insan -kader-cehennem-dua

  • 34 Cevap
  • 15329 Görüntüleme

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

insan -kader-cehennem-dua
« : 04 Ağustos 2008, 07:27:58 ÖS 19 »
İnsan belirsiz gelecekten korkar...
eğer Allah benim cehenneme gidip gitmeyeceğimi biliyorsa ve O'nun ilmi değişmez ise kaçınılmaz sonum belli olduğuna göre cehennemden neden korkalım...
ayrıca Allah'a kulluk cehennem korkusu ile yapılınca değersizse ve bunun sonucunda ibadetlerden haz alınmasını engelliyor ise ancak ve ancak Allah'ı anlamak bu hazzı hissetmekle başlıyorsa Allah neden bu engeli koymuştur evet engel diyorum çünkü cehennem korkusu rızanın önünü kesen engeldir...
ayrıca geleceğin belli olmasıda dua yapmayı sebepsiz kılar benim cehenneme gideceğim kesin ise dua etmenin anlamı kalmıyor ve hiçbir şey değiştirmiyor anlamını yitiriyor..bu nasıl bir çelişkidir...
sorulamı net,anlaşılır ve kaynak olan ayetlerle cevap verirmisiniz başka kaynakları kabul etmiyorum ...hadislerde dahil
şimdiden çok teşekkür ediyorum ...

Ynt: insan -kader-cehennem-dua
« Yanıtla #1 : 04 Ağustos 2008, 07:47:59 ÖS 19 »
ŞİMDİ BU SORUNUZA NASIL VE NEREDEN BAŞLAYAYIM DİYE DÜŞÜNÜYORUM ! VE SORUYORUM
KURANA İMAN EDİYOR MUSUNUZ ?

Ynt: insan -kader-cehennem-dua
« Yanıtla #2 : 04 Ağustos 2008, 08:01:24 ÖS 20 »
Alıntı
İnsan belirsiz gelecekten korkar...
eğer Allah benim cehenneme gidip gitmeyeceğimi biliyorsa ve O'nun ilmi değişmez ise kaçınılmaz sonum belli olduğuna göre cehennemden neden korkalım

DİKKAT ! İNSAN BELİRSİZ GELECEKTEN KORKAR DEMİŞSİNİZ. İNSANIN CEHENNEME GİDİP GİTMEYECEĞİNİ ALLAH KULUN KENDİ İNSİYATİFİNE BIRAKMIŞTIR. SİZ ALLAHIN EMİR VE YASAKLARINA MUHALİF OLURSANIZ GİDECEĞİNİZ YER KAÇINILMAZ CEHENNEM OLACAKTIR. BU SİZİN TAMAMEN İRADENİZE VE SİZE BAĞLI OLAN DURUMDUR Kİ
ALLAH HİÇ KİMSEYE ZULUM ETMEZ VE ETMİYOR

YUNUS-44- Allah insanlara hiç zulmetmez, fakat insanlar kendi kendilerine zulmederler.

HUD-101: Biz onlara zulmetmedik. Fakat onlar kendilerine zulmettiler....

Ynt: insan -kader-cehennem-dua
« Yanıtla #3 : 04 Ağustos 2008, 08:11:33 ÖS 20 »
küçük çocuklara tecavüz ediliyor bu zulümü çocuklar kendisimi yapıyor yada yaptırıyor

Ynt: insan -kader-cehennem-dua
« Yanıtla #4 : 04 Ağustos 2008, 08:15:24 ÖS 20 »
Alıntı
ayrıca Allah'a kulluk cehennem korkusu ile yapılınca değersizse ve bunun sonucunda ibadetlerden haz alınmasını engelliyor ise ancak ve ancak Allah'ı anlamak bu hazzı hissetmekle başlıyorsa Allah neden bu engeli koymuştur evet engel diyorum çünkü cehennem korkusu rızanın önünü kesen engeldir...

ENGEL Mİ DEDİNİZ ! BU ENGEL CEHENNEM KORKUSU İSE ALLAH KORKUSUNU ÇAĞRIŞTIRMAZ MI. SİZ ALLAHTAN KORKMADIĞINIZDA ONUN EMİRLERİNİ HİÇE SAYDIĞINIZDA İŞTE SİZE CEZA OLARAK CEHENNEM.

