Organ Bağışı?

  • 45 Cevap
  • 37612 Görüntüleme

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

Çevrimdışı serender

  • *
  • 4811
  • Dosdoğru ol!
Ynt: Organ Bağışı?
« Yanıtla #15 : 28 Şubat 2008, 02:37:25 ÖS 14 »
MUSTAFA İSLAMOĞLU CEVAPLIYOR
 

 
Organ Nakli



Organ bağışı konusunda bilgi verir misiniz? Bu konuda olur olmaz fetvalar
dolaşıyor, Vahyin penceresinden olaya nasıl bakabiliriz?..


06/03/2007




Tıp ahlakının olmadığı bir ortamda, bu türden önü arkası hesap edilmeden
verilmiş fetvalar yüzünden, işlenmesi muhtemel cinayetler için. Gözünü para
hırsı bürümüş hastane yöneticilerinin, hekimlerin, sağlık sektörü
çalışanlarının yarı canlı hastaların fişini çekme konusundaki iştahlarını
kabarttıkları için. Bırakın yarı canlı hastaları, sağlıklı insanların
başlarına neler geldiğinin hikayeleri tevatür olduğu için.
Daha geçtiğimiz bahar Ege vilayetlerinde yaşanan çocuk kayıplarını; böbreği,
dalağı, pankreası, korneası itinayla alınıp yarası dikildikten sonra çöp
bidonlarının yanına bırakılan çocuk cesetlerini ne çabuk unuttuk.

Irak’ta, savaş ortamında, resmen insan ticareti yapılıyor. Yok, yok; insan
işe yarayacağı için değil, insanı bozdurmak, ecnebi lisanıyla “change”
ettirmek için. Bu “change” öyle araba hırsızlarının yaptığı çeync’e
benzemiyor. Para eden organlarını itina ile alıp gerisini kadavra olarak tıp
fakültelerine ve öğrencilerine satmak için.

Ne o, içiniz mi kalktı? Benim içim kalkalı çok oluyor; otursun istiyorum da,
bir yolunu bulamadım. Biraz da sizin içiniz kalksın. Kalksın da, durumun
vahametini anlayın. Kalksın da, modernlerin “organ nakli” ile insanlığa,
(pardon, parası olanlara) nasıl büyük hizmet ettiklerini öğrenin.

Ee, modern çağ böyle: Yaşasın! Kim yaşasın? Güçlü olan. Ya güçsüz olan? O,
yaşamasa da olur. Veya lutfetsin efendilerimiz, onlar da yaşasın. Ama olgun
birer “organ verici” depo olarak; daha fazlasına gerek yok. Eğer zayıfsa,
sömürenler değil de sömürülenler sınıfına giriyorsa, Süpermenlere “organ
deposu” olmaktan başka şansı yok.

Bunlar münferit vakalar efendim, bunları genelleyemezsiniz!..

Breh, breh, breh!.. İnsan cinayetine münferit vaka olarak bakan herkesi
canilerle işbirliği yapmakla itham ediyorum. Bir adem, bir alemdir. İnsana
istatistiğin konusu olarak bakan akılla, yoksul ve kimsesiz çocuklara “organ
deposu” olarak bakan akıl, aynı Şeytan’ın askeridir. Bu böyle biline.

Yılın ilk aylarında Sultanbeyli’de 13-14 yaşında bir ortaokul talebesi bir
cinayet işledi. Hapishane vaizi çocuğa “Pişman misin?” diye soruyor. Çocuğun
cevabına bakın:

“Niye pişman olayım ki? Bir tanesini öldürdüm, dört tanesine hayat verdim?”

Anlamışsınızdır: Cinayet kurbanının organları dört hastaya verilmiş. Söyler
misiniz, bu çocuk katilden ne farkı var yukarıdaki gibi düşünenlerin? Küçük
katilimiz mantıklı konuşuyor, değil mi? İnsana “Yahudice” bakınca, neden
olmasın?

