yahudi ve Hıristiyanların Evliyalarını Evliya edinmeyin! Onlar kendilerinin Evliyasıdır.

Açıklaması,

Sonra gelen şeriatı kabul ettikten sonra evvelki şeriattaki Evliya 'lar senin şeriatından lutfedilen Evliya değildir.

Sana lutfedilen şeriatını gününe yansıtan ve emri ilâhiye uyumlu Evliya 'na tabi ol.

Geri döndüğünüz zaman evvelki şeriata dönüşünüzle, sonra gelen şeriata biatınızla, indi ilâhiyede nefsinize zulüm etmiş olursunuz.

ALLAH zalımlar toplumuna yol göstermez.”

(Maide Suresi 51)


İşte Evliya 'yı kabul etmeyip Evliya 'nın yerine mana ile ilgisi olmayan “dost” kelamı ile değişiklik yapılırsa, ayetin manasını doğru yansıtamadığı gibi Hazret-i Kuran ’ın manasına da ters düştüğünü bilelim .!

Hz. Allah 'ın adalet ve kanununda tertip ve tanziminde kullar arasında takvaca birbirlerinden üstünlükleri vardır. Kul olarak yaratılmışlık olarak değil.

Bütün dünya insanları bu sebepten dolayı birbirleri ile kardeştirler! Yahudisi de, Hıristiyanı da Muhammedisi de kardeştirler.

Peygamber efendimiz ;

" Birbirinizi sevmedikçe Mü-min olamazsınız
Mü-min olmadan da cennete giremezsiniz .
Ey Allah 'ın kulları kardeş olunuz "
  Buyurduğu halde 


Bu hadiste de belirtildiği üzre Efendimiz s.t.a.v " Ey Allah 'ın kulları kardeş olunuz " buyurmakta.

Bu çağrı, ne Yahudi, ne Hıristiyan, ne Muhammedi ayrımı yapılmaksızın bütün Allah 'ın kullarına, bütün insanlığa yapılmış olan bir çağrıdır.

Bu sebepledir ki, Evliya 'nın mana karşılığı dost olamaz, dost diye telaffuz edilemez.

Evliya, dost demek değildir.

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..

*

Çevrimdışı osisko

  • Derviş
  • ****
  • 593
  • Edep ya Huuu..
Ynt: TASAVVUF AYRI BİR DİN
« Yanıtla #50 : 03 Haziran 2014, 03:24:53 ÖÖ 03 »
Demek ki hiç düşünmüyor, bu konu hakkında hiç tefekkür etmiyoruz.

Kuran 'ın buyruğuna sahip çıksak, manasını anlasak ve anlatsak.. ! Sonuçta bütün dünya insanlarının Adem a.s 'ın çocukları olduğu, dolayısı ile bütün yaratılmış ve yaratılacak nesillerin de kardeşliği ortaya çıkacaktır.

Daha Maide suresi 51. ayetinin manasında anlaşamayan bizler, ne Kuran 'ın emrettiği tek Din İslam 'dan haberdarız.

Ne Bütün dünya insanlarının kardeşliğinden,

Ne Ehli Kitap ile birlik ve beraberliği içeren ayetlerden..!

Ne de, ayet manalarında değişiklik içermemesi gerektiği halde, onlarca yapılmış olan tefsir kirliliğinden.

Bizler Yahudi ve Hıristiyanların kitaplarını eleştiriyoruz fakat, bizdeki durumun hiç de onlardan farklı olmadığını maalesef göremiyor, idrak edemiyoruz.

Düşünsenize,

Kuran tefsiri yapıyoruz. Yapmış olduğumuz bu tefsirlerde bir tek Maide suresi 51. ayetinin manasında yapılmış olan tahribat, gizlenmiş olan mana, Evliya kelimesine dost diye yapılan tefsir, bütün dünya insanlarını birbirine düşürmeye yetiyor.

Nasıl mı .?

Farkında değiliz ama bütün dünya devletleri arapların yapmış olduğu değil, biz Türk 'lerin yapmış olduğumuz tefsirlere itibarı oldukça yüksek. Bizlerin yaptığı bu tefsirlere oldukça güveniyorlar , kullanılan her açıklamayı da kabulleniyorlar.


Yapılan bu tefsirleri bizler yine maalesef avrupalıya gönderiyoruz.

Peki ne var bu tefsirlerde .?

Hiç bir şey olmasa, bir tek Maide suresi 51. ayetinin yapılmış olan bu tefsiri düşmanlıkları için yeterli.