SİZ ALLAHIN EMİR YASAKLARINI GETİRDİĞİNİZ ZAMAN ONA SEVGİ VE SAYGINIZI DA BELİRTMİŞ OLUYORSUNUZ O HALDE ALIN SİZE ALLAHTAN TEŞEKKÜR VE ÖDÜL OLARAK CENNET

Şeytan onları sarıp-kuşatmıştır; böylelikle onlara Allah'ın zikrini unutturmuştur. İşte onlar, şeytanın fırkasıdır. Dikkat edin; şüphesiz şeytanın fırkası, hüsrana uğrayanların ta kendileridir. (Mücadele Suresi, 19

İbrahim-52- Bu Kur'an tüm insanlara yönelik bir duyurudur. Onun aracılığı ile insanlar uyarılsın, herkes Allah'ın tek olduğunu öğrensin ve sağduyulu kimseler onun ibret derslerinden yararlansın diye inmiştir

Rad-19- Rabbin tarafından sana indirilen mesajın gerçek olduğunu bilen kimse hiç kör ile bir olur mu? Ancak temiz akıl (sağduyu ) sahipleri öğüt alırlar.

Ynt: insan -kader-cehennem-dua
« Yanıtla #5 : 04 Ağustos 2008, 08:17:34 ÖS 20 »
Alıntı
küçük çocuklara tecavüz ediliyor bu zulümü çocuklar kendisimi yapıyor yada yaptırıyor


SÜPHAN ALLAH SORUYA BAK ! HADİ BUNU DA SİZ CEVABLAYIN BAKALIM. SİZCE ALLAH MI TECAVÜZ ETTİRİYOR.

Ynt: insan -kader-cehennem-dua
« Yanıtla #6 : 04 Ağustos 2008, 08:25:22 ÖS 20 »
başımıza gelen kazalar kader ise ve kaderi ALLAH BELİRLİYORSA...VE SİZDE KADERE İNANIYORSANIZ ELBETTE ALLAH'DAN GELEN BİR ZULÜMDÜR

Ynt: insan -kader-cehennem-dua
« Yanıtla #7 : 04 Ağustos 2008, 08:29:35 ÖS 20 »
Alıntı
ayrıca geleceğin belli olmasıda dua yapmayı sebepsiz kılar benim cehenneme gideceğim kesin ise dua etmenin anlamı kalmıyor ve hiçbir şey değiştirmiyor anlamını yitiriyor..bu nasıl bir çelişkidir

BURADA HİÇ ÇELİŞKİ YOK. DUA ALLAHA İBADET AYNI ZAMANDA ALLAHTAN YARDIM DİLEMEDİR. GELECEĞİN BELLİ OLMASI SİZE BAĞLI BİR DURUMDUR Kİ, DUA İLE ALLAHTAN YARDIM İSTEMEKTESİNİZ

Rahman ve Rahim olan Allah'in adiyla
Kullarim Beni sana soracak olursa, muhakkak ki Ben (onlara) pek yakinim. Bana dua ettiGi zaman dua edenin duasina cevap veririm. Öyleyse, onlar da Benim çaGrima cevap versinler ve bana iman etsinler. Umulur ki irsad (doGru yolu bulmus) olurlar. (BAKARA SURESI / 186)

Ynt: insan -kader-cehennem-dua
« Yanıtla #8 : 04 Ağustos 2008, 08:40:23 ÖS 20 »
Alıntı
başımıza gelen kazalar kader ise ve kaderi ALLAH BELİRLİYORSA...VE SİZDE KADERE İNANIYORSANIZ ELBETTE ALLAH'DAN GELEN BİR ZULÜMDÜR

HAYIR HAYIR KESİNLİKLE HAYIR ÖYLE DEĞİL, YANLIŞ BİLİYORSUNUZ . HİÇ ÖYLE BİRŞEY OLABİLİR ,OLUR MU YA !

EĞER BU ALLAHTAN GELEN ZULUM OLUYORSA O ZAMANA ALLAH İNSANIN İRADESİNE BASKI YAPIYOR İNSANIN İRADESİNİ YÖNLENDİRİYOR DEMEKTİR Kİ, BÖYLE BİR İNANÇ MÜSLÜMAN İNANCI DEĞİLDİR, MÜSLÜMAN İNANCINA TERS.

BAKIN SİZE AYETLER VERECEĞİM

Ynt: insan -kader-cehennem-dua
« Yanıtla #9 : 04 Ağustos 2008, 09:00:53 ÖS 21 »
İŞTE SORACAĞINIZI TAHMİN ETTİĞİM SORULAR LİSTESİ BU..

