TASAVVUF AYRI BİR DİN

  • 307 Cevap
  • 169074 Görüntüleme

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

Çevrimdışı osisko

  • Derviş
  • ****
  • 593
  • Edep ya Huuu..
Ynt: TASAVVUF AYRI BİR DİN
« Yanıtla #195 : 28 Haziran 2014, 06:14:01 ÖÖ 06 »

az sabret sen çok yazdın daha yazım devam edecek…

Devamı var……………



Kendi zanlarına göre bir şeyler karalamışsın. Dilediğin kadar yazabilirsin.

Ancak sana şu kadarını ifade etmek isterim ki, Tasavvuf aleyhinde olduğun müddetçe, dünya hayatındaki imtihanını bir o kadar zorlaştıracaksın. Bundan emin olabilirsin.

İslam 'ın ne demek olduğunu idrak edememişsin.

Allah 'ı bilmiyorsun..!

Bilmediğin Allah 'ın kanun ve kurallarını, sanki kendi kurallarından bahseder gibi bahsediyorsun.

Yazık, çok yazık. Ezbere gidiyorsun. Allah 'ın Dini 'ni kendine uydurmuşsun.

Ama ilahi adalet bu iftiraları boş bırakmaz, bırakmayacaktır. Ben Rabbimin adaletine güveniyorum. Allah 'ı incittiğini bil. 
"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..

*

Çevrimdışı osisko

  • Derviş
  • ****
  • 593
  • Edep ya Huuu..
Ynt: TASAVVUF AYRI BİR DİN
« Yanıtla #196 : 28 Haziran 2014, 06:19:34 ÖÖ 06 »

Hal böyle iken günümüzde bazı insanlar Mekke putperestlerinin

Allah’ı inkar ettiğini bundan dolayı müşrik olduklarını söylemektedirler

aynı osisko gibi
;
 


YÖNETİMDEKİ ARKADAŞLARDAN RİCA EDİYORUM.

BEN YAZILARIMDA ASLA MÜŞRİK KELİMESİNİ VE YUKARIDAKİ İFADEYİ KULLANMADIM.

TARAFIMA ATILAN BU İFTİRANIN KARŞILIKSIZ BIRAKILMAMASINI İSTİYORUM...!


"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..

*

Çevrimdışı osisko

  • Derviş
  • ****
  • 593
  • Edep ya Huuu..
Ynt: TASAVVUF AYRI BİR DİN
« Yanıtla #197 : 28 Haziran 2014, 07:44:15 ÖÖ 07 »

Yunus Emreler Celalettini Rumiler şeriati küçümseyici  cümleler kullanmakla yetinmezler

Cennet hakkında bile inanılmaz sapıkça sözler sarf ederler.

Bunlar akıllarını ve nefislerini birer ilah edinmişlerdir de

kendileri ile birlikte milyonlarca insanı da cehennem çukuruna götürmekteler.



Allah 'ın sevdiği bu kullara leke sürdüğünü zannediyorsun değil mi.? Bu zatlara verilen ilmi  zahiri ilminle mi çözeceksin.?

Yunus Emre ve Mevlana Celaleddin-i Rumi ...!

Diyecek hiç bir şey bulamıyorum. Aslında çok ama, ilahi adaleti bekle ve gör.

Hak şerleri "hayreyler"..
Zann etmeki gayreyler
Arif anı seyreyler
Görelim Mevla neyler
Neylerse güzel eyler..!


EDEP BİR TAÇ İMİŞ NÛRU HÛDA 'DAN
GİY OL TACI EMİN OL HER BELADAN
AHLAK İLEDİR, NİZAM-I ALEM
AHLAK İLEDİR, KEMAL-I ADEM ..
"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..

Ynt: TASAVVUF AYRI BİR DİN
« Yanıtla #198 : 28 Haziran 2014, 04:52:30 ÖS 16 »
Ya osisko sen ne kadar sabırsız birisin böyle  hele dur yaw. Bi sabret. Hem itiraz ettiğin şu sözlerimin neresinde yanlışlık var

”Hal böyle iken günümüzde bazı insanlar Mekke putperestlerinin Allah’ı inkar ettiğini bundan dolayı müşrik olduklarını söylemektedirler aynı osisko gibi;”

Sen daha evvel demedin mi Mekke putperestleri Allah’ı inkar ediyorlardı bundan dolayı müşrik oldular bizde biznillah ayetler ışığında senin bu batıl iddianı çürüttük.

Sonra kalkıp dedin ki bunların durumu bile ahirette belli değildir. Mekke putperestleri nasla kafirdirler nasla kafir olanlar hem batınen hem zahiren kafirdirler dolaysıyla bu durumda olan kafirlerin durumları belli değil demek cehaletin göstergesidir.

Hele dur az sabret.

Oraya birçok Allah’ın ayetlerini koydun ve üzerine bugüne kadar hiçbir alimin hiçbir Müslümanın bu naslara getirmediği yorumlar getirdin. Bugün Yahudi ve Hıristiyanlar dahi İslam dininin kendilerine kafir dediğini kabul ederken sen kalktın ayetleri onların Müslüman olduklarına yorumladın. Dur hele yaw.


Hele durda saptırmalarına cevap verelim ikili polemiye girmeyelim. Seninle münazara yapmayacağımı ifade ettim. Sadece yazdıklarına cevap vereceğim inşaAllah.

Bir tasavvuftur tutturmuş gidiyorsun. Daha Celallettini Rumilerin tasavvufcu değilde vahdeti-vücutcu olduğunu dahi ayıramıyorsun. Tasavvuf ile vahdeti-vücut ayrı şeylerdir. Biri şirk iken diğeri tefsilatlı bir meseledir.


Sorsam sana ehli-sünnet olan ulemanın tasavvuf anlayışı ile şirkperest, kabirperest tarikatçıların tasavvuf anlayışı arasındaki farkı ortaya koy bu farkı dahi ortaya koyamayacağına adım gibi eminim. Çünkü Şeyh Abdül Kadir Geylani ile hacı Bektaşı Veliyi Celalattini Rumiyi aynı itikatte görmen bu söylediğimizin kanıtıdır.

Meseleleri çorba etmiş karma karışık bir din anlayışı ortaya koymuşsun.

Evliya diye sunduğun şirkperest pirlerinin küfürlerini kendi kitaplarından alıntılar yaparak cevaplarımın sonunda aktaracağım inşaAllah. Sen yeterki sabret.

Tüm İslam ulemasını hiçe sayarak ki buna İmam Şafi-i,İmam Azam,İmam Malik,İmam Ahmet,İmam Buhari İmam Müslim İmam El-Evzai İmam Zeyd ve daha nice büyük alimleri evet bunları hiçe sayarak koskoca İslam dinin pratiğini oluşturan sünnet makamını ister kabul ederim ister etmem diyebilecek kadar bir cehalet içerisinde iken buna şüphe oluşturmağa çalışmış iken başka birileride senin şirkperest tasavvuf pirlerine ki delilleri ile birlikte bunları açıklayacağız söz söyledi diye hemen parlıyorsun.

Efendim tasavvuf Hz.Ali den geliyormuş.? Sen koskoca İslam tarihini inkar ederken nasıl oluyor da bir başka nakil olan Hz.Aliden gelen söze itibar ediyorsun?

Yani anlayacağın klasik mealciler gibi kendi işlerine gelen nakilleri alıyorlar kendi küfürlerini ortaya koyan nakilleri bunlar korunmamıştır diye inkar ediyorlar. Haluk gta da aynısını yapıyor. Sıkıştığı yerde hemen nakile baş vuruyor. Allah size akıl versin sonrada hidayet versin.

