Gayb konusu ile ilgili bir soru -önemli-

  • 23 Cevap
  • 17993 Görüntüleme

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

Çevrimdışı FECR

  • *
  • 4700
  • Selam Hidayete Tabi Olana
    • FECR
Ynt: Gayb konusu ile ilgili bir soru -önemli-
« Yanıtla #15 : 19 Ağustos 2013, 05:13:47 ÖS 17 »
Başka isim bulamadın da beni mi örnek verdin? :)

Peygamberliği ilan etsem (haşa) ilk sen karşı çıkarsın, değil mi? :D

Orijinal örneklendirmeler yapıyorsan, hadi biz alışığız, gülümsüyoruz da başka yerlerde böyle  örneklendirmeler yani gülümseten anlatımların yüzünden çok eleştiri de alabilirsin. Dikkatli ol. :)

İslamidüşünce forumdaki insanlar genellikle belli fikri seviyede olan üyelerden oluşuyor. Müslüman'ın yazdığı başka forumu ara sıra dışarıdan göz atıyorum da Müslüman'ı kimileri tekfir etmekten bile kaçınmıyorlar maalesef.Müslüman, hangi forumda olursa olsun müslümanca kaldığı sürece parmağına bir şey olmaz,kesilmez :)
Selam Hidayete Tabi Olanlara


http://kuranneslifecr.blogspot.com

*

Çevrimdışı Müslüman

  • ****
  • 511
  • Allah c.c kelamını kul kelamı ile eşitlemeyin.
Ynt: Gayb konusu ile ilgili bir soru -önemli-
« Yanıtla #16 : 19 Ağustos 2013, 05:17:29 ÖS 17 »
şaka bir yana

Namaz gibi Kuran'da çatısı kurulmuş ama detaya girmeyip Peygamberimizin uygulamalarına bırakılmış bir takım hususlar da var. Hani bak bu gibi hususları da Kuran'da bulamıyoruz ama Peygamberin Sünnetinde görüyoruz diyenlerin buradan giriş yapıp bu alanı alabildiğince geniş tutarak ifrata kaçtıklarını görüyoruz fakat buna karşılık senin sözlerinden de bir başka uca kaydığını düşünüyorum, sanki sadece Kuran gibi bir söylem çıkıyor. Yoksa ben mi yanlış anlıyorum.

*

Çevrimdışı maxpayna

  • *
  • 5150
    • depo
Ynt: Gayb konusu ile ilgili bir soru -önemli-
« Yanıtla #17 : 19 Ağustos 2013, 05:17:43 ÖS 17 »

bak sen bir soru sordun nasıl canlandık.
bizim buralarda (kayseri gesi bağları ) bir söz vardır
bir topluluk içinde biraz sessizlik olursa birisi ötekine

hadi bir duvar yık da ayıklayalım

der.    :D
aman yıkılan duvarın altında kalmayalım da ...muhabbetle.

ana konuyu da dağıtmayalım konu güzel.



Başka isim bulamadın da beni mi örnek verdin? :)
Peygamberliği ilan etsem (haşa) ilk sen karşı çıkarsın, değil mi? :D
Orijinal örneklendirmeler yapıyorsan, hadi biz alışığız, gülümsüyoruz da başka yerlerde böyle  örneklendirmeler yani gülümseten anlatımların yüzünden çok eleştiri de alabilirsin. Dikkatli ol. :)
İslamidüşünce forumdaki insanlar genellikle belli fikri seviyede olan üyelerden oluşuyor. Müslüman'ın yazdığı başka forumu ara sıra dışarıdan göz atıyorum da Müslüman'ı kimileri tekfir etmekten bile kaçınmıyorlar maalesef.Müslüman, hangi forumda olursa olsun müslümanca kaldığı sürece parmağına bir şey olmaz,kesilmez :)

demekki peygamberliğe en layık seni görmüşüm fecr abi. yok istemem diyorsan musanın harunu olduğu gibi sana da rahmetli abiyi takviye atarız neyi eksik. sen musa isen o isa olur (birisi beni durdursun suyu çıkacak=

siz alışıksınız diye böyle konuşuyorum. reel dünyada zaten konuşma özürlüyüm bakmayın burda cübbeli ahmet gibi laf ebeliği yaptığıma gerçek hayatta sesim çıkmaz.
o zaman ya müslüman arkadaşın yazıştığı kişiler buraya gelsin ya da biz oraya çıkartma yapalım varsın bizi de tekfir etsinler. alıştık (dimi müslümanlardan ve ezhattım arkadaşlar)  :D ;)