Kuran-ı Kerim 'i yakmaları, Peygamber efendimizin karikatür krizinin çıkmasına ve İslam düşmanlığını içeren filmlerin çekilmesine sebep ve vesile.

Halbuki, ayette geçen "EVLİYA" kelimesinin mana karşılığı, "EVLİYA" olarak tefsir edilmiş olsa idi, hiç değilse yapılmış olan bu tefsir düzeltilmiş halde, dost kelamı çıkartılıp yerine "EVLİYA" kullanılsa idi ..!

Belki de bu gün bütün dünya insanlarının inananları, kardeşlikten bahsedeceklerdi..!

Belki de, onlar da Müslüman olduklarının farkına varacaklardı..!

Necâşî 'nin,

"Muhammed 'e (s.a.v) indirilenle, İsa 'ya indirilenler, bir Hakikatin iki yanı gibi. Aynı kaynaktan besleniyor. Sizin dininizle, bizim dinimiz arasında şu çizgi kadar bile fark yok" dediği gibi..

İşte bütün insanlık bu gerçeği görecek ve kardeşliğe sahip çıkacaklardır.
 
Bunu ortaya çıkarmak içinse, Evliya 'nın manasının düzeltilmesi, hakikatının ortaya çıkartılması gerekiyor.

İşte bu yüzden, "EVLİYA" dost demek değildir.
"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..

Ynt: TASAVVUF AYRI BİR DİN
« Yanıtla #51 : 03 Haziran 2014, 04:51:10 ÖÖ 04 »
İslam dini kur'an, sünnet/hadis ve  Sahabe  İcmâsıdır. Bunun dışındaki  icmâ iddiaları, kıyas, istihsan ve benzeri tüm reyler aynı zamanda keşif, ilham ve benzeri yollar hakikat bakımından bir şey ifade etmezler. Çünkü bunlar birer zandan ibarettir.


Kime göre zan .?

Benim bahsettiklerim, Kuran, Sünnet, İcma, Kıyas-ı Fukuha dışında değil. İman, inanç, itikat konusunda benden duymayı merak ettikleriniz varsa sorabilirsiniz.!

İşte prensiplerimiz ;

Ahâd olan Hz. Allah 'a,
 
O'nun gönderdiği Hz.Muhammed Mustafa .s.ta.v 'e ,

O 'na indirdiği Hz. Kuran 'a acabasız bağlıyız.

Edilleyi şeriyeye uyumlu,
 
KİTAP, SÜNNET, ZAMANA UYUMLU İCMA, KIYASI FUKUHA PRENSİBİ İLE,

İtikatta mezhebimiz İMAM-I MATURİDİ ,

Amelde mezhebimiz, HANEFİ 'dir.

Başka ne arıyordunuz..?

Kıyas falan batıldır. maturudilikte kelam mezhebidir. hanefilikte kıyas ve rey çoktur. biz zahiriler ise hadise yapışanlarız.

*

Çevrimdışı Müslüman

  • ****
  • 511
  • Allah c.c kelamını kul kelamı ile eşitlemeyin.
Ynt:
« Yanıtla #52 : 03 Haziran 2014, 12:29:43 ÖS 12 »
Ebu Hanife'nin itikadinda ne gibi bir bozukluk gordunuz de itikatta Maturidiyiz diyorsunuz?

*

Çevrimdışı osisko

  • Derviş
  • ****
  • 593
  • Edep ya Huuu..
Ynt:
« Yanıtla #53 : 04 Haziran 2014, 01:59:37 ÖÖ 01 »
Ebu Hanife'nin itikadinda ne gibi bir bozukluk gordunuz de itikatta Maturidiyiz diyorsunuz?


Bozukluk gören bizler değiliz.  Bozukluk, "Ne gibi bir bozukluk gördünüz" sorusunu sorandadır.

Mezhep nedir, Mezhepler nedir ki ayrıcalığı olsun.?

Hanefi, Hambeli, Maliki, Şafi ..! Hepsini topladığında ortaya bir olan çıkmaz mı .?

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..

*

Çevrimdışı osisko

  • Derviş
  • ****
  • 593
  • Edep ya Huuu..
Ynt: TASAVVUF AYRI BİR DİN
« Yanıtla #54 : 04 Haziran 2014, 02:01:56 ÖÖ 02 »
Kıyas falan batıldır. maturudilikte kelam mezhebidir. hanefilikte kıyas ve rey çoktur. biz zahiriler ise hadise yapışanlarız.