Ray Moynihan ve Alan Cassels “Satılık Hastalıklar” demiş. Evet, nicedir
“sağlık” adı altında hastalık satılıyor. İlaç endüstrisinin, aslında bir
“hastalık endüstrisi” olduğunu söylüyor. Kitabın ana tezi şu: “Aslında hasta
değiliz! Ama ilaç devleri pazarlama illüzyonuyla hepimizi “hasta etmek”, her
sağlıklı insana ilaç satmak istiyor.” (Hayykitap) Biz de tıpış tıpış satılan
hastalıklara kendi ellerimizle müşteri oluyoruz. Yalan mı?

Roche firmasının foyası geçenlerde ortaya çıktı. Sağlık taraması adı altında
nasıl tıp sektörüne toplu müşteri kazandırdıklarını, hekimlere hediye ile üç
kuruşluk ilacı, parası milletin kesesinden çıkan kurumlara bilmem kaç katına
sattıklarını millet öğrenmiş oldu. Ya öğrenemediklerimiz? Ya yorganı daha
kalın olanlar? Ya kokusunu çıkarmadan yapanlar? Şu kimyasal tedavi
(kemoterapi) konusunda son yıllarda yazılıp çizilenlerden, bu işin nasıl bir
bataklık olduğunu, aslında bir tedavi değil bir tedmir olduğunu da öğrenmiş
olduk.

Geçenlerde, Çukurova Üniversitesi Balcalı Hastanesi’nin Tüp Bebek Uygulama
Merkezi’nde yaşanan bir skandal Mahkeme kararıyla tescil edildi. Bu öyle
ahlaksızca, öyle gayr-ı insani ve İslami bir durum ki, insanın ağzı bir
karış açık kalıyor. Olay kısaca şu: Tüp bebek yöntemiyle çocuk sahibi olmak
için başvuran hastaların bir kısmı hasta bakıcı ve bazı personelden alınan
spermlerle hamile kalıyor. İlgili bölüm başkanı 3 yıla mahkum oluyor, olaya
karışan hekimler farklı cezalar alıyor vs…

Asıl mesele işin yargı boyutu değil, asıl vahamet işin ahlaki boyutu. Bir
kere dinen bunun hükmü zinanın hükmüdür. Haramdır, hiç kimse bunun aksini
söyleyemez. (Dini bir adlandırma değil ama, çocuklar da “veled-i zina” olmuş
olurlar.) Fakat bu insanlar zina etmedi ki? Doğru, etmedi. Güvendikleri
hekim onları zina etmiş duruma düşürdü. Onların günahı yok, ihmali var
belki.

Ama bir hekim, hem de mesleğinin zirvesine yükselmiş bir hekim bunu neden
yapar?

İhtimaller belli: Ya İslami ve dini değerleri iplemediği için, ya ahlak diye
bir kaygısı olmadığı için, ya para hırsı gözünü bürüdüğü için veya hepsi
için…

Haydi, gelin de nasıl güvenecekseniz güvenin? Hemen belirteyim, tüp bebek
tedavisi yöntemi spermin babadan olması şartıyla caizdir. Fakat bu cevazı
şartlıdır: 1. Mutlaka İslami, ahlaki ve insani hassasiyeti olan bir müeesse
ve kadro eliyle olmalıdır. 2. Hastalar tedavinin ilgili safhalarında spermin
babaya ait olduğuna dair ikna edici kesin delil istemelidir.

Her alan için geçerlidir, fakat biz tıp alanı için kuralım hüküm cümlemizi:

Eğer tıp ahlakı yoksa, tıp sağaltmaz hasta eder, diriltmez öldürür.
'Ey iman edenler, Allah için hakkı ayakta tutanlar ve adaletle şahitlik yapanlar olunuz' 5/8