Neyse osisko az sabret cevapları mı bitireyim;

*

Çevrimdışı osisko

  • Derviş
  • ****
  • 593
  • Edep ya Huuu..
Ynt: TASAVVUF AYRI BİR DİN
« Yanıtla #199 : 28 Haziran 2014, 06:03:02 ÖS 18 »
Ya osisko sen ne kadar sabırsız birisin böyle  hele dur yaw. Bi sabret. Hem itiraz ettiğin şu sözlerimin neresinde yanlışlık var

”Hal böyle iken günümüzde bazı insanlar Mekke putperestlerinin Allah’ı inkar ettiğini bundan dolayı müşrik olduklarını söylemektedirler aynı osisko gibi;”



Sormuşlar;

- Kişiyi nasıl bilirsin..?

Demiş,

- Kendim gibi ..!

Samimiyet yok, ciddiyet yok. Yalan yanlış, birilerinden aldığını,

"KENDİNE MÜRŞİT OLARAK SEÇTİĞİN"

bir şahsın veya şahısların, gerçekten uzak ifadelerini burada doğruymuş gibi ifade ediyorsun. Vebalin büyük. Allah islah etsin.


Bana ait şöyle bir cümle bul getir, sonucuna razıyım.

"Sen daha evvel demedin mi Mekke putperestleri Allah’ı inkar ediyorlardı bundan dolayı müşrik oldular"


Ne mekkeden bahseder, ne de müşrik kelimesi geçen bir tek yazımı bul ve ispat et. Eğer dürüst ve samimi isen..!


"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..

*

Çevrimdışı osisko

  • Derviş
  • ****
  • 593
  • Edep ya Huuu..
Ynt: TASAVVUF AYRI BİR DİN
« Yanıtla #200 : 28 Haziran 2014, 06:25:35 ÖS 18 »

Sen daha evvel demedin mi Mekke putperestleri Allah’ı inkar ediyorlardı bundan dolayı müşrik oldular bizde biznillah ayetler ışığında senin bu batıl iddianı çürüttük.

Sonra kalkıp dedin ki bunların durumu bile ahirette belli değildir. Mekke putperestleri nasla kafirdirler nasla kafir olanlar hem batınen hem zahiren kafirdirler dolaysıyla bu durumda olan kafirlerin durumları belli değil demek cehaletin göstergesidir.


Kendin çalıyor, kendin dinliyorsun. Kullanmış olduğum cümle aynen şu şekildedir;



Senin, benim perspektifim diye bir şey olabilir mi.? Allah 'ın buyruğu bu yönde.

Yahudiler de, Hıristiyanlar 'da Müslüman, evet.. Başaka din mi var ki, o isimle anılsın.

İslam tek din. "Lailahe illallah" diyen herkes Müslüman. Ayette ne buyruluyor oku;

“Rabbimiz Allah'tır" deyip sonra doğru olanlar, onlara korku yoktur ve onlar üzülmeyeceklerdir..
Ahkaf 13


İşte bu yüzden Kuran bana yeter. Hadislerle konuşuyor olsaydın, sana cevap veremezdim.
Kimini kabul eder, kimine yorum yapmaz, itimat eder kabullenirdim. Fakat ayetlerde öyle değilim. Bu da Rabbimin bir lütfu Elhamdülillah.

İslam çatısı altında doğan, yaşayan ve ölen, Allah 'a inanan herkes Müslüman.

Allah 'a inanmayanlar sa kafirdir.

Her ne kadar kafirdir desek de, sonlarını Rabbimiz daha iyi bilir.


Sen (haşa) yaratan mısın ki, kişinin ahiretteki durumu hakkında söz sahibisin.?

ALLAH DİLERSE BÜTÜN KULLARINI BAĞIŞLAR ..!

ALLAH DİLERSE BÜTÜN KULLARINI CENNETE DE , CEHENNEME DE KOYAR..!

MÜLK ALLAH 'IN ..

Allah 'ı ne zannediyorsun sen.? Aynı masada yeyip, içtiğin, kendisini çok iyi tanıdığın birisi mi .? Kendini tanıyamamışsın ki, Allah 'ı nereden bileceksin.?

Senin yalan, yanlış, iftira dolu ifadelerini düzeltmek için mi buradayım.? Samimiyetten ve dürüstlükten uzaksın.

Deme niçin şu şöyle,
Yerindedir ol öyle
Sen sonunu seyreyle
Görelim Mevla neyler
neylerse güzel eyler..!

Forumu takip eden insanlar sen paylaşımda bulundukça seni daha iyi anlayacaklardır eminim.

Yazık.

Kişi cehennemdeki ateşini kendisi götürürmüş. Maşallah sen, doğalgaz biriktiriyorsun..
"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..

*

Çevrimdışı osisko

  • Derviş
  • ****
  • 593
  • Edep ya Huuu..
Ynt: TASAVVUF AYRI BİR DİN
« Yanıtla #201 : 28 Haziran 2014, 07:15:54 ÖS 19 »

Oraya birçok Allah’ın ayetlerini koydun ve üzerine bugüne kadar hiçbir alimin hiçbir Müslümanın bu naslara getirmediği yorumlar getirdin. Bugün Yahudi ve Hıristiyanlar dahi İslam dininin kendilerine kafir dediğini kabul ederken sen kalktın ayetleri onların Müslüman olduklarına yorumladın. Dur hele yaw.

Bunu benim söylediğimi mi zannediyorsun..? Tabii ayetlerle değil de hadislerle iştigal edersen düşeceğin durum işte bu. Bir bak Rabbim ne buyuruyor ;

De ki: "Allah'a, bize indirilene, İbrahim’e, İsmâ'il'e, İshak'a, Ya'kûb'a ve esbata indirilene; Mûsâ'ya, Îsâ'ya ve peygamberlere Rableri tarafından verilene inandık; onlar arasında bir ayırım yapmayız, biz O'na teslim olanlarız."
Ali İmran 84

Kim İslâm'dan başka bir din ararsa, bilsin ki, ondan kabul edilmeyecek ve o, âhirette kaybedenlerden olacaktır.
Ali İmran 85

Biz Nuh'a ve ondan sonraki peygamberlere vahyettiğimiz gibi sana da vahyettik. Ve İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yakub'a, torunlarına, İsa'ya, Eyyûb'e, Yunus'a, Harun'a ve Süleyman'a vahyettik. Davud'a da Zebûr'u vahyettik.
Nisa 163

Sana da kendinden önceki Kitabı doğrulayıcı ve onu kollayıp koruyucu olarak Kitabı gerçekle indirdik. Artık onların aralarında Allâh'ın indirdiğiyle hükmet ve sana gelen gerçekten ayrılıp onların keyiflerine uyma! Sizden her biriniz için bir şeri'at ve bir yol belirledik. Allâh isteseydi, hepinizi bir tek ümmet yapardı, fakat size verdikleri içinde sizi sınamak istedi. Öyleyse hayır işlerine koşun, hepinizin dönüşü Allah'adır. O size ayrılığa düştüğünüz şeyleri haber verecektir.
Maide 48

"Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik " demeyesiniz.
“Yahut, bize de kitap indirilseydi, biz onlardan daha çok doğru yolda olurduk, demeyesiniz diye. İşte size de Rabbınızdan açık bir delil, hidayet ve rahmet geldi. Allah’ın ayetlerini yalanlayıp onlardan yüz çevirenden daha zalim kimdir? Ayetlerimizden yüz çevirenleri yüz çevirmelerinden ötürü azabın en kötüsüyle cezalandıracağız.”
En’am 156.157

Senden önce gönderdiğimiz elçilerimizin de yasası. Bizim yasamızda bir değişiklik bulamazsın.
İsra 77

Sana söylenen, senden önceki elçilere söylenmiş olandan başka bir şey değildir. Kuşkusuz Rabbin, hem bağışlama sâhibi, hem de acı azâb sâhibidir.
Fussilet 43

Senden önce hiçbir resûl göndermedik ki ona: «Benden başka İlâh yoktur; bana kulluk edin» diye vahyetmiş olmayalım.
Enbiya 25

‘‘Dini doğru tutun ve onda ayrılığa düşmeyin diye, din olarak Nuh’a tavsiye ettiğimizi, sana vahiy ettiğimizi, İbrahim’e, Musa’ya ve Îsa’ya tavsiye ettiğimizi, sizin için şeriat yaptı. Fakat kendilerini çağırdığın bu nizam Allah’a ortak koşanlara ağır geldi. Allah dilediğini kendisine seçer ve kendisine yöneleni de doğru yola iletir.’’
Şura 13

Allah'ın, öteden beri devam eden kanunu budur. Allah'ın kanununda asla bir değişiklik bulamazsın.
Fetih 23

ALLAH 'IN KELAMI İLE EHLİ KİTABIN MÜSLÜMANLIĞININ TASDİK İÇİN KURAN YETER..!