*

Çevrimdışı maxpayna

  • *
  • 5150
    • depo
Ynt: Gayb konusu ile ilgili bir soru -önemli-
« Yanıtla #18 : 19 Ağustos 2013, 05:42:39 ÖS 17 »
şaka bir yana

Namaz gibi Kuran'da çatısı kurulmuş ama detaya girmeyip Peygamberimizin uygulamalarına bırakılmış bir takım hususlar da var. Hani bak bu gibi hususları da Kuran'da bulamıyoruz ama Peygamberin Sünnetinde görüyoruz diyenlerin buradan giriş yapıp bu alanı alabildiğince geniş tutarak ifrata kaçtıklarını görüyoruz fakat buna karşılık senin sözlerinden de bir başka uca kaydığını düşünüyorum, sanki sadece Kuran gibi bir söylem çıkıyor. Yoksa ben mi yanlış anlıyorum.

güzel soru üstadım. açık söyleyeyim itiraf edeyim. ben arayış içindeyim. yakın geçmiş zamanda haddimi aşan garip sorularım sorgulamalarım oldu hatırlarsın sen bile höst dedin(oldun)  :D
sadece kuran ya da mealci değilim. peygamberi önemsiyorum değer veriyorum. ama düşüncem o yöne kayıyor gibi.
yani birlikte yaşadığım sürece emret ya resullalllah  modundayım hepimiz öyleyizdir de. o vefat ettikten sonra hele aradan 1500 yıl geçtıkten sonra dinin kaynağı olma hususunda konumu nedir.

klasik kontra ataktır peygamberi hadisi reddedersek namazı nasıl kılacaksın orucu nasıl tutackasın haccı nasıl yapacaksın.
bende bu kontra atağa aynı şekilde kontra bir karşılık veririm (ama unutmayınız bu ilmi ve fikri bir tartışma olmaz sadece itham savar cinsten seviyesi düşük olur)

onlara sormak lazım namaz oruç hac.. vb ibadetler muhammed resul ile mi geldi ( tam mealci agzı oldu muhammed resul neymiş. peygamberimiz diyeyim düzeltme)

namaz nerede ise tüm peygamberlerce yerine getirilen bir ibadettti. hakeza oruçta.
ve peygamberin mekkesine gidelim. daha vahiy mahiy yokken namaz  kılanlar oruç tutanlar hacc edenler varmıdır yokmudur ? hatta müşrikler bile bunları yapıyor mu yapmıyor mu ? bunu bir araştırsınlar
görülür ki ilk vahiy inmeden önceki mekke yaşamı (sosyal ve dini) ile günümüz içinde bulunduğumuz toplumlar çok benzerlik gösterir. (bu cümlemi ezhattım abi ve müslümanlardan görmesinler çaktırmayın alırlar sazı bak sende itiraf ettin derler.)

evet namaz oruç hacc daha vahiy inmeden önce zaten vardı. hz muhammed peygamberimiz (ve kuran) icad etmedi bunları. bu biiiirrr
kuran ve peygamber bu ibadetler içinde olan şirk unsurları ayıkladı tevhide ayar çekti devam ettirdi.
kuranda ayet var salih peygambere mi müşrikler diyorya namazın mı emrediyor sana bunu yapmaya (gibisinden itirazları var)
mekkede o dönemde islam yokken hanifler var. yani aynen içinde bulunduğumuz toplumda kıyıda köşede kalmış senin benim gibi kelaynak kuşları gibi türlerinin son örnekleri ve dağınıklar ve içinde bulundukları mekke toplumunda etkileri yok. mekkenin kenar semtlerinde kendilerini kurtarma derdindeler. mustafa islamoğlunun tabiri ile pasif iyiler (aynı ben)

bunun dışında allah kuranda namazın vakitlerini ana rükunlarını vaaz ediyor. rüku edenler secde edenler kıyamda duranlar diye tasvir ediyor. kurandan kolayınıza geleni okuyun diyor.
aslında burdan yepyeni bir açılım yapayım size;

kuranın serbest bıraktığı alanlarda demekki allah sınırı çizmiş bu sınır içinde istediğinizi yapın diyerek tercihi bize bırakmış. mesela namazda kıyam edin demiş. kıyam ederken elini göbeğine mi bağlayacan meme ucuna mı bağlayacan yok yanlara mı salacan nerenden tutacan sana bırakmış. ki peygamber de bu serbestiyeti bildiği için yeri gelince aşagıda yeri gelince yukarıda tutarak farklı olabileceğini göstermiş. farklı uygulamalar yaparak olabileceğini zaten peygamber göstermiş.