*

Çevrimdışı halukgta

  • ****
  • 1013
Ynt: Organ Bağışı?
« Yanıtla #16 : 28 Şubat 2008, 03:09:49 ÖS 15 »
MUSTAFA İSLAMOĞLUNA ÇOK GÜZEL BİR SORU SORMUŞSUNUZ, AMA CEVABI SORUNUZ KADAR GÜZEL OLMAMIŞ (Vahyin penceresinden olaya nasıl bakabiliriz?..) ONUN VERDİĞİ CEVAP İSE ALLAH KORUSUN KURAN PENCERESİNDEN OLMADIĞI KESİN AMA KAFALARIDA ALLAK BULLAK EDECEK SÖZLERLE DOLU. DEĞERLİ ARKADAŞLARIM HİÇTE İYİ BİR ORTAMDA YAŞAMIYORUZ BU ÇOK AÇIK, SAYIN İSLAMOĞLU SİZLERİ RESMEN SAKİNLEŞTİRİP DOĞRUYA YÖNLENDİRMEK YERİNE TAM TERSİ İSTİKAMETTE TAHRİK EDERCESİNE SÖZLER SARFETMİŞ. SİZLER NE ORTAMA BAKIN NEDE BAŞKASINA DOĞRU TEKTİR NE ŞARTTA OLURSA OLSUN BİZLER DOĞRUYU YAPMAKLA MÜKELLEFİZ. YAPACAĞIMIZ HER İYİLİĞİN KARŞILIĞINI RABBİMDEN GÖRECEĞİZ KULLARDAN DEĞİL. SİZ YILLARCA BÖBREK BEKLEYEN VE HERGÜN DİYALİZ MAKİNASINA GİRMEK ZORUNDA OLAN İNSANLARI DÜŞÜNÜN. ORGANINIZI VERECEĞİNİZ İNSAN İSTERSE GÜNAHKAR OLSUN, NEREDEN BİLİYORSUNUZ DAHA SONRA İMAN EDİP, HEPİMİZDEN RABBİM İN İNDİNDE DAHA YÜCE BİR İNSAN OLMAYACAĞINI. ALLAH A EMANET OLUNUZ.   Halukgta

*

Çevrimdışı serender

  • *
  • 4811
  • Dosdoğru ol!
Ynt: Organ Bağışı?
« Yanıtla #17 : 28 Şubat 2008, 03:12:35 ÖS 15 »
ee sizin cevabınız kurani mi şimdi?
'Ey iman edenler, Allah için hakkı ayakta tutanlar ve adaletle şahitlik yapanlar olunuz' 5/8

*

Çevrimdışı halukgta

  • ****
  • 1013
Ynt: Organ Bağışı?
« Yanıtla #18 : 28 Şubat 2008, 03:24:25 ÖS 15 »
CEVABIMIN KURAN EKSENLİMİ OLUP OLMADIĞINI KURAN I OKUYANLAR ANLAYACAKTIR. SAYGILARIMLA

Ynt: Organ Bağışı?
« Yanıtla #19 : 28 Şubat 2008, 05:43:33 ÖS 17 »
Bitkisel hayatta olan inasnların öleceğini varsayarak hayatlarının sonlandırılmasını ve organlarının bağışlanmasını doğru bulmuyorum.Yukarıda bitkisle hayattaki insanların acı duyacakları da ifade edilmiş zaten.
Ama henüz ölmüş bir insanın organları bağışalanabilir gibi geliyor bana.Önceden şiddetle karşı olmama rağmen...Bunun için böbrek bekleyen hastaların görüntüsü yetiyor insana.Ben verebilir miyim noktasına gelince nedense zorlanıyorum.Ama aklıma ailem gelince daha da cesaretleniyorum ve o zaman verebilirim diyorum...

İran'da organ bağışı için halkı teşvik ettiklerini duydum.Ne derece doğru bilmiyorum...

Ynt: Organ Bağışı?
« Yanıtla #20 : 28 Şubat 2008, 05:56:39 ÖS 17 »
Alıntı
Narçiçeği
Ama henüz ölmüş bir insanın organları bağışalanabilir gibi geliyor bana.Önceden şiddetle karşı olmama rağmen

Ben de sizinle aynı fikirdeyim ve de öyle olası gerekir kanaatindeyim ki,  bu bedenimizin sadakası veya zekatı olacaktır

Daha biz yaşarken bile mümkün oluyorsa İHTİYAÇ SAHİPLERİNE KAN VERMEK,BÖBREK VERMEK DE dinimizin hükümleri arasında infakta bulunmaktır.

