İslami Düşünce Platformu

İSTİŞARELER (İstişare Platformu) => Sorular ve Cevaplar => Konuyu başlatan: bikün - 04 Ağustos 2008, 07:27:58 ÖS 19

Başlık: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: bikün - 04 Ağustos 2008, 07:27:58 ÖS 19
İnsan belirsiz gelecekten korkar...
eğer Allah benim cehenneme gidip gitmeyeceğimi biliyorsa ve O'nun ilmi değişmez ise kaçınılmaz sonum belli olduğuna göre cehennemden neden korkalım...
ayrıca Allah'a kulluk cehennem korkusu ile yapılınca değersizse ve bunun sonucunda ibadetlerden haz alınmasını engelliyor ise ancak ve ancak Allah'ı anlamak bu hazzı hissetmekle başlıyorsa Allah neden bu engeli koymuştur evet engel diyorum çünkü cehennem korkusu rızanın önünü kesen engeldir...
ayrıca geleceğin belli olmasıda dua yapmayı sebepsiz kılar benim cehenneme gideceğim kesin ise dua etmenin anlamı kalmıyor ve hiçbir şey değiştirmiyor anlamını yitiriyor..bu nasıl bir çelişkidir...
sorulamı net,anlaşılır ve kaynak olan ayetlerle cevap verirmisiniz başka kaynakları kabul etmiyorum ...hadislerde dahil
şimdiden çok teşekkür ediyorum ...
Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: abdulhamit - 04 Ağustos 2008, 07:47:59 ÖS 19
ŞİMDİ BU SORUNUZA NASIL VE NEREDEN BAŞLAYAYIM DİYE DÜŞÜNÜYORUM ! VE SORUYORUM
KURANA İMAN EDİYOR MUSUNUZ ?
Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: abdulhamit - 04 Ağustos 2008, 08:01:24 ÖS 20
Alıntı
İnsan belirsiz gelecekten korkar...
eğer Allah benim cehenneme gidip gitmeyeceğimi biliyorsa ve O'nun ilmi değişmez ise kaçınılmaz sonum belli olduğuna göre cehennemden neden korkalım

DİKKAT ! İNSAN BELİRSİZ GELECEKTEN KORKAR DEMİŞSİNİZ. İNSANIN CEHENNEME GİDİP GİTMEYECEĞİNİ ALLAH KULUN KENDİ İNSİYATİFİNE BIRAKMIŞTIR. SİZ ALLAHIN EMİR VE YASAKLARINA MUHALİF OLURSANIZ GİDECEĞİNİZ YER KAÇINILMAZ CEHENNEM OLACAKTIR. BU SİZİN TAMAMEN İRADENİZE VE SİZE BAĞLI OLAN DURUMDUR Kİ
ALLAH HİÇ KİMSEYE ZULUM ETMEZ VE ETMİYOR

YUNUS-44- Allah insanlara hiç zulmetmez, fakat insanlar kendi kendilerine zulmederler.

HUD-101: Biz onlara zulmetmedik. Fakat onlar kendilerine zulmettiler....
Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: bikün - 04 Ağustos 2008, 08:11:33 ÖS 20
küçük çocuklara tecavüz ediliyor bu zulümü çocuklar kendisimi yapıyor yada yaptırıyor
Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: abdulhamit - 04 Ağustos 2008, 08:15:24 ÖS 20
Alıntı
ayrıca Allah'a kulluk cehennem korkusu ile yapılınca değersizse ve bunun sonucunda ibadetlerden haz alınmasını engelliyor ise ancak ve ancak Allah'ı anlamak bu hazzı hissetmekle başlıyorsa Allah neden bu engeli koymuştur evet engel diyorum çünkü cehennem korkusu rızanın önünü kesen engeldir...

ENGEL Mİ DEDİNİZ ! BU ENGEL CEHENNEM KORKUSU İSE ALLAH KORKUSUNU ÇAĞRIŞTIRMAZ MI. SİZ ALLAHTAN KORKMADIĞINIZDA ONUN EMİRLERİNİ HİÇE SAYDIĞINIZDA İŞTE SİZE CEZA OLARAK CEHENNEM.

SİZ ALLAHIN EMİR YASAKLARINI GETİRDİĞİNİZ ZAMAN ONA SEVGİ VE SAYGINIZI DA BELİRTMİŞ OLUYORSUNUZ O HALDE ALIN SİZE ALLAHTAN TEŞEKKÜR VE ÖDÜL OLARAK CENNET

Şeytan onları sarıp-kuşatmıştır; böylelikle onlara Allah'ın zikrini unutturmuştur. İşte onlar, şeytanın fırkasıdır. Dikkat edin; şüphesiz şeytanın fırkası, hüsrana uğrayanların ta kendileridir. (Mücadele Suresi, 19

İbrahim-52- Bu Kur'an tüm insanlara yönelik bir duyurudur. Onun aracılığı ile insanlar uyarılsın, herkes Allah'ın tek olduğunu öğrensin ve sağduyulu kimseler onun ibret derslerinden yararlansın diye inmiştir