Allaha sövenlerin bu yaptıkları kader mi, değil mi? Kaderse mecbur sövdüler ya, kader değilse bak inanmıyon kadere sen
-Çocukları depremde öldüren kim? Demek ki kötülükte ondan geliyo öyle mi?
-"Allaha sövme" düşüncesini Allah bende yarattığı için mi ben bunu düşündüm? ya da bu düşünceyi ben mi yoksa şeytan mı yarattı? yoksa kendi kendine mi meydana geldi bu düşünce
-sen diyormusun: “insanların yaptığı kötülüklerde Allahın dilemesiyle olur
-yüzde kaç etkili Allahın iradesi senin yaptıklarında
-Allah ne yapacağını sen yapmadan önce mi dilemişti
-Herşey Allah’ın dilemesiyle mi olur? Zina yapanlar var, Allah’a sövenler var. Bunlarda mı Allah’ın dilemesiyle oldu? Hani herşey Allahın dilemesiyle oluyodu ya
-Kafirlik kader mi?
-allah bizim hareketlerimizi ezeldemi takdir etti?
-Allah günah işlememizi ezelde mi takdir etti
-Allah neyi tercih edeceğimizi de ezelde mi (ezeli olarak) irade etmişti
-Şerri (kötülük) allahmı yaptırıyo? Yani zinayıda hemi? Hani hayır şer allahtandı?

-81/29 Alemlerin Rabbi olan Allah dilemedikçe sizler bir şey dileyemezsiniz.( Kuranda tekvir suresi 29 uncu ayet bu) bak işte Allah zorla günah işlettiriyo gördün mü
-16 / 93 allah dilediğini saptırır, dilediğini doğru yola iletir, yaptığınız işlerden sorumlu tutulacaksınız. ( kuranda nahl suresi 93 üncü ayet bu, bak hem saptırıyo hem de sorumlu tutuyo
-7/179 And olsun ki, cehennem için de birçok cin ve insan yarattık…. ( kuranda araf suresi 179 uncu ayet bu,
-2/7 Allah onların kalplerini ve kulaklarını mühürlemiştir, gözlerinde de perde vardır ve büyük azap onlar içindir. ( kuranda bakara suresi 7 inci ayet bu, bak onları hem mühürlüyo hem de onlara iman etmeyi emrediyo
-17/46 (Kuran'ı) anlarlar diye kalplerine örtüler ve kulaklarına da ağırlık koyduk. (kuranda isra suresi 46 ıncı ayet bu, kuranı anlamasınlar diye kalplerinin mühürlendiği söyleniyo ya, hem de onlara kurana inanmaları emrediliyo değil mi

-Allah bizim ne yapacağımızı önceden biliyosa hiç böyle imtihan olur mu
-Sonucu önceden belli olan şey için “sınav yapılıyor” denebilir mi? Denemezse; Allah bizim yapacaklarımızı önceden biliyor ya, (yani ne olacağı belli) o halde böyle sınav olur mu? (mülk 2’ inci ayeti de biliyom ha!
-Düşüncemizi allahmı yaratıyor? Evet diyorsan Allaha sövme düşüncesinide mi Allah yaratıyor
-Allah kullarını haram ile rızıklandır mı? Allah ezelde müminleri ve kafirleri bilir mi? Allah kötülük yapan mıdır

Günahlar Allah’ın irade etmesi (dilemesi) sonucunda mı yoksa iradesi dışında mı meydana geldi?
- Allah yapmayacağını bildiği bir şeyi yapmaya ve yapacağını bildiği bir şeyi yapmamaya kadir midir?
- şer kimdendir?
- zulmü yaratan kim?
-Bir kimse Allah’ın kendisine rızık olarak vermediği bir şeyi yiyebilir mi? “Hayır” derseniz, haram yiyenlere bunu rızık olarak Allah’ın verdiğini mi söylüyorsunuz.