Biz öldükten sonra da, bize hiç lazım olmayacak organlar bir başkasına derman olacaksa bir başkasının hayatını kurtarıp, rabbimin izni ile ona can bahşedecekse ve rabbimiz bizi buna vesile edecekse

O halde daha ne duruyoruz !

*

Çevrimdışı serender

  • *
  • 4811
  • Dosdoğru ol!
Ynt: Organ Bağışı?
« Yanıtla #21 : 28 Şubat 2008, 06:05:19 ÖS 18 »
Alıntı
bunu bi doktora soralım . ölmüş kişinini işe yarar organı olur mu ki
?

Serenderciğim, canım kardeşim, Hangi doktora soralım ?
Sizin sorunuza TIP dünyası ( Yani doktorların tümü )Litaretürle cevab veriyor ve vermişlerdir

Sorunuza şöyle cavab veriliyor. Eğer, ölen kişinin organları belli bir zaman dilimi içinde alınırsa organ işe yarar ve alınabilir ve nakil de yapılabilir. Mümkündür. Önemli olan zamanında organı yetiştirmektir.

 Eğer, yetiştiremezseniz ki bu sure bir kaç saat bir süredir işte o zaman bir işe yaramıyor
Her organın ölüm ( Yani işe yaramaz saati farklıdır ) Örneğin ilk ölen organ beyin olurken en son ölen organlar derilerdir ki, ölen insanın üstünden birkaç hafta geçtiği halde tırnak ve sakalların da uzadığı görülmüştür
'Ey iman edenler, Allah için hakkı ayakta tutanlar ve adaletle şahitlik yapanlar olunuz' 5/8

Ynt: Organ Bağışı?
« Yanıtla #22 : 28 Şubat 2008, 06:22:14 ÖS 18 »
özür diliyorum mesajı yalnış yere yazmışım

Alıntı
Alıntı
serender
bunu bi doktora soralım . ölmüş kişinini işe yarar organı olur mu ki
?

Serenderciğim, canım kardeşim, Hangi doktora soralım ?
Sizin sorunuza TIP dünyası ( Yani doktorların tümü )Litaretürle cevab veriyor ve vermişlerdir

Sorunuza şöyle cavab veriliyor. Eğer, ölen kişinin organları belli bir zaman dilimi içinde alınırsa organ işe yarar ve alınabilir ve nakil de yapılabilir. Mümkündür. Önemli olan zamanında organı yetiştirmektir.

 Eğer, yetiştiremezseniz ki bu sure bir kaç saat bir süredir işte o zaman bir işe yaramıyor
Her organın ölüm ( Yani işe yaramaz saati farklıdır ) Örneğin ilk ölen organ beyin olurken en son ölen organlar derilerdir ki, ölen insanın üstünden birkaç hafta geçtiği halde tırnak ve sakalların da uzadığı görülmüştür
[/color][/b]

*

Çevrimdışı maxpayna

  • *
  • 5150
    • depo
Ynt: Organ Bağışı?
« Yanıtla #23 : 17 Mart 2008, 10:11:54 ÖS 22 »


SORU :İslam'da organ naklinin durumu nedir? Net bir açılım yapar mısınız?

CEVAP: Organ nakliyle alakalı birebir delil bulmak mümkün değildir. Ancak bu gibi durumlarda benzer illetlerden veya makasıd-ı şer'iyye'den (dinin esas maksadından) hareketle çözüm üretilebilir. Organ nakli yaptıran kimse hayati bir durumla karşı karşıyadır. Yani hayatı söz konusudur. Ölüm-kalım söz konusu olduğunda Allah'ın hükmü şudur: "bizatihi haram olan yiyecek ve içeceklerden haddi aşmadan ve başkasının hakkına tecavüz etmeden ölmeyecek kadar yemekte üzerlerine bir günah yoktur."( 16/115),

