Bakara s. 222. ayeti ve bir tabu hayızlı kadının namazı ve orucu meselesi

  • 22 Cevap
  • 14173 Görüntüleme

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Bakara s. 222. ayetinde Allah cc bizlere şöyle buyurmaktadır. 

 -----2.222 [E0] Sana hayızdan da soruyorlar, deki o bir ezadır, onun için hayız zamanı kadınlardan çekilin ve temizlenene kadar onlara yanaşmayın, iyi temizlendiler mi o vakit Allahın emrettiği yerden onlara varın, her halde Allah çok tevbe edenleri de sever, çok temizlenenleri de sever.

Bu ayetin işaretine göre kadınların hayız zamanı onlarla cinsel ilişki yasaklanmıştır, ta'ki temizleninceye kadar. Ayetin nuzül dönemi arka planına baktığımızda müşrik arap ve yahudilerin hayızlı kadınlar için uyguladıkları muamelenin onları cüzzamlılara yapılan muameleyi layık gördükleri ,hıristiyanların ise hiç bir olmamış gibi onlarla cinsel ilşkiye girmeleri sözkonusudur. Ayet bu arka plan bilgisi dahilinde nazil olmuş ve soranlar için hayızlı kadına nasıl muamele edileceği konusunda vasat olan yolu bildirmekte olup o durumun bir eza hali olduğu ve bu halde iken onlara yaklaşılmaması bu hal geçtikten sonra onlara yaklaşılması  emredilmektedir.     

Ayet bizlere bu bilgiyi vermesine rağmen, adetli kadınlar ilgili fıkhi hükmülere baktığımız zaman neredeyse yahudilere yakın bir anlayış geliştirilmiş ve onları toplumdan dışlayıcı hükümler ortaya atılmış ve bu hükümler etrafında oluşturulan din anlayışı bugün öyle bir hale gelmişki bu konuda gık demek bile yasaklanmıştır.   

Hayızlı kadının camiye girmesi , kur'an okuması , oruç tutması konusu, kur'anı din kaynağı yapanların büyük çoğunluğu tarafından bir tabu olmaktan çıkarılması sevinç verici bir durum olması yanında bu konuları cesaret ile dile getiren sayın Bayındır ve İslamoğlu hocalar gibi alimleri burada tebrik etmekle birlikte onlarında namaz konusu hakkında bu cesareti göstermediklerine şahid oluyoruz.   

Namaz öncesi yapılacak olan hazırlık bizlere maide s. 6 ve nisa s 43. ayetlerinde bildirilmiştir.

-----5.006 Ey İnananlar! Namaza kalktığınızda yüzlerinizi, dirseklere kadar ellerinizi, -başlarınızı meshedip- topuk kemiklerine kadar ayaklarınızı yıkayın. Eğer cünüpseniz yıkanıp temizlenin; şayet hasta veya yolculukta iseniz veya ayak yolundan gelmişseniz yahut kadınlara yaklaşmışsanız ve su bulamamışsanız temiz bir toprağa teyemmüm edin, yüzlerinizi, ellerinizi onunla meshedin. Allah sizi zorlamak istemez, Allah sizi arıtıp üzerinize olan nimetini tamamlamak ister ki şükredesiniz.
-----4.043 Ey İnananlar! Sarhoşken, ne dediğinizi bilene kadar, cünübken, yolcu olan müstesna gusledene kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz yahut biriniz ayak yolundan gelmişseniz veya kadınlara yaklaşmışsanız ve bu durumlarda su bulamamışsanız tertemiz bir toprağa teyemmüm edin, yüzlerinize ve ellerinize sürün. Allah affeder ve bağışlar.

Ayetlerde namaza yaklaşılmaması hali olarak, sarhoş olmak,cünüb olmak, tuvaletten gelmiş olmak,kadına yaklaşmış olmak gibi durumlar sayılmış olup hayız hali sayılmamıştır. Bakara s. 222. ayetinde hayız halinin "eza" olduğu bildirilmekte olup bakara s. 196 ve nisa s.102 de eza halinde bazı emirlerin ertelenmesi ve düşmesi söz konusu edilmiş olup bunu oruç ibadeti ile ilgili düşünecek olursak oruçta güç yetirilmemesi durumunda diğer günler tutulabileceği buyurulduğunu düşünecek olursak hayızlı bir kadın eğer içinde olduğu durumdan ötürü güçlük çekiyorsa orucunu tutmayabilir ancak hayız hali ona herhangi bir rahatsızlık vermiyor ise orucunu tutar .     

