Selamun aleykum canım
Hamd konusu hamid kelimesinin kök anlamlarını belirtmiştik
Muhammed Kelimesi: Son nebinin ismi hamd kökünden türeyen bir kelime olan , çok övülen anlamındadır.
Ahzab Suresi 33/40: Muhammed, sizin erkeklerinizden hiçbirinin babası değildir. Fakat Muhammed, Allah'ın rasulu ve nebilerin sonuncusudur. Allah her şeyi bilmektedir.
مَّا كَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِّن رِّجَالِكُمْ وَلَكِن رَّسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ وَكَانَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا
Ma kane muhammedün eba ehadim mir ricaliküm ve lakir rasulellahi ve hatemen nebiyyin ve kanellahü bi külli şey´in alıma
1.)Muhammed a.s Nebilik görevine Allah tarafından seçilmiştir.Ne soyu ne makamı değil .Muhammed Allah katında değerli övülecek bir ünvana sahiptır.Allah'ın izniyle takvasıyla ilim hikmet verilmiştir .Öyleyse muhammed ne değildir.?
2-)Muhammed aleyhisselam kendisinden önce gelen Allah'ın Nebilerden sonra muhammed a.s nebiliği hangi sıradadır
3-)Allah'ın bildiği nedir.?
Örtünme, İlk İnsan İle Başlayan Bir Uygulamadır.[/u]
İnsan ister inanan olsun, isterse inanmayan, her insanda çıplaklıktan utanma ar ,haya duygusu Allah tarafından var edilmiştir.Öncelikle Kur'an'da haya duygusunun ortaya çıkışı Adem ve Havva kıssasıyla başlar.Kur'anda Allah'ın yaklaşma emrine karşılık ,Şeytanın bir ayartması sonucunda çıplak kalan Hz. Âdem ve Havvâ, bu durumdan dolayı haya ile utanıp mahcub olması ve hemen çıplak yerlerini örtmek için ağacın yapraklarını örtü olarak kullanmışlardı. Çıplaklığa maruz kalmaları ya da çıplaklıklarını fark etmeleri,Allah'ın bir emrine aykırı hareket etmelerindendi.Yani çıplak kalmaları bir ceza oldu. Olay Kur’an’da şu şekilde anlatılır.
Araf 7/ 19 Allah, “Ey Âdem! Sen ve eşin cennette yerleşip dilediğinizden yiyiniz. Ancak şu ağaca yaklaşmayınız! Sonra zâlimlerden olursunuz” buyurdu.
وَيَا آدَمُ اسْكُنْ أَنتَ وَزَوْجُكَ الْجَنَّةَ فَكُلاَ مِنْ حَيْثُ شِئْتُمَا وَلاَ تَقْرَبَا هَذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَكُونَا مِنَ الظَّالِمِينَ
Ve yâ âdemuskun ente ve zevcukel cennete fe kulâ min haysu şi'tumâ ve lâ takrabâ hâzihiş şecerete fe tekûnâ minez zâlimîn
Araf 7/20 Derken Şeytan, kendilerinden örtülüp gizlenen ayıp yerlerini' açığa çıkarmak, ,için onlara vesvese verdi ve sonra da şöyle dedi: “Rabbiniz siz ikinizin melek olursunuz veya orada ebedî kalanlardan olursunuz, diye sizi bu ağaçtan menetti
فَوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّيْطَانُ لِيُبْدِيَ لَهُمَا مَا وُورِيَ عَنْهُمَا مِن سَوْءَاتِهِمَا وَقَالَ مَا نَهَاكُمَا رَبُّكُمَا عَنْ هَذِهِ الشَّجَرَةِ إِلاَّ أَن تَكُونَا مَلَكَيْنِ أَوْ تَكُونَا مِنَ الْخَالِدِينَ
Fe vesvese lehumuş şeytânu li yubdiye lehumâ mâ vuriye anhumâ min sev'âtihimâ ve kâle mâ nehâkumâ rabbukumâ an hâzihiş şecereti illâ en tekûnâ melekeyni ev tekûnâ minel hâlidîn
Şeytan İnsanı Hayasızlığa Sevk,Ederken,Dini motiflerle süsleyerek YaparAraf 7/21 Ve: "Gerçekten ben size öğüt verenlerdenim" diye yemin de etti.
وَقَاسَمَهُمَا إِنِّي لَكُمَا لَمِنَ النَّاصِحِينَ
Ve kâsemehumâ innî lekumâ le minen nâsıhîn.
Sorular ARAF 7/191-Yüce Allah hz ademden cennette( yeryüzündeki bahçeler) neyi yapmasını istedi
2-Yüce Allah hz ademe yaklaşmasını dahi yasakladığı nedir
3-Bu yaklaşma uyarısı Allahın emrini çiğnerlerse ne hale geleceklerini önceden haber vermektedir
---------------------
ARAF 7/201-Adem aleyhisselamın ve eşinin kendilerinden gizlenen yerler nedir
2- vesvese lehumuş şeytânu yani onlara vesvese veren şeytan neden vesvese verdi
3-Ayete Göre Şeytan onlara ne vaad etti.?
4-Şeytan Allah hakkında nasıl aldattı
Çalışma ayeti İsra 17/ 32 Zinaya yaklaşmayın. Çünkü o iğrenç bir iştir; yol olarak da çok kötüdür.
وَلاَ تَقْرَبُواْ الزِّنَى إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَاء سَبِيلاً
Ve lâ takrebûz zinâ innehu kâne fâhışeh, ve sâe sebîlâ
1-Yaklaşılmaması gereken nedir
2- Zina nasıl bir iştir
3- Zina yol olarakta nedir
öncelik iki ayeti işleyelim bir iki kavram var onuda öğrenelim.. devam decek inşALLAH