Başkalarını yargılamanın hukmü

  • 0 Cevap
  • 1572 Görüntüleme

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

Çevrimdışı iktibas

  • Cengiz sarsmazelsoy
  • ***
  • 421
Başkalarını yargılamanın hukmü
« : 30 Ağustos 2012, 06:16:17 ÖS 18 »
Biz en başta kendimizden örnek getirelim.Bizi en iyi tanıyan Allahutealadır,sonra kendimizi en iyi tanıyan biziz.Biz kendimizden bahsedecek olursak kesinlikle cennetliğiz diyebilirmiyiz?Bu bizim söyleyemeyeceğimiz bir şeydir.Kesinlikle cehennemliğiz dersek buda yasak olan bir şey.Kendi şahsımız için dahi net bir bilgiye,net bir yargıya çıkamıyoruz.
Diğer insanlar türlü yanlışlıkların içinde yaşıyor olabilir ama yarın onların akıbeti farklı olabilir.Bu durumda yapacağımız tek şey yargılamak yerine yine uyarmak,gerekirse bunu senelerce yapacağız.Onlar senelerce  küfr üzerinde inat etseler dahi,senelerce uyaracağız.Amaç  uyarırken biraz daha sevap kazanmak.O insanlara uyarırken düşüneceksiniz her uyardığımda kumbaraya atılmış para olduğunu düşünün.
Hiçbir kaybınız yok sürekli kazanıyorsunuz.Peygamberlerin yaptığı nedir?Taşlanmalarına,alay edilmelerine rağmen sürekli anlatmışlar.Gizli anlatmışlar,açıkça anlatmışlar.Nuh a.s yaptığı davet 950 sene sürmüş.Her söylediğimiz bizim için kazançtır.Sosyal hayatımızda ona karşı mesafeli olacağız.İçkimi içiyor onlarla birlikte içki içemeyiz.Harammı yiyor onlarla birlikte haram yiyemeyiz.
Bu yaptığın hareket şirk diyebiliriz ancak yargılama makamı Allaha aittir.Sen müşriksin diyeceğimiz yerde,gel Allaha itaat edelim Allaha bu şekilde itaat edilir diyebiliriz.

Müşriklerden daha azılı olanlar münafıklardır.Allahuteala onlar hakkında bizim sert davranmamızı istemektedir.Ancak bu öğüt verme noktasında değildir.Onlara karşı katı kurallar koymamızı istemektedir.Öğüt her zaman güzel sözle olur.Onlara karşı dost edinmeyeceğiz,sırdaş olmayacağız,tavrımız net olacak.Neyapacağımız ve ne yapmayacağımız bellidir.Ama yine güzel söz söyleyeceğiz.
Ceneabı Allah  Fravuna dahi güzel söz söyle diye buyuruyor.Bu çizgiyi korumamız lazım.Musa a.s. fravuna güzel söz söylerken onunla dost olmadı,onu sırdaş edinmedi.Din kardeşi olmadı onunla.Onun emrine itaat etmedi.Ama güzel sözüde terk etmedi.Bu çizgi korunması lazım.herşartta Allahın emri hayata geçirilmesi lazım.Biz iki tane kötü söz duyduk diye bizde onun gibi davranırsak kaybederiz.
Allah o insanları boşu boşuna karşımıza dikmiyor.Karşımıza dikiyorki biz hala Allahın emrettiği noktadamıyız.Bize sövüldüğü zaman ,zorluk karşısında bizde isyan içinde olacakmıyız bunun imtihanını veriyoruz.
Çocuklarımızla imtihan olacağız,mal ve can eksikliğiyle imtihan olacağız,bollukla imtihan olacağız bakalım Allahın emrettiği noktadamıyız.
Kimisi İbrahim a.s örnek verir,İbrahim a.s oradaki konumu farklıdır.İbrahim a.s durumu özeldir.İbrahim a.s  ateşe atılmıştı ateşe atılana kadar neler yaptığına bir bkalım.Ateşe atıldıktan sonra çok merhaleleri katetmiş hicrete kadar gelmiştir.Biz Hicrete kadar yapılanları yapalım ondan sonra  İbrahim as ın bu konumundan örnek verelim.
Şimdi bir şey soracam biz hicrete geldikmi veya hicrete kadar yapılması gerekeni yaptıkmı?İbrahim a.s yaptıklarını yapabildikmi?Nemrutun karşısına çıkıp o güzel sözü,doğru sözü söylemeyi becerebildikmi?Kendi ana ve babamızdan uzaklaşıp ateşe atılma noktasına gelebildikmi?
Salih a.s ve resulullah a.s. hicreti öldürülme kararı alındıktan sonradır.Tavır elbette koyacağız ancak en güzel tavır kötü söz söyledikleri an selamunaleykum diyebilmektir,güzel ve doğru söz söyleyebilmektir.Onları dost edinmeyeceğiz,sırdaş edinmeyeceğiz ancak doğru sözü söylemeye devam edeceğiz.Onları önder edinme,onları dost edinme ,onlardan imam tayin etme.Onlarla konuşmamak uzaklaşmak olmaz.Kötü söz söylüyorsa selamunaleykum deyip onları dinleme  o anda oturma başka bir söze geçinceye kadar ama yine onlara git davet et.Kızgınlıklarımız,öfkemiz Allahın emirlerinin üzerini örtmemeli.
Araf suresi 164 .cü ayeti kerimeyle konumuz noktalayalım
Aralarindan bir topluluk: «Allah'in yok edecegi veya siddetli azaba ugratacagi bir millete nicin ogut veriyorsunuz?» dediler. Ogut verenler: «Rabbinize, hic degilse bir ozur beyan edebilmemiz icindir, belki Allah'a karsi gelmekten sakinirlar» dediler.
Ne yaparsan yap sana yakışmayanı yapma