Allah işini rast getirsin.
Nereye gittiğini bil, nasıl gitmen gerektiğini bil de neye yapışırsan yapış.
"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..

*

Çevrimdışı osisko

  • Derviş
  • ****
  • 593
  • Edep ya Huuu..
Ynt: TASAVVUF AYRI BİR DİN
« Yanıtla #55 : 04 Haziran 2014, 02:37:50 ÖÖ 02 »
"Yâ ALİ şu hakîkatı bil ki: ALLAH yolunda yapılacak ibadetlerin en yücesi onun kullarına gönderdiği bir mürşidin maneviyatı gölgesinde bulunmak ona uymaktır.

Bu alemde herkes başka türlü ibadet yolu tutar. Herkes kurtuluş yolu bir olan ALLAH 'a varış tarîki arar. Sen bu yolların hepsini bırak. O akil mürşidin ağuşunu seç.

İçinde sana muhalefet eden gizli düşmanlardan tamamı ile kurtulmuş olursun. Böyle bir ibadet senin için bütün başka ibadetlerin üstündedir.

Bu ibadetle sen Hakk'a giden kafilenin başında olacaksın."

(Mevlânâ Mesnevî-yi Şerîf I/2965)


Tasavvuf; ancak kalbe işlenen ledünni amellerin bir kanunu zahir ve batınla ilgili ilâhi hükümlerin düsturunun ismidir!.

Tasavvuf; iman ile ameli salih arasını cem etmektir. Amel-i salihi tamamlayıp zirveyi kemale çıkmaktır.

 İman çıplaktır.
 
-Elbisesi takva,
-Süsü haya,
-Meyvesi ise ilim'dir.

Kainatın yaratılış sebebi olan nur-u Muhammedî hakîkatine ulaşmak kamil insana karşı beslenen sevgi ve bağlılıktır. Kamil insan bütün insanların göz bebeğidir.

Kamil insanı sevmek nur-u Muhammedî'yi sevmek ALLAH 'ın rahmet sıfatlarının tecellî ettiği mercîyi sevmek gerçek anlamda ALLAH 'ı sevmektir.

HZ. ALLAH' a ve resullerine iman edenler bu gerçeği iyi bilirler.

Bu ise "Kelime-i şehadetin manasını yaşamak" demektir.



"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..

*

Çevrimdışı osisko

  • Derviş
  • ****
  • 593
  • Edep ya Huuu..
Ynt: TASAVVUF AYRI BİR DİN
« Yanıtla #56 : 04 Haziran 2014, 02:53:41 ÖÖ 02 »
HER ŞEY RAHMETE VESİLEDİR.

Veraset taşıyanlar Evliya 'lar,  Peygamber efendilerimizin manevî ashabıdırlar.

Rahmeti ilahilerin tecellisini ALLAH 'ı unutarak mürşidin şahsına mal etmek hakikat dışıdır.

ALLAH 'ın rahmeti her hadisede olduğu gibi, sebeple tecelli eder.

Tertibi tanzimi ilahi olan mürşidi, kullarını ihya etmek için rahmetine sebep kılmış. Vesiledir.
 
"Küllî şey'in sebeba" buyruldu.

Dikkat edersek her şeyin sebep ve vesile ile zuhur ettiğini görürüz.

Açlığa aş ekmek vesile. Susuzluğunu gideren su vesile. Oksijen almana hava vesile. Hayatını devam ettirmeye güneş vesile, ay vesile, yıldızlar vesile, arz vesile.

ALLAH 'a sadık kul olmak ademlikten kurtulup insan olmak için enbiya vesile, evliya vesile, namaz vesile, oruç vesile, zekat vesile, hac vesile, "evim" buyurduğu Beytullah vesile.

Kullarının bağışlanması için tövbe istiğfar, Arafat vesile, Müzdelife vesile. Kurban kesmek de rahmete vesile.

Saymakla bitmez. Hem akıl ermez. Cem-i madde vesile, mana vesile.

Hz. Allah yarattığı her şeyi sebeplere bağlamıştır.

EVLİYA 'da onlardan birisi. Yalnızca VESİLE ..!
"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..

*

Çevrimdışı osisko

  • Derviş
  • ****
  • 593
  • Edep ya Huuu..
Ynt: TASAVVUF AYRI BİR DİN
« Yanıtla #57 : 04 Haziran 2014, 03:30:17 ÖÖ 03 »
Delilsiz yola gidilmez.

Dikkat eder isek! Neticede delil de ALLAH 'ın kuludur.