Yetmez dersen Ehli Kitabın Müslümanlığını tasdik için daha başka ayetler de paylaşabilirim.



Hadis batağına batmışsın, KURAN 'a ihtiyaç duymuyorsun. İhtiyaç hissettiğinde ise, hadis diye uydurma kelamlarını desteklemek adına, ayet paylaşıyorsun. Desteklediğin, Allah 'ın Kelamı Kuran-ı Kerim değil, hadisleri desteklemede müracaat ettiğin bir kitap olmuş Kuran...


Hele durda saptırmalarına cevap verelim ikili polemiye girmeyelim. Seninle münazara yapmayacağımı ifade ettim. Sadece yazdıklarına cevap vereceğim inşaAllah.

Yalan, yanlış, iftira, hurafe, bidat içeren ifadelerinle mi.? Falandan, filandan aldıkların sana ait olsun. Tasavvufa karşı çıkabilirsin. Beni muhatap görmeni zaten bekleyen yok. Madem ki Din konuşacaksın, madem ki Allah 'tan bahsedeceksin ..!

YALNIZCA KURAN AYETLERİ İLE ..! Dinini, İslamı yaşayan, (en azından iddia ediyorsun) ve bilen birisi olarak bunu yapabilirsin sanırım..! İllaki zahiri ilmini mi konuşturacaksın, Kuran yetmiyor mu yoksa..?


Bir tasavvuftur tutturmuş gidiyorsun. Daha Celallettini Rumilerin tasavvufcu değilde vahdeti-vücutcu olduğunu dahi ayıramıyorsun. Tasavvuf ile vahdeti-vücut ayrı şeylerdir. Biri şirk iken diğeri tefsilatlı bir meseledir.

Tasavvuf benim tutturduğum bir şey değil. Kuran 'ın evrenselliğinden bahsedip de, Kuran 'ın özünden haberi olmayanların karşı çıktığı , İslam 'ın özünü, dününü, bu gününü yaşama biçimidir Tasavvuf..!

Takmışsınız bir "Vahdet-i Vücud" 'a .. Takmışsınız bir "Rabıta" 'ya ..!

Bunlar elinizden alındığı zaman elinizde malzemeniz kalmayacak.

Adı üzerinde "VAHDET" . "TEK"... "BİR OLAN" ..  Zahiri ilim bunu idrakten yoksundur.

Manadan, maneviyattan bahsediyorsun. Zahiri ilim Yer çekimini bile anlatmaya yetmez. Allah 'ın ilminden bahsetmeye Hadislerin yeteceğini mi zannediyorsun.?

Neden bahsettiğinin , idrakinde değilsin.

Kelamcılar olarak hiç mi kullanmazsınız; "Manevi bir haz verdi", " işin Manevi tarafı", "maneviyattan habersiz", "manevi bir atmosfer" ...!

Yani İslam Dini 'ni ifade ederken, maneviyat kelimesinden hiç mi bahsetmezsiniz.?

İslam Dini "MANEVİYAT" olarak anılır, bilinir.

ZAHİRİYAT diye bir ilim, bir bilim, din, teknoloji yoktur. Bu şahsınıza ait bir kelime.


Yemin ederim, ne dediğinden, ifadelerinin ne anlam taşıdığından bi habersin.

Allah ıslah etsin.
"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..

*

Çevrimdışı osisko

  • Derviş
  • ****
  • 593
  • Edep ya Huuu..
Ynt: TASAVVUF AYRI BİR DİN
« Yanıtla #202 : 28 Haziran 2014, 07:36:38 ÖS 19 »

Tüm İslam ulemasını hiçe sayarak ki buna İmam Şafi-i,İmam Azam,İmam Malik,İmam Ahmet,İmam Buhari İmam Müslim İmam El-Evzai İmam Zeyd ve daha nice büyük alimleri evet

bunları hiçe sayarak koskoca İslam dinin pratiğini oluşturan sünnet makamını ister kabul ederim ister etmem diyebilecek kadar bir cehalet içerisinde iken buna şüphe oluşturmağa çalışmış iken başka birileride senin şirkperest tasavvuf pirlerine ki delilleri ile birlikte bunları açıklayacağız söz söyledi diye hemen parlıyorsun.


Arkadaş yemin ederim iftira üzerine kurulu bir anlayışa sahipsin. Aşağıdaki cümle de bana ait değil;

"bunları hiçe sayarak koskoca İslam dinin pratiğini oluşturan sünnet makamını ister kabul ederim ister etmem diyebilecek kadar bir cehalet içerisinde iken"

Benim ifade ettiğimi beyan ederek kurgulamış olduğun bu cümle de senin şahsi kimliğini ön plana çıkardı.

Hadislere karşı değilim. İslam Dini 'nden bahsederken, Allah 'ın sahibi olduğu Dini anlatacak isek, hadislere el değmeden, doğrudan Allah 'ın Kelamı olan Kuran ayetleri ile ifade edelim dedim.

"Hadislere itibar etmediğim, sünnet karşıtı olduğum" gibi ifadeler, iman ettiğini ifade eden bir kişiye yakışmıyor. İftira atıyorsun. Gıybet yapıyorsun. Yalan söylüyorsun. İnkar ediyorsun.

Senden herşey beklenir.

Tasavvuf senin leke sürebileceğin, karalaya bileceğin bir durum değil. Atmış olduğun her ne ise kendine yapışır.

Çünkü başkalarından almış olduklarını, kendi ifadelerinmiş gibi kullanıyorsun. Dolma akılla yol alabileceğini zannediyorsun.  

Yazık. Gerçek bir iman sahibinde olmaması gereken hallerle dolusun.

Mürşidini , Evliyanı bulmuşsun.

Şüphesiz, biz şeytanları inanmayanların EVLİYASI kıldık.’’
Araf 27

Ayet seni ifade ediyor, emin olabilirsin.
"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..

*

Çevrimdışı osisko

  • Derviş
  • ****
  • 593
  • Edep ya Huuu..
Ynt: TASAVVUF AYRI BİR DİN
« Yanıtla #203 : 28 Haziran 2014, 07:46:51 ÖS 19 »
DİN NEDİR .

İSLAM NEDİR .

MÜSLÜMAN KİMDİR .

EHLİ KİTAP KİMLERDİR :

İSLAM 'DAN BAŞKA DİN VAR MI :

MÜ-MİN KİMDİR :

MÜTTAKİY KİMDİR :

EHL-İ İMAN KİMDİR :

EHL-İ TAKVA KİMDİR :


Din, inanç, iman hakkında konuş. Allah 'ın rahmetini merhamet ve mağfiretini küçültme.

Allah 'ın merhametinden bahset. Gazab-ı ilahisi de var amma, "rahmetim gazabımı örtmüştür" buyuran Allah 'ı anlat.

Kendini tanımamışsın ki, dinden, inanç ve imandan haberin olsun.

Elinde bir avuç peynirin var, kendini mandıra zannediyorsun.

Allah 'ın Dinini, Allah 'ın Kelamı olan Kuran 'dan başka, hiç bir kelam anlatamaz, ifade edemez.

Anlatabilecek varsa , buyursun.

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..

*

Çevrimdışı osisko

  • Derviş
  • ****
  • 593
  • Edep ya Huuu..
Ynt: TASAVVUF AYRI BİR DİN
« Yanıtla #204 : 28 Haziran 2014, 07:57:02 ÖS 19 »
Efendim tasavvuf Hz.Ali den geliyormuş.? Sen koskoca İslam tarihini inkar ederken nasıl oluyor da bir başka nakil olan Hz.Aliden gelen söze itibar ediyorsun?