bu aralar sahabenin sünnet anlayışı (bünyamin erul) kitabını okuyorum fena değil. çok kapsamlı araştırmış önemli kitap okuyun derim.
orada örnekler bol. bazı sünnet dediğimiz uygulamaları peygamber değil sahabe yapıyor peygamber sessiz kalarak ya da güzel yaptı diyerek uygulamaya sokuyor. namazda bile
sehv secdesi öyle icad olmuş ( icad neymiş)

3 farklı peygamber/sünnet  anlayışı var

1- şekilciler = peygamber ne yaptı ise aynen yapıyor. niye yaptı kime yaptı sorgulamak yok. ibni ömer en meşhuru. tek tekileme ile taklitçi. ama aşırı peygamber sevgisinden yapıyor.
2- fıkıhcılar = peygmberin neden yaptığını anlamaya çalışıyorlar idrak etmeye uğraşıyorlar.
3- içtihatçılar = peygamberin neden yaptığını anlayıp şartlara göre peygmberin sünnetinin tam tersini uygulayan hüküm verenler. yani sünnete değer veriyor ama körü körüne yapışmıyor. sorguluyor nedenini illletini anlıyor ve gerekirse kendi içtihat yaparak sünnete uymuyor farklı uyguluyor çünkü islamın ruhunu çözmüş mantığı yutmuş adamlar. hz abbas ve aişe annemiz gibileri.


sözün özü özet olarak şöyle diyebiliriz;
allah bize namaz kılın demiş bazı ana ilke ve şartlarını kuranda bildirmiş teferruatını bildirmemiş. demekki FARZ olan ana ilkeleri ile kuranda var. pekiyi teferruat ? teferruat demeyelim yanlış anlaşılır ayrıntılar diyelim. ayrıntıları bizlere bırakmış. pekiyi ortak bir namaz ibadeti için kim en yetkili ? peygamber. o zaman o nasıl kıldı ise öyle kılarız. ondan bilgi bulamaz isek kendimiz düzenleyebiliriz.
ya da peygamber farklı uygulamalarda bulunmuş ise demekki farklılığın olabileceğini göstermiş bu ruhsattan yararlanırız.
yani namazda kıyamda elimizi bağlarken neremizden bağlayacağımız çok da önemli değildir. bunu rivayet kültüründen de alırız sahih peygamber rivayetlerinden de alırız bulamaz isek araştırır kuranın ruhuna uygun bir şekilde biz ictihadda bulunuruz. çünkü illa kesin bir bağlama şekli olsa idi allah bildirirdi.

bu sefer r4abia haklı uzun oldu ne yapayım spontane anlık yazıyorum ve dağınık oluyor ben bile ne yazdım unuttum. allaha emanet olunuz

haa dur durrr
geçen arkadaşla konuşurken ilginç birşey söyledi;
bir arkadaşı demişki (amma dediki demişki  dedim ben rivayetçi ooldum)  :D
mekkede inen ayetler dini medinede inen ayetler şeriatı oluşturur. ve dini ayetler değişemez iken şeriatı oluştura ayetler değişebilir
demişmiş
bu iddiayı duyunca hoşuma gitti ve beynimde şimşekler çaktı. bu üzerine düşünülmesi gereken bir tez
ve şu kitap aklıma geldi ve daha da anlamlı oldu = sabit din dinamik şeriat ilhami güler .mutlaka okumam lazım. http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=51337

tamam sustum. allaha emanet olunuz...

 acelem var yazımı okuyup düzeltmeden tashih etmeden gönderiyorum yanlış var ise affola ...

*

Çevrimdışı ozan_er

  • ozaner
  • **
  • 223
  • adalet ve özgürlük dinimdir
Ynt: Gayb konusu ile ilgili bir soru -önemli-
« Yanıtla #19 : 19 Ağustos 2013, 09:56:00 ÖS 21 »
Bu konularla ilgili söyleyeceğim çok şey var ama   ama şu aralar yüreğim yangın yeri 

*

Çevrimdışı FECR

  • *
  • 4700
  • Selam Hidayete Tabi Olana
    • FECR
Ynt: Gayb konusu ile ilgili bir soru -önemli-
« Yanıtla #20 : 20 Ağustos 2013, 11:43:43 ÖÖ 11 »

bir arkadaşı demişki (amma dediki demişki  dedim ben rivayetçi ooldum)  :D
mekkede inen ayetler dini medinede inen ayetler şeriatı oluşturur. ve dini ayetler değişemez iken şeriatı oluştura ayetler değişebilir
demişmiş
bu iddiayı duyunca hoşuma gitti ve beynimde şimşekler çaktı. bu üzerine düşünülmesi gereken bir tez
id=51337]http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=51337[/url]


Medine'de nazil Nisa suresi 136.ayeti nasıl değerlendireceğiz o zaman:

 Ey iman edenler, Allah'a, peygamberine, peygamberine indirdiği kitaba, daha önce indirdiği kitaba da iman edin! Kim Allah'a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine ve ahiret gününe inanmazsa, pek derin bir sapıklığa saplanıp gitmiştir.