Hayızlı kadının namaz kılmasını onun cünüb olduğu gerekçesi ile haram olduğu söylenirsede cünüplük halinin yıkanmak ile geçtiği ayette belirtilmiştir. Ancak adetli kadın bu durumda iken cünüp sayılmamaktadır. Fıkıh kitaplarında bu durum ile ilgili yazılanlara baktığımız zaman adet kaç gün ise o gün kadar namazı terketmesi,eğer kanama devam ediyorsa namazlarına devam edebileceği yazmaktadır.

Eğer cünüp olması nedeniyle kadının namaz kılmaması gerektiği şeklinde bir görüş ortaya atılırsa namaza yaklaşmak için gerekli olan şart yıkanmak sureti ile yerine getirilmiş olur, ancak her vakit için gusletmesi zor olabileceği gibi bir görüş ortaya atılırsa bu zorluğu aşmak içinde teyemmüm ayeti devreye girebilir. Suyun olmaması demek sabece bulunmaması demek olmayıp ,kullanma imkanından yoksun olmak anlamına da gelir , eğer bir kişi gusletmesi gerekip soğuk bir ortamda bulunursa ve sıcak su bulamıyor ve soğuk su ile gusletmesine engel varsa su olduğu halde teyemmüm ile bu cünüplükten kurtulabilir. Böylece kadınların cünüp olduğu için namaz kılmamaları gerektiği hükmüde çürümüş olur.

süleymaniye vakfı sitesinde bu konu ile ilgili fetvaya baktığımız zaman bu konudaki fetvada,"
“Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın” emri, âdetli kadının temiz sayılmadığını gösterir. Namaz için abdesti veya boy abdestini şart koşan âyet şöyle biter:
“… Allah size güçlük çıkarmak istemez ama sizi temiz kılmak … ister.” (Mâide 5/6)
Âdetli kadın temiz sayılamadığından namaz kılması mümkün olmaz. Bu sebeple namazdan sorumlu tutulamaz. Çünkü Allah Teâlâ şöyle buyurur:
“Allah kimseye gücünün yettiğinden fazlasını yüklemez.” (Bakara 2/286)" " denilmektedir. 

Kadının temiz sayılmaması onun cinsel ilişki ile ilgili durumu ile ilgili olması nedense gözden kaçırılmış onun bu hali namaz kılamayacağı şeklindeki fetvalarına dayanak olmuştur. Vakıf akademisyenlerinden bu konuda bazı kesimlerden gelebilecek olan tepkiyi düşünerek bu şekilde geleneğin doğrultusunda bir fetva verdiklerini düşünüyoruz, hatta islamoğlu hocanın bu konu ile ilgili düşüncelerini serdettiği bir videoda "adam bir kere şehid olur kadın ise her ay şehid olur" şeklinde kayseri mantığıyla sözler söylemesi bu konuda'da topu taca atması şeklinde yorumlamaktayız.

Din konusunda helal haram koymanın Allah cc nin yetkisinde olduğunu iddia edip bu konuda bunun tersi bir düşünceye sahip olunması bu konuda cesaretli adımlar atıp oruç konusunda doğru isabet eden sayın hocalarımızı namaz konusundada isabetli düşünceler içinde olmaya davet ediyoruz.

Bir konuda kesin haram denilmesinin dayanağı , delaleti ve subütü kati yani domuz etinin haram olması veya hayızlı iken cinsel ilişkinin yasak olması gibi hiç bir şüphe ve itiraz edilemeyecek derecede olması gerekir ki adetli kadının namaz kılması veya oruç tutması haramdır denilsin , ancak bu haramlılık bu şekil bir hükme dayanarak verilmeyip zanni delillere dayandığı için haram şeklinde bir hüküm konulması ancak nahl s. 116. ayetinin muhatabı olmak anlamına gelecektir.

Maide s.6 ve nisa s 43. ayetinde namazın yasak olduğu haller en açık biçimde açıklanmıştır. Bu açıklığa rağmen bunun dışında tutulan hayız halini namaza engel bir hal olarak söylemek doğru değildir. İlmihal kitaplarında özür halinde olan bir erkek veya bayanın her namaz için ayrı abdest alıp özrü (devamlı idrar veya kan gelme durumu) devam etsede namaz kılabileceğine dair olan fetvalar hayızlı kadın için neden verilmez? 

-----16.116 Dillerinizin uydurduğu yalana dayanarak «Bu helâldir, şu da haramdır» demeyin, çünkü Allah'a karşı yalan uydurmuş oluyorsunuz. Kuşkusuz Allah'a karşı yalan uyduranlar kurtuluşa eremezler.