Yani anlayacağın klasik mealciler gibi kendi işlerine gelen nakilleri alıyorlar kendi küfürlerini ortaya koyan nakilleri bunlar korunmamıştır diye inkar ediyorlar. Haluk gta da aynısını yapıyor. Sıkıştığı yerde hemen nakile baş vuruyor. Allah size akıl versin sonrada hidayet versin.

Neyse osisko az sabret cevapları mı bitireyim; [/color][/b]


Paylaşım yapma adına bir şeyler karalıyorsun amma, battığının farkında değilsin.

Tuhaf ..!  Hakikaten de acayip bir durumdasın ..!


Allah 'tan bahsederken ,

Kuran 'dan bahsederken,

Peygamberden bahsederken,

Kendimden bahsetmemi ister gibi, yalnızca akli olarak cevap vermemi bekliyorsun.

Vallahi çok tuhaf bir durum. Her inanç sahibinde bu zuhuratı görmek mümkün olmasa gerek.

Nakilden bahsederken nasıl olur da yalnızca akıl ile cevaplanabilir.?  Neden, kimden bahsettiğimizin bilincine hala varamamış gibi bir durumun söz konusu.

Allah uyandırsın inşaallah. Nasıl uyandırır bilmiyorum ama uyandırsın.

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..

Ynt: TASAVVUF AYRI BİR DİN
« Yanıtla #205 : 28 Haziran 2014, 07:59:17 ÖS 19 »
sünnet kelimesi hadisin kendisini ihtiva eder. cehaleti kendi kalbine itikat edinen kimse bilmez mi ki? kavil olmadan yaşam tarzı olmaz. kuranın nebiye emrettiği beyan hiç olmaz.  sitede sözde sadece kuranı alırız diyenler kurandan daha fazla kendi rey ve kıyaslarını yazmaktan çekinmiyorlar.  nebinin emirlerinin sıradan birer rey gibi bakıldığı yerde islamdan söz edilebilir mi!nebinin emirlerine karşı gelenler, başlarına bir musibetin gelmesinden ya da belanın inmesinden çekinsinler, diyen kuranın ortaya koymuş olduğu dinden ne kadar uzakta olduklarını görmüyorlar mı?


Arkadaş,

Peygamber neye uymuş, neyi uygulamış.? Elbette Kuran 'ı ..!

Nebi emretmemiş, emredileni, yerine getirmiş, uymuş, uygulamış, emredileni tebliğ etmiştir.

Allah c.c "Kuran 'ın koruyucusu ve kollayıcısı benim" buyuruyor. Hadisleri kim koruyor.?

Kuran 'ın bile tefsirinde, mealinde parantez ve tırnak içi yazıları aldığında farklılıklar, ortaya çıkabiliyor. Fakat yazarların kendi görüş ve düşüncelerini ifade eden bu yazılara dokunmadığında, Kuran 'ın özüne ulaşılmış olunur.

Peki hadislerde böyle bir durum söz konusu mu.?

Nasıl ve ne şekilde inandığı, iman ettiği kişinin kendisini ilgilendirir. Kendi iç alemin neyi işaret ediyorsa, sen oraya bak, beni boş ver..

Bana Kuran yetiyor.




bu sözün batıldır. nebi sadece kuranı öğretmemiştir. o kuranla beraber mizanı, hikmeti ve din hakkında bilinmeyen başka şeyleri de öğretmiştir. o sadece kuranda bulunan ayetlere değil bunun dışında mushafta bulunmayan vahiylerede uymuş ve bize uymamızı emretmiştir. ve bu vahiyde korunmuş bize aktarılmıştır. bana kuran yeter ya da ben sadece kuran ayetlerinde geçenleri alırım nebiden sahih olarak ulaşan hadisler beni bağlamaz demek kurana göre küfrü gerektirir. cehaleti olanları ya da tevil sahiplerini bundan istisna ediyorum.

Ynt: TASAVVUF AYRI BİR DİN
« Yanıtla #206 : 28 Haziran 2014, 08:15:48 ÖS 20 »
Allah'ın adı ile;

Sapırmalara cevaplar;

Birinci mesele;

İddia; Herhangi bir Hakk Kitap için değiştirildi, hükümsüz kılındı, tahrif edildi gibi iman dışı telkinlerde bulunanlar olur ise, gerçek iman sahibi olduğunu iddia eden kişilerin buna asla itibar etmemeleri gerekir.

Cevabım; Kur’an-ı Keriminden önce gelen semavi kitaplar din adamları tarafından korunmaları emir edilmişken bu kitapların birçok ayetleri üzerinde tahribatlar yapılmıştır.

“Şüphesiz Tevrat’ı biz indirdik. İçinde bir hidayet, bir nur vardır. (Allah’a) teslim olmuş nebiler, onunla yahudilere hüküm verirlerdi. Kendilerini Rabb’e adamış kimseler ile âlimler de öylece hükmederlerdi. Çünkü bunlar Allah’ın kitabını korumakla görevlendirilmişlerdi. Onlar Tevrat’ın hak olduğuna da şahit idiler. Şu hâlde, siz de insanlardan korkmayın, benden korkun ve âyetlerimi az bir karşılığa değişmeyin. Allah’ın indirdiği ile hükmetmeyenler kâfirlerin ta kendileridir.”Maide/44

Bu ayette açık bir şekilde Yahudi din adamları dünyalık bir takım menfaatler karşılığında Allah’ın ayetlerini değiştirdiler. Halbuki kendilerine yüklenen görev bu kitapların korunması yönünde idi; Yahudi ve Hıristiyan din adamları kendi sözlerini kitabın içerisine dahil ettiler gayeleri bu insanların bu sözleri Allah’ın sözüymüş gibi algılanması idi.

”Onlardan bir grup, okuduklarını kitaptan sanasınız diye kitabı okurken, dillerini eğip bükerler. Halbuki okudukları kitaptan değildir. Söyledikleri, Allah katından olmadığı halde, Bu Allah katındandır derler. Onlar bile bile Allah’a iftirâ ediyorlar."(Âl-i imran, 3/78)

Bu durumda hak olan ayetlerle insanların sözü birbirine karışmış oldu. Dolaysıyla tevhid ve şirk aynı ağızdan aynı kaynaktan çıkmağa başlandı;

“Ey ehl-i kitap! Niçin hakkı bâtıla karıştırıyor ve bile bile hakkı gizliyorsunuz?” (Âl-i imrân, 3/71)

Yahudi ve Hıristiyan din adamları bunları yaparken yani beşer sözü ile Allah’ın sözünü harmanlarken bu yolla Allah’ın dinine ait olmayan birçok vergi icat ederek haksız kazanç elde ettiler.

"Ey iman edenler! Biliniz ki, hahamlardan ve râhiplerden bir çoğu insanların mallarını haksız yollardan yerler ve insanları Allah yolundan engellerler..." Tevbe 9/34

Sonra bu din adamları elleriyle kitaplar yazdılar bu kitaplara kutsiyet kazandırmak için bu bizim yazdığımız bir kitap değil bu Allah’ın size göndermiş olduğu kitabıdır dediler. Tıpkı Said Nursi Celalettini Rumi Mahmut Usta Osmanoğlu (Cübbelinin hocası) gibi.

Allah-u Teal’a şöyle buyurmaktadır.

“Vay o kimselere ki, elleriyle Kitab’ı yazarlar, sonra da onu az bir karşılığa değişmek için, “Bu, Allah’ın katındandır” derler. Vay ellerinin yazdıklarından ötürü onların hâline! Vay kazandıklarından dolayı onların hâline!”Bakara/79

“Bize Muhammed İbnu'l-Al⒠haber verip (dedi ki) bize İbn Nümeyr, Mücjüid'den, (o) Âmir'den, (o da) Câbir'den (nak*len) haber verdi ki:”

“(Bir gün) Ömer İbnu'l-Hattâb (radıyallahu anh), Resûlullah'a bir Tevrat nüshası getirdi ve:
"Ya Resûlallah dedi, bu bir Tevrat nüshasıdır".