Hayatın kurtulması için verilen bu ruhsattan hareketle, hayatı tehlikede olan birine kan nakli, organ nakli veya kemik iliği nakli gibi bir işlemin yapılmasında da herhangi bir sakınca yoktur. Allah, haram ettiğini darda kalan için meşrulaştırdığına göre hayatın kurtulması için elden gelen birtakım çarelere baş vurmak da aynı gayeye matuftur. "Hastaya sorumluluk yoktur. Köre ve topala da sorumluluk yoktur." (24/61, 48/17) hükmü, insanın sorumluluğunun içinde bulunduğu şartlarla paralellik arz ettiğini göstermektedir. Her hangi bir organından rahatsız olan kimsenin ıstırabının dindirilmesi için gerekenin yapılması gerekir. Kanamalı bir hastaya kan vermek ne kadar gerekli ise böbreği iflas eden hastaya böbrek vermek de o kadar gereklidir. Bunu yapmakla hastanın ömrü uzatılmış, vermemekle de kısaltılmış olunmamaktadır. Bizim bu müdahalemiz, hastayı sıhhatine kavuşturmak içindir. Onun ne kadar yaşayacağı ise, Allah'ın bilgisinde ve elinde olan bir iştir. O, dilediğini dilediği kadar yaşatır. Vakti geleni de hiç kimse bir saniye daha durduramaz.

Yapılan organ nakillerinin insanın düşüncesi üzerinde herhangi bir etkisi söz konusu değildir. İnanan, inanmayan arasında fark yoktur. İnanç bir bütün olarak insanın hür iradesiyle seçtiği bir olgudur. Parçalarla tezahür etmez. Bunlar araç gibidir. Araçları da irade sahibi insan dilediği gibi kullanır. Bunun insandan veya hayvandan alınmış olması da fark etmez. Dinen bir sakınca taşımaz.

Ancak istismar etmeye, kötüye kullanmaya çok müsait olan bu konunun çok iyi düşünülüp denetlenmesi gerekir. Şimdiden organ mafyalarının türediği bilinen bir gerçektir. Hiç kimsenin hayatı, başkasından daha az değerli değildir. Her can, sahibi için her şeyden daha değerlidir. Güçlü-zayıf, fakir-zengin ayrımı gözetilmeden hak ve adalet üzere uygulanması gerekir. Aksi halde gariban insanların organları, birilerinin yedek parçası konumuna getirilebilir.
Ancak, gerekli tedbirler alındığı ve doğru uygulandığı takdirde İslam'ın insan hayatı için koyduğu değer yargılarına ve hükümlere uygun olduğunu düşünüyor, yapılmasında bir sakınca görmüyoruz.


KAYNAK

*

BaD-ı SaBa

Ynt: Organ Bağışı?
« Yanıtla #24 : 14 Haziran 2008, 12:51:31 ÖS 12 »
Alıntı yapılan: link=action=profile;u=299 date=1213435949

"Fransa'da tıbben öldüğü gerekçesiyle organları çıkarılmak üzereyken hayata dönen hasta, ülkede yeni bir tartışma yarattı.

Ocak ayında Paris'teki Pitié Salpétriere Hastanesi'nde meydana gelen olayda, adı açıklanmayan 45 yaşındaki adamın, hastaneye getirildiğinde kalbinin atmadığı belirtildi.

Doktorların 90 dakikalık müdahalesinin ardından hastanın yaşam fonksiyonlarının durduğuna karar vermesiyle birlikte ailesinden organ nakli için onay alındı.

Doktorların ilk neşter darbesinin atmasının ardından makine yardımı olmadan kalbinin atmaya başladığı ve nefes alıp verdiği kaydedildi.

Hemen yoğun bakıma alınan adamın, birkaç hafta sonra konuşmaya ve yürümeye başladığı, şu an ise sağlık durumunun iyi olduğu açıklandı.

Yaşanan olay, ülkede 2006'da kabul edilen yeni organ nakli kurallarının da tartışılmasına yol açtı.

Fransız uzmanlar, birçok Avrupa ülkesinde de uygulandığı gibi, kalbi ve beyin fonksiyonları duran hastaların vakit geçirmeden hayati organlarının nakledilmesini istiyor.