HZ. ALLAH 'ın varlığı karşısında vesileden başka bir güce sahip olmadığı gibi, beşerdir, acizdir, ilah değildir.

"Elâ inne evliyaallahi la-havfun aleyhim velâhüm yahzenûn"

"Evliyama korku yoktur. Onlar üzülmeyeceklerdir de"

Buyruğunu tekrar tekrar okuyalım ve Evliya 'nın ne anlam taşıdığı üzerinde biraz düşünüp, tefekkür edelim.

Gönderilen peygamberlerin hepsine de kitap verilmemişti. Öyle ise kitap verilmeyen ve Kuran 'da Peygamber, Resul, Elçi, Uyarıcı, Mürşit, Evliya olarak geçen diğerleri kimlerdi.?

1. Hz. Adem
2. Hz. İdris,
3. Hz Nuh,
4. Hz. Hud,
5. Hz. Salih,
6. Hz. Lût,
7. Hz. İbrahim,
8. Hz. İsmail,
9. Hz. İshak,
10. Hz. Yakup,
11. Hz. Yusuf,
12. Hz. Şuayb,
13. Hz. Musa,
14. Hz. Harun,
15. Hz. Davut,
16. Hz. Süleyman
17. Hz. Eyyub,
18. Hz. Zülkifl,
19. Hz. Yunus,
20. Hz. İlyas,
21. Hz. El-Yesa,
22. Hz. Zekeriya,
23. Hz. Yahya,
24. Hz. İsa,
25. Hz. Muhammed s.a.v

Bunlardan başka, peygamber veya velî oldukları hususunda, İslam alimlerinin ihtilaf ettikleri,

-Hz. Üzeyr,
-Lokman, 
-Zülkarneyn 'in isimleri de, Kur'an-ı Kerim 'de zikredilmektedir.

İşte o diğerleri, Allah 'ın insanları irşat ve terbiye için gönderdiği, manevi vazifeli kıldığı kişilerdi.

Hz. Adem’e  a.s'a - 10,
Hz. Şit a.s'a - 50,
Hz. İdris’e a.s'a - 30,
Hz. İbrahim a.s'a - 10 sahife indirilmiştir.

Peygamberler, Kuran-ı Kerim 'de ismi zikredilen 25 zattan ibaret değildir.

Bir hadisin işaretine göre 124 bin peygamber gelmiştir.
(bkz. : Ahmed b. Hanbel, el-Müsned 5/265-266; İbn Hibbân, es-Sahîh, 2/77)

Bunları açıklayabilmek mümkün müdür.?
"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..

*

Çevrimdışı osisko

  • Derviş
  • ****
  • 593
  • Edep ya Huuu..
Ynt: TASAVVUF AYRI BİR DİN
« Yanıtla #58 : 04 Haziran 2014, 03:36:40 ÖÖ 03 »
Mü’minler, mü’minleri bırakıp da kâfirleri “EVLİYA” edinmesin. Kim bunu yaparsa, artık Allah ‘tan rahmet beklemesin. Ancak onlardan korunmanız başka. Allâh sizi kendisinden sakındırır. Dönüş yalnız Allah'adır.
Ali İmran 28


‘‘Ey inananlar, müminleri bırakıp da kâfirleri ‘‘EVLİY’’ edinmeyin. Allah’a aleyhinizde apaçık bir delil mi vermek istiyorsunuz.’’
Nisa 144


Ey Âdemoğulları, size kendi içinizden elçiler gelip size âyetlerimi anlattıkları zaman korunup uslananlara korku yoktur ve onlar üzülmeyeceklerdir.
Araf 35


Allah kime hidayet ederse, işte o, hakka ulaşmıştır, kimi de hidayetten mahrum ederse artık onu doğruya yöneltecek MÜRŞİT bulamazsın.
Kefh 17

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..

Ynt: TASAVVUF AYRI BİR DİN
« Yanıtla #59 : 04 Haziran 2014, 04:47:35 ÖÖ 04 »
Kıyas falan batıldır. maturudilikte kelam mezhebidir. hanefilikte kıyas ve rey çoktur. biz zahiriler ise hadise yapışanlarız.


Allah işini rast getirsin.
Nereye gittiğini bil, nasıl gitmen gerektiğini bil de neye yapışırsan yapış.

bu din çocuk oyuncağı değil. evet bu din şeyhlerin liderlerin ya da kıyasın ya da reyin ya da  hevasını vahyeynin(kuran ve hadis) önüne geçirenlerin oyun oynayacağı alan değil.