(Resûlullah) de bir şey söylemedi.

Sonra o okumaya başladı. Bu esada Resûlullah'ın yüzü(nün rengi de) değişi*yordu.

Bunun üzerine Ebû Bekir (radıyallahu anh); "Evlât acısı görenler seni kaybedesice! Resûlullah'ın -sallallahu aleyhi ve sellem-yüzünü hiç görmüyor musun?" dedi. Hz. Ömer o zaman Resûlullah'ın -sallallahu aleyhi ve sellem- yüzüne baktı ve hemen; şöyle dedi:"Allah'ın gazabından, onun Resulünün gazabından Allah'a sığınırım. Rab olarak Allah'a, din olarak İslâm'a, peygamber olarak Hz. Muhammed'e razı olduk." Bunun üzerine Resûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- şöyle buyurdu:

"Muhammed'in canı elinde olan (Allah'a) yemin olsun ki, şayet Musa sizin için ortaya çıksaydı ve siz de beni terk ederek ona uysaydınız, doğru yoldan sapmış olurdunuz. Şayet o sağ olsa ve peygamberliğime kavuşsaydı bana ittibâ ederdi.

Sünen-i Dârimi, Mukaddime 39/441

Ehli-Kitabın küfürleri ve kafir olduklarının delilleri;

Tevrat’ı değiştirdiler. (Bakara, 2/79)

Peygamberleri öldürdüler. (Âl-i İmran, 3/183)
 
Hz.İsa’yı öldüremediler. (Nisa, 4/157)

Fesat çıkardılar. Allah’a cimri dediler. (Maide, 5/64)

Hz. Meryem’e iftira ettiler. (Nisa, 4/156)

İman edenlere en şiddetli düşmanlık edenler Yahudi ve müşriklerdir. (Maide, 5/82)

Üzeyir Allah’ın oğlu dediler. (Tevbe, 9/30)

Kıskançlık ve maddi çıkar yüzünden Kur’ana inanmadılar. (Bakara, 2/146)
 
Çoğu iman etmeyecektir. (Bakara, 2/100; Nisa, 4/155)

Allah’ı inkârlarından dolayı lanete uğradılar. (Bakara, 2/88-89)

Allah’a ve peygamberlerine inanın. (Allah) üçtür demeyin!” (Nisâ, 4/171)

Kur’an'a Göre Hristiyanlar:

Meryem oğlu Mesihe, Allah diyenler, kâfir olmuştur. (Maide, 5/72)

Allah üç ilahtan biridir diyenler kâfir olmuştur. (Maide, 5/73)

Meryem oğlu Mesih bir Peygamber, anası da sadık bir kadındır. (Maide 75)

İsa Mesihe Allah’ın oğlu dediler. (Tevbe, 9/30)

Yahudilere göre, Hıristiyanlar Müslümanlara daha yakındır. (Maide, 5/82)

Yahudi ve Hristiyanların Ortak Yönleri:

1. Bilginlerini, rahiplerini Rabler edindiler. (Tevbe, 9/31)

2. Yahudi bilginleri ve Hıristiyan rahipleri halkın mallarını yediler. (Tevbe, 9/34)

3. Allah’ın oğullarıyız dediler. (Maide, 5/18)

4. Bile bile hakkı gizlediler. (Âl-i İmran, 3/71)

5. Allah çocuk edindi diye iftira ettiler. (Bakara, 2/116)

6. Allah’ın âyetlerini inkâr ettiler. (Âl-i İmran, 3/70)

7. Allah’a iftira ettiler. (Âl-i İmran, 3/78)

8. Yahudi ve Hristiyanlar, birbirinin dostlarıdır. (Maide, 5/51)

9. Dinlerine uymadıkça Yahudiler de Hristiyanlar da asla senden razı olmayacaklardır... (Bakara, 2/120)

10. Dinlerinde aşırı gittiler. (Nisa, 4/171)

11. Kitaplarındaki bilgileri gizlediler. (Maide, 5/15)

12. Ehl-i kitap, “Cennete ancak Yahudi ve Hıristiyanlar girecek” dediler. (Bakara, 2/111)

13. Ehl-i kitap ve müşriklerden olan inkârcılar, cehennem ateşinde ebedi olarak kalırlar. Onlar, halkın en şerlileridir. (Beyyine, 98/6)

Osisko sanırım bu kadar delil kafidir. Yahudi ve Hıristiyanlar kendi dinlerini tahrif etmekle kalmadılar beşer sözüyle Allah’ın sözünü karıştırdılar hükümleri gizlediler yeni hükümler koydular böylece Allah’ın hükmüyle değil beşer hükmüyle hükm ettiler Maide/44 ve böylece birçok yönden hem kafir hem müşrik oldular.

Tevrat Zebur ve İncilin aslına özüne iman edenler Yahudi ve Hıristiyan değil Müslüman ismini alırlar. Lakin bunların asılları ortada olmadığına göre hükümleri kalktığına göre böyle bir durum artık mümkün değildir.Aslına uygun iman etmiş ve ölmüş olanlar Müslümandırlar.

Tüm peygamberlerin dinleri özde aynıdır Nahl/36. Ancak tüm şeriatler Rasulullah (s.a.s) in gelmesiyle birlikte hükümlerini kaybetmiştir. Verdiğimiz naslar söylediklerimizin delilidir.

İddia; Eğer ki iptal olan bir şeriat, hükümsüz kılınan bir peygamber, tahrif edilip değiştirilen her hangi bir kitap olmuş olsa idi, bunun hakkında son kitap Hz. Kuran 'da ayet olması gerekirdi. Evvelki gönderilen Peygamberlere, indirilen Kitaplara iman etmemiz Hak Teala tarafından bizlerden istenmezdi.


Cevabım; Evet ayet olması gerekirdi ancak mesele o ayetleri görebilmek. Evvelki gönderilen kitaplara iman edilmesi gerektiği ile çok sayıda ayetler vardır ancak bunu bu kitapların tahrif olmadıklarına delil getirmek cehaletin göstergesidir. Burada sorun olan şey gördüğüm kadarıyla eski semavi kitaplar değil Kur’an metodoljisinin nasıl anlaşılması gerektiği ile ilgilidir.

Şu bir kaidedir ki Kur’andan hüküm çıkarırken çıkarılacak hükmün başka naslarla çakışmaması esastır. Görüldüğü kadarıyla osiskonun Kur’an-ı anlama ve hüküm çıkarma ile ilgili sorunu vardır.

Verdiğin ayetlere bakalım;

Ey inananlar, Allah'a, Elçisine, Elçisine indirdiği kitaba ve daha önce indirmiş bulunduğu kitaba inanın. KimAllâh'ı, meleklerini, kitaplarını, elçilerini ve âhiret gününü inkâr ederse o, delalete uğrayanlardandır.
Nisa 136

Yukarıda açıkladığımız gibi Allah’tan geldiği sabit olan tüm kitaplara inanmak iman esaslarından bir tanesidir. Bizde her Müslüman gibi buna iman ediyoruz. Ancak Rasulullah (s.a.s) in şiddetle sakındırdığı Yahudi ve Hıristiyanların elindeki semavi kitaplar olduğu ileri sürülen kitaplara inanmak imansızlığın esaslarındandır.

Çünkü Yahudi ve Hıristiyanlar özü kaybolmuş kitaplara iman ediyorlardı bundan dolayı da kafir oluyorlardı.
Vermiş olduğun di,ğer ayete bakalım.