Ynt: insan -kader-cehennem-dua
« Yanıtla #10 : 04 Ağustos 2008, 09:04:15 ÖS 21 »
 Herşey Allah’ın dilemesiyle mi olur? Zina yapanlar var, Allah’a sövenler var. Bunlarda mı Allah’ın dilemesiyle oldu?
3- Allah günahların işlenmesini diler mi? Günahlar işleniyor mu? O halde dünyada Allah’ın dilemesinin, iradesinin dışında bir şey mi oluyor?
4- Kadere hayrın ve şerrin Allah’tan geldiğine inanıyor musunuz? Zina yapmak şer midir? Zina yapmak Allah’tan mıdır? Hani, hayır ve şer Allah’tandı ya...
5- "Allah’ım bizi kötü yola düşürme, yolumuzu saptırma" diye dua ediyor musunuz? Demek ki bizi kötü yola düşüren ve yolumuzu saptıran kimmiş?
6- Allah şerri irade eder mi? İster mi, diler mi? “Hayır” dersen, Allah’ın dilemesi dışında mı oluyor bu şerler?
7- İnsan kadere mi bağlıdır, yoksa hür müdür?
8- Şimdi, senin bu yazıları okuman kader mi?
9- Allah dilemeseydi sen bu yazıları okuyabilecek miydin?
10- Önünde iki meyve var, elma ve çilek; seç birini. Senin bu seçimin Allah’ın iradesiyle mi oldu yoksa iradesi dışında mı oldu?
11- İnsan Allah’ın murad ettiği (istediği, dilediği) şeye muhalif bir şey yapabilir mi?
12- Bir insan çalıntı yiyeceklerle yaşarsa, bunlar ona Allah’ın verdiği rızık mıdır?
13- Allah mahlukatının (yaratıklarının) kendisine itaat etmeden önce, itaat edecek olmalarını ve O'na isyan etmeden önce isyan edecek olmalarını irade etmiş miydi? Bu soruya “hayır” derseniz, Allah’ın iradesinin ezeli olduğunu reddetttiniz demektir.
-14- Siz bu yazıları okumadan önce Allah bu yazıyı okuyacağınızı biliyor muydu, bilmiyor muydu? “Biliyordu” derseniz, soruyorum: Bildiği gibi olmasını mı diledi yoksa bildiğinin aksine olmasını mı diledi? "Bildiği gibi olmasını diledi" derseniz, sizin bu yazıyı okumanızı Allah’ın irade etmiş olduğunu kabul ettiniz demektir ve siz Allah’ın irade ettiği bir fiili, hareketi engelleyebilir misiniz? "Hayır engelleyemem" derseniz, demek ki siz bu yazıları Allah’ın zorlamasıyla, mecburen, tıpış tıpış okudunuz. Ne dersiniz bu işe?

BU SORULARIN HEPSİNİ CEVABINI VERECEĞİM BİR GÜNÜMÜ ALSA DAHİ AYRI AYRI AYETLERLE DEĞİNECEĞİM

Ynt: insan -kader-cehennem-dua
« Yanıtla #11 : 04 Ağustos 2008, 09:24:27 ÖS 21 »
Bakara-286- Allah hiç kimseye kapasitesini aşacak bir yükümlülük yüklemez. Herkesin kazandığı iyilik kendi yararına ve işlediği kötülük de kendi zararınadır

Necm-38- Ki, hiç kimse başkasının günah yükünü taşımaz.

39- İnsan ancak kendi çalışmasının karşılığını elde edebilir.

40- Onun çalışması, ilerde kesinlikle gözler önüne serilecektir.

41- Sonra çalışmasının karşılığı kendisine eksiksiz olarak verilecektir.

42- Sonunda kesinlikle Rabb'inin huzuruna varılacaktır


Beled-8- Biz ona iki göz vermedik mi?

9- Bir dil iki dudak vermedik mi?

10-Biz ona eğri ve doğru iki yol göstermedik mi?

 
( iyilik yolu, kötülük yolu gösterildi ve tercih seçim insana bırakıldı. )

DEVAM EDİYORUM



Ynt: insan -kader-cehennem-dua
« Yanıtla #12 : 04 Ağustos 2008, 09:32:55 ÖS 21 »
emanetin dağlara teklif edildiği, cehennem riskini göze almaktan korktukları için kabul etmedikleri ama insanın cahilliğinden bu tehlikeyi kabul ettiği ayette açıklanmıştır

bunu başlı başına özgür irademizin olmadığının kanıtı sayabiliriz

Ynt: insan -kader-cehennem-dua
« Yanıtla #13 : 04 Ağustos 2008, 10:09:00 ÖS 22 »
Alıntı
emanetin dağlara teklif edildiği, cehennem riskini göze almaktan korktukları için kabul etmedikleri ama insanın cahilliğinden bu tehlikeyi kabul ettiği ayette açıklanmıştır