Dinlerindeki helal ve haram ölçüsünü kur'anın rehberliğinde arayan kur'an müslümanları için bu durumda namaz konusunun herhangi bir sıkıntısı olmadığı halde yüzyıllardır tabu haline gelmiş olan bir mesele olması hasebiyle bu konu "arı kovanına çomak sokmak " mesabesindedir. Muhammed as ın helal ve haram koyma yetkisi diye bir şey olmadığını onun kur'anın doğrultusunda bir yaşam sürdürdüğünü eğer bir şeye helal veya haram diyorsa onun kur'ani karşılığının mutlaka olduğunu düşünenler  bu konuda kur'ani karşılığın sadece nisa s. 43 ve maide s. 6 ayetleri olduğunu unutmamalıdırlar. 

                                      EN DOĞRUSUNU ALLAH CC BİLİR.


*

Çevrimdışı Müslüman

  • ****
  • 511
  • Allah c.c kelamını kul kelamı ile eşitlemeyin.
Ynt:
« Yanıtla #1 : 05 Haziran 2014, 10:41:54 ÖÖ 10 »
Evet max soz sende, tam senin konun.

*

Çevrimdışı maxpayna

  • *
  • 5127
    • depo
Ynt:
« Yanıtla #2 : 05 Haziran 2014, 01:07:06 ÖS 13 »
Evet max soz sende, tam senin konun.

Yakala max tut tut tut ....
Mu diyorsun  8)
Arkadaş, şimdi farkettim yanlış nickname seçmişim kendime
Türkçenin lastik olduğunu bilirdim de ingilizceden gol yemedim hiç  :D

Neyse konuya dönersek
Niye ki tam benim konum ?
Adet bilimci değilim... ???

Bu aralar pc den uzağım cepten giriyorum bu nedenle araştırma yaparak konusamiyorum. Kitaba vahye bütüncül bakmak lazım.

Sağolsun kurani Mümince anlamak (isminde amma uzun olmuş) arkadaşımız gayet güzel açıklamış kendisini tebrik ve teşekkür ediyorum. ..

Ayıklamaya devam etsek daha çooook taş var bu pirinç çuvalının içinde. ..!!!


kuranımüminceanlamak yazınca biraz kısalıyor payna  :)

delaletun nassdan saparak batıla düşmüşsün. üstelik bu zamana kadar bu dinin mensubu olanlardan hiç kimse -ne selefi ne de halefiyle- hayızlı kadının namaz kılabileceğini iddia etmemiştir. sen kur'an'ın '' kim müminlerin yolundan dönerse onu döndüğü yerde bırakır cehenneme atarız'' ayetine muhatap olmuş durumdasın. bu konudaki sabit olan ve tekbir muhaddisin dahi cerh etmediği ravilerle gelen hadislere de muhalefet etmişsin.  
kur'an hükmen hayızlı kadınların temiz olmadığını söylemiş. ehli islamdan hiç kimse ihtilaf etmemiştir ki namazı ancak temiz olanlar kılabilir. üstelik, kur'an hayızlı kadınla sadece ilişkiyi yasaklıyor, demişsin. bunu nereden çıkardın? bir ayette zikredilen bir husus o ayette zikredilmeyen diğer bir hususu inkar etmeni gerektirir mi?

 islamoğlu gibi nebinin hadislerine ittiba etmekten imtina eden bir kimsenin bile bunu tasdik etmesini, hayretle karşılayarak durumu kurtarıyor gibi kinayeler de bulunmuşsun. bence sen bu iddianla bidatinde daha da ileri gitmiş durumdasın.

dahası ''kadınlara dokunursanız'' ayetini ''kadınlara yaklaşırsanız'' diye çevirmişsin! ayette lamese ifadesi geçiyor. bu ayetin zahiri maruf dokunmadır. biraz arapçadan nasibi olan bile bilir ki bu kelimenin yaklaşmakla uzaktan yakından ilgisi yoktur. madem kurana uyma iddiasında samimisiniz haydi iddianızı doğrulayın ve ifadeyi normal dokunma olarak alın!

*

Çevrimdışı maxpayna

  • *
  • 5127
    • depo
kuranımüminceanlamak yazınca biraz kısalıyor payna  :)


 ^-^
yaa tamam benim kafa ağır çalışıyor geriden geliyorum gericiyim amma
bu kadar da olmaz iyimi...