Ancak uygulamaya karşı çıkanlar, pek çok hastanın tıbben ölü sayılmasına karşın uzun süre sonra yeniden hayata döndüğüne ilişkin örnek vakalar bulunduğunun altını çizerek, organ nakli için acele edilmemesini talep ediyor.
"

Selamlar ...

*

Çevrimdışı TaLiA

  • *
  • 3017
Ynt: Organ Bağışı?
« Yanıtla #25 : 18 Ağustos 2010, 01:57:03 ÖS 13 »
organ bağışı konusunda yakın bir geçmişe kadar  benimde tereddütlerim vardı.. ama herseyde oldugu giibi bu konuda da insan başına gelmeden yaşamadan ne dese boş..

*

Çevrimdışı bbetull

  • bbetull
  • *
  • 1591
Ynt: Organ Bağışı?
« Yanıtla #26 : 19 Ağustos 2010, 11:54:51 ÖÖ 11 »
MUSTAFA İSLAMOĞLUNA ÇOK GÜZEL BİR SORU SORMUŞSUNUZ, AMA CEVABI SORUNUZ KADAR GÜZEL OLMAMIŞ

buna ben de katılıyorum..hatta daha ötede cvp güzel olmamış bile değil çünkü soruya bir cevap verilmemiş denilebilir.

mustafa islamoğluna soru elbette ki dinde ki hükmünün ne olduğu öğrenilmek için sorulmuş. fakat hüküm olarak bir değerlendirme yok.
hoca ancak düşünce bildirmiş ki buda bağlayıcı bir şey olmasa gerek.
hüküm içinde o şeyin yanlış kullanılıyor olması yeterli değildir.istismarcılar var elbette,hemde azımsanmayacak kadar ama bunların varlığından dolayı o şeyden uzak durmak, var olan istismarcılığı azaltacak yada yok edecek mi? hiç sanmıyorum.. bu sorunun doğru cevabı fıkhen nedir ben tatminkar değilim..insan hayatı söz konusu olduğunda bir çok yasağın bile ortadan kalktığı düşünüldüğünde neden olmasın diyorum..


organ bağışı konusunda yakın bir geçmişe kadar  benimde tereddütlerim vardı.. ama herseyde oldugu giibi bu konuda da insan başına gelmeden yaşamadan ne dese boş..


ve en önemlisi bu... ya ailemizden birinin başına gelseydi ne düşünürdük acaba??


organ bağışlayacak kendimiz olduğunda 1000 sefer düşünürüz ama acaba ihtiyacı olan biz olsaydık ne yapardık?

aynı düşünce benim içinde geçerli. :.)

Ynt: Organ Bağışı?
« Yanıtla #27 : 19 Ağustos 2010, 12:33:35 ÖS 12 »
kuran bi konu hakkında bilgimiz yoksa onu EHLİNE DANIŞIN DİYE ,yönlendirme yapıyor.

bu işte ehil ilk başta DOKTORLARDIR..

VE Bİ MÜNAZARIMIZDA BU KONU ÜZERİNEYKEN,ORGANIN ALINMASI ÖLÜMÜN TAMAMEN GERÇEKLEŞMEDEN ALINMASIYLA OLACAĞIDIR.

Yani hem kalp,hemde beyin ölümü ikisinin olması halinde alınan organ fayda vermiyor.

bunun içinde bunlardan yanılmıyorsam kalp ölümü gerçekleşmeden alınıyor,buda İSLAMIN İZİN VERMİYECEĞİ Bİ DURUMDUR..

ikincisi bize emanet verilen beden üzerinde biz NE KADAR TASARRUF ETMEK ,hakkına sahibiz,şimdi ölüm derecesine gelince içkiye cevaz verilmesi ile bu tasarruf hakkının bağlantısını nasıl kuracaz onu halen anlamamışım,

duygusal olarak kendi başımıza gelince ancak anlarız falan bunlar islamda başına gelince cevaz verse,gelmeyincede cevaz verir...bu duygusal olarak olaya bakmak bi çözüm olmaz....