Allah müminlerden, mallarını ve canlarını, onlara cennet karşılığında satın almıştır. Çünkü onlar Allah yolunda savaşırlar, öldürürler ve öldürülürler. Tevrat'ta, İncil'de ve Kur'an'da Allah üzerine hak bir vaaddir. Allah'tan daha çok sözünü yerine getiren kim vardır! O halde O'nunla yapmış olduğunuz bu alış verişinizden dolayı sevinin. İşte bu, büyük kurtuluştur.
Tevbe 111

Bu beyanda çok sayıda ayetler vardır. İncil ve Tevrat Allah’ın elçilerine vermiş olduğu semavi kitaplardır bunların inkarı küfürdür. Ancak bazı kafa yapıları meseleleri algılamak noktasında sıkıntı içerisine giriyorlar.

Hiçbir muvahhid İncil ve Tevratın Allah’ın kitapları olup olmadığı yönünde bir şüphe içerisine girmez burada konu olan şey Yahudi ve Hıristiyanların ellerindeki kitapların bu kitaplar olup olmadığı meselesidir. Daha meseleyi dahi teşhis etmeden hangi minvalde konuştuğunu bilmeden kalkıp bu ayetleri kendine delil getirmek bir usül hatasıdır ve bu koyu bir cehalettir.

Eğer karşımızda İncil ve Tevratın Allah’ın kitapları olmadığını iddia eden birileri olsaydı biz o zaman bu ayetleri onlara delil olarak kullanabilirdik. Ancak mesele bu değil.

Mesele mevcut kitapların Kur’an da kast edildiği kitaplar olmadığı meselesidir. Eğer özleri itibarı ile o kitapların Kur’an’ın kast ettiği kitaplar olmuş olsaydı Rasulullah (s.a.s) Hz.Ömeri bundan sakındırmazdı? Yüzünü ekşitmezdi öyle değil mi? Haşa………….

Allah’ın Rasulu nasıl olur da Allah’ın kitabını okuyan bir Müslümana karşı yüzünü ekşitip onu azarlamış olabilir ki? Allah’a sığınıyoruz bunu söylemekten. Biraz aklını başına al osisko. Sen gerçekten ne dediğinin farkında bile değilsin anlaşılan odur. Seni böyle bozuk düşüncelerin içerisine iten bu vahdeti-vücut belasıdır çünkü bu virüs insanın beynini aklını telef eden bir virüstür.

İddia; Üstteki ayette ise, Hakk kitapların Allah 'tan biz insanoğluna birer vaad olduğu ifade
edilmekte. Ehli kitap neymiş, kimmiş bakmasını bilen anlayacak inşaallah. Tek bir Allah 'ın kulları olan Ademoğluna farklı din isnat edenler,İsnat ettikleri bu din ile ehli Kitaba kafir, gavur, gayrı müslim gibi ifadeler kullananlar,Allah 'ın Kelamı olan Ehli Kitap için, değişti, tahrif edildi, hükümsüz gibi ifadeler kullananlar,Allah 'ı bilmeyenler, Din-i İslam 'ı anlamayan, idrak edemeyenlerdir.

 
Cevabım; Allah-u Ekber. İşte Şemsi,Tebrizi Celallettini Ruwi gibi sapkınlarının ortaya attığı batıl din anlayışlarından bir dizi. Bunlara göre tüm dinlerin çıkış noktası birdir bu sebeple farklı dinler diye bir şey söz konusu değildir. Yine bu sapık anlayışa göre kafir Müslüman diye de bir şey yoktur.

Bunu Celalettini Ruwi Hz.Musa ile Firavunun kıssasından hareketle dile getirmektedir.

Bu olaya da Hz.Musa (a.s) ın hata yaptığını dile getirmektedir.

Osisko Allah-u alem sen ya bir Yahudi yada bir Hıristiyansın. Lakin bunun hiçbir önemi yoktur. Her ikisinden de olabilirsin. Senin ehli-kitaptan olman şahsen bana hiçbir rahatsızlık vermez. Bana rahatsızlık veren kısmı Müslüman kimliği altında sinsice siyonist emellerinizi icra etmeye çalışmanızdır ve insanları  zehirlemenizdir. Ancak biz Müslümanlar var oldukça Allah’ın izni ile sizlere meydanı boş bırakmayacağız.

Osiko bizim dinimize göre dini kaynaklarımıza göre ehli-kitap hem kafir hemde müşriktir. Senin buna inanman yada inanmaman hiçbirşeyi değiştirmez.

Yukarıda ayetleri verdim.

"(Resûlüm) de ki: "Ey Ehl-i Kitap(Yahudi ve Hıristiyanlar)! Sizinle bizim aramızda müşterek olan bir söze geliniz: Allah'tan başkasına tapmayalım; O'na hiçbir şeyi eş tutmayalım ve Allah'ı bırakıp da kimimiz kimimizi ilahlaştırmasın. Eğer onlar, yine yüz çevirirlerse, işte o zaman; 'Şahit olunuz ki, biz Müslümanlarız' deyiniz."Âl-i İmran/ 64)

Ehli-kitap kendisini “la ilahe illallah” tevhid kelimesine nispet ettiği halde Allah onları Allah’tan başkasına tapmakla ve birbirlerini ilahlaştırmakla damgalamaktadır.

Yahudilerden bir kısmı, (Allah'ın kitabındaki) kelimeleri esas mânâsından kaydırıp; dillerini eğerek ve dine saldırarak, "Sözünü işittik, emirlerine isyan ettik, dinle, dinlemez olası ve râinâ (bizi gözet)" diyorlar. Halbuki onlar, "İşittik ve itaat ettik; dinle ve bize de bak" deselerdi bu, kendileri için daha hayırlı ve daha doğru olurdu. Fakat Allah, küfürleri yüzünden kendilerini lanetlemiştir. Artık onlar, pek azı müstesna, iman etmezler.”Maide/46

Bu ayette de onların apaçık küfür içerisinde oldukları beyan edilmektedir.

Din özetle dünya ve ahirete dair düşünce ve ameller bütünün adıdır. Her kimki neye inanıyor neyi yaşıyorsa dini odur. Dosdoğru olan din sıratı-müstakim olan Allah’ın dinidir. Bununda adı İslam’dır. Yahudilik ve Hıristiyanlık değil.

“Şüphesiz Allah katında din İslâm’dır. Kitap verilmiş olanlar, kendilerine ilim geldikten sonra sırf, aralarındaki ihtiras ve aşırılık yüzünden ayrılığa düştüler. Kim Allah’ın âyetlerini inkâr ederse, bilsin ki Allah hesabı çok çabuk görendir.”Ali-İmran/19

Bu dinden başka dinlere sapanların dinleri kabul edilmeyecektir.

"Kim, İslâm'dan başka bir din ararsa, bilsin ki; kendisinden (böyle bir din) asla kabul edilmeyecek ve o, ahirette ziyan edenlerden olacaktır."Âl-i İmran/85

Demek ki İslam’dan başka dinlerde varmış İnsan bu kadar mı cahil olur yaw?

"Kendilerine kitap verilenlerden oldukları halde ne Allah'a, ne ahiret gününe inanmayan, Allah'ın ve Resulünün haram kıldığını haram tanımayan ve hak dini din edinmeyen kimselere alçalmış oldukları halde elden cizye verecekleri hale gelinceye kadar savaş yapın."Tevbe/9

Bu ayette hak dinden söz etmektedir demek ki batıl dinlerde vardır öyle değil mi osisko? Konu daha fazla uzamasın diye burada bitiriyorum. Sanırım bu kadar delil yeterlidir. Böylece osiskonun ortaya atmış olduğu şüphelerin batıl olduğu anlaşılmıştır.

İkinci Mesele;

İddia; Yahudiler de, Hıristiyanlar 'da Müslüman, evet.. Başaka din mi var ki, o isimle anılsın.İslam tek din. "Lailahe illallah" diyen herkes Müslüman. Ayette ne buyruluyor oku; “Rabbimiz Allah'tır" deyip sonra doğru olanlar, onlara korku yoktur ve onlar üzülmeyeceklerdir..
Ahkaf 13


Cevabım; Fe sübhanAllah; Hakikaten Müslüman gibi gözükme çabanız doğrusu beni kıskandırıyor. Ancak ne yaparsınız yapın nafile buna Allah’ın dini müsade etmiyor.