bunu başlı başına özgür irademizin olmadığının kanıtı sayabiliriz

HAYIR BAHSETTİĞİNİZ AYETİN ANLAMI O ŞEKİLDE DEĞİL

AÇIKLAYACAĞIM

Ynt: insan -kader-cehennem-dua
« Yanıtla #14 : 05 Ağustos 2008, 08:52:04 ÖS 20 »
Alıntı
emanetin dağlara teklif edildiği, cehennem riskini göze almaktan korktukları için kabul etmedikleri ama insanın cahilliğinden bu tehlikeyi kabul ettiği ayette açıklanmıştır

bunu başlı başına özgür irademizin olmadığının kanıtı sayabiliriz


Ne alaka ? Ayetin anlamı ile sizin söylediğiniz sözlerin ne alakası olalbilir ?

Haydi sizin söylediğiniz gibi olsun dağlar cehennem riskini göze alamamışlar insan bu riski göze almış diyelim.
 
Bakın ortada değerlendirilecek bir teklif var. Evet veya hayır şeklinde nasıl olurda bu hür iradeye baskı olur. Teklifi değerlendiren insan olduğunda ya evet olumlu ya da hayır olumsuz cevab vereceğine göre bu cevabı kendi hür iradesi ile vermesi gerekmiyor mu ? Hiç zorla kabul ettirilmiş olunabilir mi ? Zorla mı kabul ettirilmiş. Eğer zorla kabul ettirilmiş ise o zaman niçin teklif edilmiş olsun.

Bu teklifin ne önemi olabilirdi. Hiç teklif edilmez. Doğrudan doğruya al sana emanet bu yüklen denirdi değil mi ?

Bakın ayette dağlar konuşturulmuş ( Tabii mecazi anlamda ). Dağlar bu teklifi red ederken özgür irade sahib oluyorda insan bu teklifi  kabul ettiğinde mi özgür sahibi olmuyor. Sorunuz mantık sınırlarını zorlayan ölçüde çok şaşırtıcı ve tuhaf geldi bana.

Nisa-58-Allah size emanetleri, onları taşıyabilecek olanlara yüklemenizi ve insanlar arasında hüküm verirken adalete uygun hüküm vermenizi emreder. Allah size ne güzel öğüt veriyor! Hiç kuşkusuz Allah işiten ve görendir.

Ahzab-72- "Biz emaneti, göklere, yere ve dağlara sunduk; onu yüklenmekten kaçındılar, sorumluluğundan korktular. Pek zalim ve cahil olan insan onu yüklendi

Dağlar o koca heybetleri ile bu emaneti taşımak ve sorumluluk almak istemezken insan o zayıf yaratılış ile sorumsuzluk örneği göstererk pekala ben bu teklife varım demiştir. Ben taşırım dediğinde ise  o cahildi ve taşımayacağı yükün altına girmekle kendine zalimlik örneği vermiştir.

İnsana göre O dev yaratılışları ile Gök, yer ve Dağlar sorumluk almaktan çekiniyor,  Allahtan korkuyor bir hata bir kusur işlerim endişesine kapılıyorken insan umursamaz davranış tutumuyla bu endişe ve korkuyu  yaşamıyor. Bu bakımdan zalim ve cahil olarak niteleniyor.

Olayı tek taraflı görüyor ceza hesap boyutunu düşünmüyor Âyet-i kerimedeki  teklif edilen «emanet» in mânası, karşılığında sevap yahut ceza tahakkuk edecek ibadet ve farzlardır.

Bu ayet tamamen müteşabbih ayettir. Ne dağlar konuşturulmuş Ne dağlara ne de insana böyle bir teklif yapılmıştır. Yani mecaz içerikli anlatımla söylenmek istenen şudur ki, İnsan yaratılış itibarı ile hem iyiliğe ve hem de kötülüğe meyilli yaratılmıştır. Allah emaneti dağlara sunarken insan ile dağlar arasında güç kuvvet benzetmesi yapmıştır. Şayet Gök, yer ve dağlar insan gibi şuur ve nefs sahibi olarak yaratılsaydı Allahın emir ve yasaklarına riyaet etmemekten çok korkarlardı. O yaratılış üstünlükleri olan heybetleriyle ona karşı gelmekten ürker ve karşı gelmek istemezken, insan Gök, yer ve dağlara göre o zayıf yaratılışı ile ona karşı gelmekten hayret hayret ki, çekinmiyor