Mekke'de inen ayetler dini, Medine'de inen ayetler şeriatı oluşturur demek bir bakıma belki doğru olabilir ama genelleme yapmak yanlış olur.
Selam Hidayete Tabi Olanlara


http://kuranneslifecr.blogspot.com

*

Çevrimdışı Müslüman

  • ****
  • 511
  • Allah c.c kelamını kul kelamı ile eşitlemeyin.
Ynt: Gayb konusu ile ilgili bir soru -önemli-
« Yanıtla #21 : 20 Ağustos 2013, 03:28:46 ÖS 15 »
cahmdali kardeş teşekkürler ikincisini okumuş ama birincisini okumamıştım.


bir arkadaşı demişki (amma dediki demişki  dedim ben rivayetçi ooldum)  :D
mekkede inen ayetler dini medinede inen ayetler şeriatı oluşturur. ve dini ayetler değişemez iken şeriatı oluştura ayetler değişebilir
demişmiş
bu iddiayı duyunca hoşuma gitti ve beynimde şimşekler çaktı. bu üzerine düşünülmesi gereken bir tez
id=51337]http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=51337[/url]


Medine'de nazil Nisa suresi 136.ayeti nasıl değerlendireceğiz o zaman:

 Ey iman edenler, Allah'a, peygamberine, peygamberine indirdiği kitaba, daha önce indirdiği kitaba da iman edin! Kim Allah'a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine ve ahiret gününe inanmazsa, pek derin bir sapıklığa saplanıp gitmiştir.

Mekke'de inen ayetler dini, Medine'de inen ayetler şeriatı oluşturur demek bir bakıma belki doğru olabilir ama genelleme yapmak yanlış olur.

Genelleme yapsa yine yi abi, şeriatı oluşturan ayetler değişebilir tezi hoşuma gitti diyor max

Ynt: Gayb konusu ile ilgili bir soru -önemli-
« Yanıtla #22 : 12 Aralık 2015, 08:02:10 ÖÖ 08 »
Selamun aleyküm kardeşlerim.
Bir kardeşimiz… “O bütün gaybı bilir. Gayba kimseyi muttali kılmaz, ancak dilediği peygamberler bunun dışındadır..."  FECR-26-27 zaten bütün mesele bu ayette düğümleniyor demişsiniz sevgili kardeşim..

Fecr 25 ten itibaren okuyacak olursak buradaki gayb için neyi kastettiğini daha iyi anlamış oluruz.

25. De ki: Tehdit edilegeldiğiniz (AZAB), yakın mıdır, yoksa Rabbim onun için uzun bir süre mi koyar, ben bilmem.
26. O bütün görülmeyenleri (Gayb olan azabın ineceği vakti) bilir. Sırlarına kimseyi muttali kılmaz;
27. Ancak, (bildirmeyi) dilediği peygamber bunun dışındadır. Çünkü O, bunun önünden ve ardından gözcüler salar,

26. ayette  Gayb,  Azab için kullanılmıştır.Gayb olan AZABın ineceği vakti ancak Allah bilir ve o vakti Rasullerine bildirir.
Yani, Allah’ın ayetlerini  inkar eden ve azgınlaşan bir kavim için helak olma süreci başlamış ise bunu Allah, Rasullerine bildirir ve o Rasul iman edenlerle birlikte o azgınlaşan kavimden ayrılır.  Allah bir kavmi helak edecekse, oradaki iman edenleri kurtarmak için Rasuluna Azab haberinin bilgisini verir.

Müfessirler  bu ayetteki gaybı, kıyamet vakti olarak algıladıladıkları yada başka türlü algıladıkları için bu konu işin içinden çıkılmaz noktalara gelmiştir.

Kafirler,  helak olan geçmiş kavimlerin kıssaları ile uyarıldıklarında  Rasullerle hep alay etmişler  ve bize, tehdit ettiğin o azabı getirde görelim diyerek dalga geçmişlerdir.