üstad sen bu mesajı yazdıktan hemen hemen 6 saat sonra ayda yılda bir yatsı namazına camiye gitmişim huşu içinde (nasıl huşu ise) yatsı nemazını cemaat ile eda ediyorum
namazda çaat diye aklıma bişey geldi (hep namazda gelir zaten)

bana payna diyen bir kişi var...
evet evet bir kişi bana payna der.
eee kuranı mumince anlamak nicki de yabancı degil
parçaları birleştir
gel internet cafeye gecenin 23 ünde tezini delillendir veeee

tatata daaamm üstad ismail hakkı başdağ abimi namı diğer facettin hoca forumumuza teşrif etmiş haberimiz yok  ;D

üstad hoşgeldin istifade ederiz inşallah amam nick uzun sana kısaca facettin hoca felan desek  :D
 kuran araştırmaları ile istifade edebileceğimiz bir büyüğümüzü burada görmek sevindirici
paylaşımlarının devamını bekleriz üstadım...saygılar   ;D



sayın kalemşör itirazlarınızın cevabı yazıda mevcuttur kadın temiz değildir demişsiniz temiz olmayınca temizlenmek için gerekli olan işlem maide 6 nisa 43 te var hala temiz değil derseniz siz bilirsiniz temiz değilse gusl eder temiz olur her namaz için gusl zor olur dersen teyemmüm ile bu temizliği sağlar ve namazını kılar

sayın kalemşör itirazlarınızın cevabı yazıda mevcuttur kadın temiz değildir demişsiniz temiz olmayınca temizlenmek için gerekli olan işlem maide 6 nisa 43 te var hala temiz değil derseniz siz bilirsiniz temiz değilse gusl eder temiz olur her namaz için gusl zor olur dersen teyemmüm ile bu temizliği sağlar ve namazını kılar


Cevabın iddiandan daha fasid. Hayız süresi bitmeden nasıl temizlensinler.  Hayızlığı ortadan kaldıracak bir yöntem mi geliştirdin? Yoksa cerrahi operasyon mu yapıyorsun!

sayın kalemşör kardeşim fıkıh mezheplerinde bu konu ile ilgili görüşleri bir inceleyin hayı-nifaz-cünüp hükmü gibi bir ayrım görürsünüz eğer adetli kadın cünüp olaydı böyle bir ayrım yapılırmıydı hal cünüptür derseniz kendiniz bilirsiniz bende bu kadar selam.

Ynt: Bakara s. 222. ayeti ve bir tabu hayızlı kadının namazı ve orucu meselesi
« Yanıtla #10 : 12 Haziran 2014, 09:07:21 ÖÖ 09 »
arkadaşım daha benim gibi ilmim başında olan birisine bile ikna edici bir cevap veremiyorsun. şimdi de beni içerisi rey dolu olan fıkıh kitaplarına yönlendiriyorsun. senden önce bir selefinin olmadığı bir görüşü ortaya atma da gösterdiğin cesareti keşke delil getirmede de gösterebilsen!

Seni ikna etmek gibi bir kaygım yok sayın kardeşim ister kabul edersin ister etmezsin.

delalati kati bir delilin yok, tamamen kendi reyin ile bir düşünce ortaya atmışsın. ümmetten hiç kimse de bunu dememiştir. bu dediğin islam dininde yok.

Sanırım siz ayeti delaleti zanni delil olarak bilip bunları söylüyorsunuz yazıda ayetler verilmiştir daha ne istiyorsunuz siz hadisleri vahiy zanndedip hadisle amel edenlerdenseniz dinimiz bir değil evet adetli bir kadının namaz kılamayacağına dair delaleti kati bir ayet varda bizmi inkar ettik bu dediğiiz islam dininde yok demekten çok benim dinimde yok demeniz daha uygun düşerdi

Ynt: Bakara s. 222. ayeti ve bir tabu hayızlı kadının namazı ve orucu meselesi
« Yanıtla #14 : 24 Haziran 2014, 09:33:58 ÖÖ 09 »
nereye ayet yazdın arkadaşım. yazdığın ayetle senin ihdas ettiğin bidatin uzaktan yakından ilintisi yok. temiz değil iseler maide 6 ile temizlensinler diyorsun. bunu kim inkar ediyor ki? hayız dönemi bitecek ki kadın temizlenecek aksi halde nasıl tahir olsunlar? hayızlık bir anlık kan gelmesi değildir ki anlık temizlensinler! kuranın da dediği gibi bu bir ''dönem''dir. bu dönemin bitiminde ancak temizlenebilirler. nebinin beyanlarını terketmiş olman yetmiyor gibi ayetler üzerinden kıyas ve rey ile keyfi bidatler ihdas ediyorsun.