Halbuki gerek atalarınız gerek siz Allah’ın Rasulune iman etmiş olsaydınız ve onun getirdiklerini hayatlarınıza aktarsaydınız elbette ki Müslüman olurdunuz. Ancak ehli-kitap inkar yolunu seçtiler Allah’tan başka Rabler edindiler Allah ve Rasulunun arasını açtılar bundan dolayı da kafir oldular/Nisa150.

Bak osisko ilk kez doğru biz söz çıktı kaleminden vermiş olduğun ahkaf/13.ayette Rabbim Allah’tır diyeneler Müslüman ismiyle anılırlar bu doğrudur. Ancak sizin böyle demediğinizin haberini bize bildiren Allah’tır:

Allah-u Teal’a şöyle buyurmakatdır.

“Yahudiler) Allah’ı bırakıp, hahamlarını; (hıristiyanlar ise) rahiplerini ve Meryem oğlu Mesih’i rab edindiler…. “Tevbe/31

İşte siz Allah’ı değil birbirinizi Rab ediniyorsunuz? Bunu Allah beyan ediyor. Alakasız yerlere alakasız ayetleri koyarsan işte böyle hüsrana uğrarsın. Demek ki siz din adamlarınızı Rab ediniyorsunuz.

Celallettini Rumi,İbni Arabi ve benzerlerinin niçin batı dünyası  tarafından bu kadar önemsendiği ve batı üniversitelerinde doktora tezleri konusu oldukları buradaki okuyucular tarafında inşallah daha iyi analiz edilmiştir.

Çünkü bu tür felsefecilerin din anlayışları osisko gibi insanların çoğalmasına dolaysıyla Yahudi ve Hıristiyanlık dinine mensup insanlarında Müslüman oldukları vehmini aşılmaktadır. Bu bir bilinç altı çalışmadır. Bu Siyonist emperyalist haçlı güçlerinin planlı programlı bir çabasıdır.

Bu sebeple osiskoyu kınamıyorum. Çünkü onun din olarak beslendiği kaynaklar ona bu felsefeyi ön görüyor. Vahdeti-vücut felsefesinde farklı din farklı kimlik diye bir şey yoktur. Ancak vücudun birliği vardır. Bu felsefeye göre hak ile halk aynı şeydir yani mabud ile abd aynı şeydir. Abd mabuda hulül etmiştir dolaysıyla (BİR) vardır bundan başka demek şirktir.

Yani bunlara göre İhlas suresini okumak haşa şirktir. Çünkü İhlas suresinde o hiçbirşeye benzemez denilmektedir. Oysaki bu felsefeye göre herşey odur. Bunlar katıksız saf temiz berrak bir şekilde kafirdirler. Bunların küfründe şüphe edende aynı hükmü alır.

Bu sapık anlayışa göre dışarda gördüğün at,eşek,domuz,solucan katil,kafir,müşrik her ne farsa hepsi Allah’ın tecellisidir. Bunların hepsi Allah’tır. Bunların Allah anlayışı bugüne kadar hiçbir kafir müşrik tarafından dile getirilmemiştir. Buna Yahudi ve Hıristiyanlar dahildir.

Bu sebeple Cübbeli Ahmedin şu sözü bunu kast etmektedir bu sözü internette dolaşmaktadır dileyen izleyebilir. “Allah ete kemiğe büründü Mahmut (yani Şeyhi) suretinde göründü”

Ben şahsen ne zaman bu sapıklarla konuşsam ve bu meselelerin içerisine girsem psikolojim bozuluyor. Bunların şirklerinden Allah’a sığının.

İddia; şte bu yüzden Kuran bana yeter. Hadislerle konuşuyor olsaydın, sana cevap veremezdim.


Cevabım; Maşallah çok güzel cevaplar veriyorsun başımız göğe erdi. Verdiğin deliller ilmimizi artırdı. Seninle meseleleri  nasıl devam ettireceğimi şaşırdım. Her bir satırında başka bir küfür. Bunlara cevap vermek için herhalde bin sayfa yazı yazmak gerekir.

İddia; İslam çatısı altında doğan, yaşayan ve ölen, Allah 'a inanan herkes Müslüman. Allah 'a inanmayanlar sa kafirdir. Her ne kadar kafirdir desek de, sonlarını Rabbimiz daha iyi bilir.

Cevabım; Bu sözün koskoca bir yalan olduğunu ben ispat ettim şimdide sen bu sözünü ispat et bakalım. Allah’a inanmayan kimlerdir.? Bunu Kur’an’dan delillendir? Yahudi ve Hıristiyanlar Allah’ı inkar mı ediyorlardı da kafir olmakla damgalandılar. Bu nasıl batıl bir söz böyle. Bu ne cehalet böyle yaw.

“İbrahim, ne yahudi idi, ne hıristiyandı: ancak, O hanif (muvahhid) bir müslümandı, müşriklerden de değildi.”Ali-İmran/67

Peki bu ayet ne diyor; Senin koskoca bir yalancı olduğunu söylemiyor mu? Bu ayette geçen Yahudiler Hıristiyanlar ve Mekkeli putperestler hem Allah’a inanıyorlar hemde Hz.İbrahimin peygamberliğine inanıyorlar öyle değil mi? ona rağmen Allah onları müşrik olmakla damgalıyor.

İmam Şafi-i (Rahimehullah) ne kadar güzel söylemiş.

“Ben ne zaman bir alimle konuştuysam onu hep yendim ancak ne zaman bir cahille konuştuysam ona hep yenildim”

Çünkü cahilin ne dini bir endişesi var ne kaide bilir nede kural.

Dur osisko kafama iyice takıldı. Kişi Allah’a inansa Müslüman Allah’a inanmazsa kafir olur diyorsun.

Yahudiler Hıristiyanlar ve Mekke Müşrikleri hangi ayette Allah’ı inkar ediyorlar? Allah’ı inkar etmedikleri halde Allah onlara niçin kafir hükmü verdi?

Buna Kur’an dan delil getir. Bunu cevabını bekliyorum.Vesselam.

*

Çevrimdışı osisko

  • Derviş
  • ****
  • 593
  • Edep ya Huuu..
Ynt: TASAVVUF AYRI BİR DİN
« Yanıtla #207 : 28 Haziran 2014, 08:19:42 ÖS 20 »

bu sözün batıldır. nebi sadece kuranı öğretmemiştir. o kuranla beraber mizanı, hikmeti ve din hakkında bilinmeyen başka şeyleri de öğretmiştir. o sadece kuranda bulunan ayetlere değil bunun dışında mushafta bulunmayan vahiylerede uymuş ve bize uymamızı emretmiştir. ve bu vahiyde korunmuş bize aktarılmıştır. bana kuran yeter ya da ben sadece kuran ayetlerinde geçenleri alırım nebiden sahih olarak ulaşan hadisler beni bağlamaz demek kurana göre küfrü gerektirir. cehaleti olanları ya da tevil sahiplerini bundan istisna ediyorum.


Arkadaş kullandığım kelimeler aynen burada yapmayın Allah aşkına,


Peygamber neye uymuş, neyi uygulamış.? Elbette Kuran 'ı ..!

Nebi emretmemiş, emredileni, yerine getirmiş, uymuş, uygulamış, emredileni tebliğ etmiştir.

Allah c.c "Kuran 'ın koruyucusu ve kollayıcısı benim" buyuruyor. Hadisleri kim koruyor.?


Peygambere, Peygamberlik vazifesini kim verdi.?

Peygamberin uyduğu ve uyguladığı neydi .?

Ona, o emri veya emirleri veren kimdi.?


İfade etmek istediğim bu.

Yoksa, Ne Peygamberi Kuran 'dan ayrı görebilmek mümkün, ne de Kuran 'ı peygamberden..!

Sonuç olarak Kuran 'a bakıldığında her ikisini de, Kuran ve Peygamberi ifade etmeye yetmiyor mu.?  
"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..