Kafirlerin azab istediklerini anlatan ayetler;

AHKAF-22-23-24;
 Onlar: "Sen bizi tanrılarımızdan vazgeçirmeye mi geldin! Haydi, iddianda tutarlı isen, geleceğini bildirerek bizi tehdit ettiğin azabı başımıza getir bakalım!" dediler.
Hud: «O azabın ne zaman geleceğine dair ilim Allah katındadır. Ben size benimle gönderileni tebliğ ediyorum. Fakat ben sizi cahillik eden bir kavim olarak görüyorum.» dedi.
 O azabı, vadilerine doğru yayılan bir bulut halinde gördükleri zaman: «Bu bize yağmur yağdıracak yaygın bir buluttur.» dediler. Hud ise: «O sizin acele gelmesini istediğiniz şeydir. O bir rüzgârdır ki, içerisinde acı bir azab vardır.

ARAF-70-71;
 Dediler ki: «Ya, demek sen tek Allah'a kulluk edelim ve atalarımızın taptıklarını bırakalım diye mi (bize) geldin? Eğer doğrulardan isen bizi tehdit ettiğin (o azabı) bize getir!»
(Hûd) dedi ki: «Artık size Rabbinizden bir azap ve bir hışım inmiştir. Haklarında Allah'ın hiç bir delil indirmediği, sadece sizin ve atalarınızın taktığı kuru isimler hususunda benimle tartışıyor musunuz? Bekleyin öyleyse, şüphesiz ben de sizinle beraber bekleyenlerdenim!

HUD-32;
 Dediler ki; «Ey Nuh! Bizimle didişip durdun, didişmende de çok ileri gittin. Eğer doğru söylüyorsan, bizi tehdit ettiğin şu azabı getir de görelim.»

Rasullere Helak (azab) (gayb) haberi önceden bildirilmiştir ve  müminler  helakten (azabtan) kurtarılmıştır.
ilgili ayetler;

ARAF-83;
Biz de onu (Lutu)  ve ailesini kurtardık, yalnız karısı(nı kurtarmadık) çünkü o, geride kalanlardan oldu.

HUD-81;
Melekler dediler: "Ey Lut! Şundan emin ol ki, biz Rabbinin elçileriyiz. Onlar sana asla zarar veremezler. Sen, gecenin bir kısmı olunca ailenle birlikte hemen buradan çık git. İçinizden hiç kimse geri kalmasın, eşin başka. Çünkü ona da onlara gelecek olan musibet gelecektir. Haberin olsun, helâk zamanları sabah vaktidir. Zaten sabah yakın değil mi?"

HİCR-66;
 Biz, Lût'a şu kesin emri vahyettik: "Bu kâfirler sabaha çıkarken muhakkak kökleri kesilmiş olacaktır." 

ENBİYA-9;
 Sonra biz onlara verdiğimiz sözü yerine getirdik(GAYBİ HABER GERÇEKLEŞTİ); hem onları, hem de dilediğimiz kimseleri kurtardık, aşırı gidenleri yok ettik.

Bir kavmi azgınlıklarından dolayı Allah helak etmeyi dilemişse o ne bir saat ileri alınır nede bir saat geri..Ve helak olacak olan azgın kavimden iman edenler , Rasullere verilen gaybi haber ile kurtarılır.
Yani bu ayetteki gayb azab ile ilgilidir ve hayati bir konudur.Çünkü iman edenler kurtarılmalıdır.
Kıyamet ve son saatten bahsedilmemektedir.
Ve bir kavim azab ile helak edilecekse bu önceden Rasullere bildirilir.
“O bütün gaybı bilir. Gayba kimseyi muttali kılmaz, ancak dilediği peygamberler bunun dışındadır..."  FECR-26-27
Yani helak olacak olan kavimlerin peygamberlerine önceden bu haber  (AZAB HABERİ) verilir ki sadece mücrimler helak edilsin.
Gaybı sadece Allah bilir..
Peygamberimizin gelecek ile ilgili bildiği söylenen rivayetlerin tümü uydurmadır. Bana göre uydurmadır yani benim Kuranı okuyarak çıkardığım sonuca göre.. :)

Selametle sevgili Kardeşlerim.

*

Çevrimdışı maxpayna

  • *
  • 5150
    • depo
Ynt: Gayb konusu ile ilgili bir soru -önemli-
« Yanıtla #23 : 12 Aralık 2015, 08:14:08 ÖÖ 08 »

Hoşgeldiniz ve açıklama için teşekkürler.  :)
Dediğiniz gibi azabı bilgisi olabilir ki önceki peygamberler döneminde azabı geleceği zaman peygamber uyarılmış ve helâk uğrayacak toplumdan uzaklaştırılmıştır. Ama bu ayetteki ifadeler bana daha genel ve tüm gayb  bilgilerinden bahsediyor gibi geldi. Doğrusunu Allah bilir.