*

Çevrimdışı bbetull

  • bbetull
  • *
  • 1591
Ynt: Organ Bağışı?
« Yanıtla #28 : 19 Ağustos 2010, 12:42:36 ÖS 12 »

ikincisi bize emanet verilen beden üzerinde biz NE KADAR TASARRUF ETMEK ,hakkına sahibiz,şimdi ölüm derecesine gelince içkiye cevaz verilmesi ile bu tasarruf hakkının bağlantısını nasıl kuracaz onu halen anlamamışım,

duygusal olarak kendi başımıza gelince ancak anlarız falan bunlar islamda başına gelince cevaz verse,gelmeyincede cevaz verir...bu duygusal olarak olaya bakmak bi çözüm olmaz....

ben içkiye cevaz verilmesiyle bir bağlantı kurmadım.. hayati durumlarda kuralların esnekeşebildiğini söylemek istedim.yani sadece içki değil.
ayrıca fıkhen sorunun cevabının olur yada olmazında tatminkar olmadığımıda söyledim. bende organlarımı bağışlamak istemiyorum.bunun sebebide duygusal davranmayıp, emin olmadığım bir hususta şüpheli şeye yaklaşmak istemememden kaynaklanıyor.

ama en son söylediğim ailemizin başına gelse ne düşünürüz acaba kendi organlarımızı ' hayır bağışlayamam ' dediğimiz gibi net bir şekilde, ' hayır çocuğuma, eşime,anneme.. organ naklini kabul edemem 'i 'de o kadar net bir şekilde söyleyebilirmiyiz?

benimki sadece sesli düşünmek. yoksa bedenimizin bir emanet olduğunun ve bu emanet üzerinde tasarruf hakkımızın hangi sınırlarda olması gerektiğini bende es geçmiyorum..
ama islamoğlunun var olan uygulamalar üzerinden bir değerlendirmeyle konuya yaklaşmasıda bana tatmin edici gelmedi..

Ynt: Organ Bağışı?
« Yanıtla #29 : 19 Ağustos 2010, 12:55:42 ÖS 12 »
ben içkiye cevaz verilmesiyle bir bağlantı kurmadım.. hayati durumlarda kuralların esnekeşebildiğini söylemek istedim.yani sadece içki değil.
ayrıca fıkhen sorunun cevabının olur yada olmazında tatminkar olmadığımıda söyledim. bende organlarımı bağışlamak istemiyorum.bunun sebebide duygusal davranmayıp, emin olmadığım bir hususta şüpheli şeye yaklaşmak istemememden kaynaklanıyor.

ama en son söylediğim ailemizin başına gelse ne düşünürüz acaba kendi organlarımızı ' hayır bağışlayamam ' dediğimiz gibi net bir şekilde, ' hayır çocuğuma, eşime,anneme.. organ naklini kabul edemem 'i 'de o kadar net bir şekilde söyleyebilirmiyiz?

benimki sadece sesli düşünmek. yoksa bedenimizin bir emanet olduğunun ve bu emanet üzerinde tasarruf hakkımızın hangi sınırlarda olması gerektiğini bende es geçmiyorum..
ama islamoğlunun var olan uygulamalar üzerinden bir değerlendirmeyle konuya yaklaşmasıda bana tatmin edici gelmedi..[alıntı]

kardeş benim bu atıfım size değpl ve islamda bi konu hakkında EVET veya HAYIR diye bilmek için BİLGİ TOPLANIR DAHA SONRA TOPLANAN BİLGİYE GÖRE gerekçe SUNULUR.

Bu konuda ailemde olsaydı ne yapardıma bakılmaz,çünkü genele şumul bi karar çıkar.
ve sizinle hem fikirim organ bağışı ailenden biriside olsa ,kara ciğer,böbrekler ,nakil olsada yukarda YAZDIĞIM TASARRUF HAKKINA BAKILDIKTAN SONRA  KARAR VERİLİR KANAATİNDEYİM...

NOT AİLENDEN BİRİSİ VEYA DIŞINDA BİRİSİ FARKETMEMESİ LAZIM MÜSLÜMAN İÇİN AMA İLK SIRA AKRABANINDIR İLAHİ ESAS LARA GÖRE HER