*

Çevrimdışı osisko

  • Derviş
  • ****
  • 593
  • Edep ya Huuu..
Ynt: TASAVVUF AYRI BİR DİN
« Yanıtla #208 : 28 Haziran 2014, 09:09:08 ÖS 21 »
Tevrat Zebur ve İncilin aslına özüne iman edenler Yahudi ve Hıristiyan değil Müslüman ismini alırlar.

Lakin bunların asılları ortada olmadığına göre hükümleri kalktığına göre böyle bir durum artık mümkün değildir.Aslına uygun iman etmiş ve ölmüş olanlar Müslümandırlar.


Amentüde geçen "Ve Kütübihi, VeRusulihi" ye iman ediyor musun, iman etmiyor musun..?

" LAKİN " dedin mi, iş bitmiş, iman gitmiş demektir. Çünkü akıl devrede ve kendince yorum yapıyorsun.. Öncekiler Müslüman, şimdikiler kafir öyle mi.? Vay anasına vay.. İmanını gözden geçir. Neye, nasıl inandığına, iman ettiğine bir bak, sonuç olarak karşına ne çıkacak.?

Çok biliyorsun ya, beni susturacaksın ya.

Yazılarımda "ALLAH KELAMI" sözü neyi ifade ettiğini dahi kavramış değilsin. Akıl devrede ya..!  

Anlaşılan senin de yapacak bir şeyin yok. Çünkü sen o şekilde yetiştirildin.

Hac 40 ayetinde;

Onlar, sırf "Rabbimiz Allah'tır" dedikleri için haksız yere yurtlarından çıkarıldılar. Eğer Allâh bazı insanları diğer bazılarıyle savunmasaydı, içlerinde Allâh'ın ismi çok anılan "MANASTIRLAR",  "KİLİSELER",  "HAVRALAR" ve "MESCİTLER" yıkılırdı. Allâh, kendisine yardım edene elbette yardım eder. Kuşkusuz Allâh, güçlüdür üstündür.
Hac 40

HZ. ALLAH ; MANASTIRLARI, KİLİSELERİ, HAVRALARI, MESCİTLERİ BİZ KORUYORUZ BUYURUYOR.

Sen ne diyorsun, yok iptal olmuşmuş, yok hükümsüzmüş, yok bilmem ne.

Kitâp ehliyle, haksızlık edenleri dışında en güzel tarzda tartışın ve deyin ki: "Bize indirilene de size indirilene de inandık. Bizim İlahımız ve sizin İlahınız birdir, biz de O'na teslim olanlarız."
Ankebut 46

İşte böylece o Kitabı sana da indirdik. Kendilerine Kitabı verdiklerimiz, ona inanırlar: Şunlardan da ona inananlar vardır. Âyetlerimizi, kâfirlerden başkası inkâr etmez.
Ankebut 47

Allah c.c, "ayetlerimizi kafirlerden başkası inkar etmez" buyuruyor.

Ben ne Zebur, ne Tevrat, ne de İncil 'den bahsediyorum. Ben yalnızca Kuran ayetlerinden bahsediyorum. İman bir insanda ya vardır, ya da yoktur. İslamda, iman olarak ikisinin arası bir durumdan bahsedilemez.

Evvelki gönderilen, Kitap ve Resullere iman ettin mi .? Etmedin mi.? Daha dur, ardından ne çapanoğulları çıkacak.


Tüm peygamberlerin dinleri özde aynıdır Nahl/36. Ancak tüm şeriatler Rasulullah (s.a.s) in gelmesiyle birlikte hükümlerini kaybetmiştir. Verdiğimiz naslar söylediklerimizin delilidir.

Hiç bir şeyin delilini sunduğunu ifade etme. Hangi delilden bahsediyorsun.? İptal olan bir şeriata Allah c.c neden iman edin buyursun.? Evvelki Kitap ve Resullere imanı neden emretsin.? Ayet, nerede ayet.? Kuran ile, ayet ile cevap ver.

İptal olan hiç bir şeriat yoktur. Yalnızca en son şeriata tabii olmak kemalâttır, ayrıcalıktır. Kişi bir önceki şeriatı yaşamak istiyorsa, "HÜKÜM ALLAH 'IN".. Buna akılın ve mantığının ölçüsü içerisinde sen karar veremezsin.

Kimin kafir olduğuna, kimin yalnızca inandığına, kimin iman, kimin de ehli iman olduğuna sen karar veremezsin. Bunun kararını yalnızca, uy ve uygula emrini veren Allah verecektir.

Buyrun ..! Çelişki üzerine çelişki.

Andolsun biz, her millet içinde: "Allah'a kulluk edin, şeytândan kaçının" diye bir elçi gönderdik. Onlardan kimine Allâh hidâyet etti, onlardan kimine de sapıklık gerekli oldu. İşte yeryüzünde gezin de bakın, yalanlayanların sonu nasıl olmuş!
Nahl 36


Sana da gönderdi ama inkar ediyorsun. Bugünün uyarıcısı, elçisi de Evliyaullah 'tır.
"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..

*

Çevrimdışı osisko

  • Derviş
  • ****
  • 593
  • Edep ya Huuu..
Ynt: TASAVVUF AYRI BİR DİN
« Yanıtla #209 : 28 Haziran 2014, 09:56:01 ÖS 21 »
İddia;
Eğer ki iptal olan bir şeriat, hükümsüz kılınan bir peygamber, tahrif edilip değiştirilen her hangi bir kitap olmuş olsa idi, bunun hakkında son kitap Hz. Kuran 'da ayet olması gerekirdi. Evvelki gönderilen Peygamberlere, indirilen Kitaplara iman etmemiz Hak Teala tarafından bizlerden istenmezdi.

Cevabım;
Evet ayet olması gerekirdi "ANCAK" mesele o ayetleri görebilmek.

Evvelki gönderilen kitaplara iman edilmesi gerektiği ile çok sayıda ayetler vardır

Demek ki, sen bu ayete iman etmiyorsun. Bundan başka bir mana çıkmaz.


"ANCAK" bunu bu kitapların tahrif olmadıklarına delil getirmek cehaletin göstergesidir.

Sen Allah Kelamını silecek, değiştirecek, tahrif edecek birisini tanıyorsun da biz mi bilmiyoruz?

"Allah kelamını" idrak edemiyorsun değil mi..?


Alıntı yapılan: Ezhattım link=topic=7909.msg79762#msg79762 date=1403964948Burada sorun olan şey "[color=red
GÖRDÜĞÜM KADARIYLA[/color]" eski semavi kitaplar değil Kur’an metodoljisinin nasıl anlaşılması gerektiği ile ilgilidir.


Şahsi görüşün burada prim yapmaz. O şahsını ilgilendirir. Genele uyarlıyamazsın. Gördüğün, görebildiğin bir şey de yok.

ALLAH 'IN İNDİNDEKİ BİR ŞEYİN BOZULABİLECEĞİNİ,

DEĞİŞEBİLECEĞİNİ, TAHRİF VE TAHRİP EDİLEBİLECEĞİNİ Mİ ZANNEDİYORSUN.?

Eğer ki sen İslam 'ın ne demek olduğunu biliyorsan ben her şeye razıyım.

Akıl bir an olsun seni bırakmıyor ki..! Ancak, ancak, ancak 'larla, kendince ifade ettiğini sanıyorsun. Hani ayet ..?


Şu bir kaidedir ki Kur’andan hüküm çıkarırken çıkarılacak hükmün başka naslarla çakışmaması esastır. Görüldüğü kadarıyla osiskonun Kur’an-ı anlama ve hüküm çıkarma ile ilgili sorunu vardır.

Sen dedin diye mi.? Ayet göster..

İdrak-ı meal bu akla gerekmez,
Zira bu sıkleti bu kantar çekmez..!

Hal yok ki izah edebilsin. Farkında olmadığın başka bir şey daha söyleyeyim mi.?

İstersen biraz daha merak et.. Zaten gördüğün bir şey yok da. Zamanı gelince anlarsın..
"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..