Rad-19- Rabbin tarafından sana indirilen mesajın gerçek olduğunu bilen kimse hiç kör ile bir olur mu? Ancak temiz akıl (sağduyu ) sahipleri öğüt alırlar.
Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: abdulhamit - 04 Ağustos 2008, 08:17:34 ÖS 20
Alıntı
küçük çocuklara tecavüz ediliyor bu zulümü çocuklar kendisimi yapıyor yada yaptırıyor


SÜPHAN ALLAH SORUYA BAK ! HADİ BUNU DA SİZ CEVABLAYIN BAKALIM. SİZCE ALLAH MI TECAVÜZ ETTİRİYOR.
Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: bikün - 04 Ağustos 2008, 08:25:22 ÖS 20
başımıza gelen kazalar kader ise ve kaderi ALLAH BELİRLİYORSA...VE SİZDE KADERE İNANIYORSANIZ ELBETTE ALLAH'DAN GELEN BİR ZULÜMDÜR
Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: abdulhamit - 04 Ağustos 2008, 08:29:35 ÖS 20
Alıntı
ayrıca geleceğin belli olmasıda dua yapmayı sebepsiz kılar benim cehenneme gideceğim kesin ise dua etmenin anlamı kalmıyor ve hiçbir şey değiştirmiyor anlamını yitiriyor..bu nasıl bir çelişkidir

BURADA HİÇ ÇELİŞKİ YOK. DUA ALLAHA İBADET AYNI ZAMANDA ALLAHTAN YARDIM DİLEMEDİR. GELECEĞİN BELLİ OLMASI SİZE BAĞLI BİR DURUMDUR Kİ, DUA İLE ALLAHTAN YARDIM İSTEMEKTESİNİZ

Rahman ve Rahim olan Allah'in adiyla
Kullarim Beni sana soracak olursa, muhakkak ki Ben (onlara) pek yakinim. Bana dua ettiGi zaman dua edenin duasina cevap veririm. Öyleyse, onlar da Benim çaGrima cevap versinler ve bana iman etsinler. Umulur ki irsad (doGru yolu bulmus) olurlar. (BAKARA SURESI / 186)
Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: abdulhamit - 04 Ağustos 2008, 08:40:23 ÖS 20
Alıntı
başımıza gelen kazalar kader ise ve kaderi ALLAH BELİRLİYORSA...VE SİZDE KADERE İNANIYORSANIZ ELBETTE ALLAH'DAN GELEN BİR ZULÜMDÜR

HAYIR HAYIR KESİNLİKLE HAYIR ÖYLE DEĞİL, YANLIŞ BİLİYORSUNUZ . HİÇ ÖYLE BİRŞEY OLABİLİR ,OLUR MU YA !

EĞER BU ALLAHTAN GELEN ZULUM OLUYORSA O ZAMANA ALLAH İNSANIN İRADESİNE BASKI YAPIYOR İNSANIN İRADESİNİ YÖNLENDİRİYOR DEMEKTİR Kİ, BÖYLE BİR İNANÇ MÜSLÜMAN İNANCI DEĞİLDİR, MÜSLÜMAN İNANCINA TERS.

BAKIN SİZE AYETLER VERECEĞİM
Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: abdulhamit - 04 Ağustos 2008, 09:00:53 ÖS 21
İŞTE SORACAĞINIZI TAHMİN ETTİĞİM SORULAR LİSTESİ BU..

Allaha sövenlerin bu yaptıkları kader mi, değil mi? Kaderse mecbur sövdüler ya, kader değilse bak inanmıyon kadere sen
-Çocukları depremde öldüren kim? Demek ki kötülükte ondan geliyo öyle mi?
-"Allaha sövme" düşüncesini Allah bende yarattığı için mi ben bunu düşündüm? ya da bu düşünceyi ben mi yoksa şeytan mı yarattı? yoksa kendi kendine mi meydana geldi bu düşünce
-sen diyormusun: “insanların yaptığı kötülüklerde Allahın dilemesiyle olur
-yüzde kaç etkili Allahın iradesi senin yaptıklarında
-Allah ne yapacağını sen yapmadan önce mi dilemişti
-Herşey Allah’ın dilemesiyle mi olur? Zina yapanlar var, Allah’a sövenler var. Bunlarda mı Allah’ın dilemesiyle oldu? Hani herşey Allahın dilemesiyle oluyodu ya
-Kafirlik kader mi?
-allah bizim hareketlerimizi ezeldemi takdir etti?
-Allah günah işlememizi ezelde mi takdir etti
-Allah neyi tercih edeceğimizi de ezelde mi (ezeli olarak) irade etmişti
-Şerri (kötülük) allahmı yaptırıyo? Yani zinayıda hemi? Hani hayır şer allahtandı?

-81/29 Alemlerin Rabbi olan Allah dilemedikçe sizler bir şey dileyemezsiniz.( Kuranda tekvir suresi 29 uncu ayet bu) bak işte Allah zorla günah işlettiriyo gördün mü
-16 / 93 allah dilediğini saptırır, dilediğini doğru yola iletir, yaptığınız işlerden sorumlu tutulacaksınız. ( kuranda nahl suresi 93 üncü ayet bu, bak hem saptırıyo hem de sorumlu tutuyo
-7/179 And olsun ki, cehennem için de birçok cin ve insan yarattık…. ( kuranda araf suresi 179 uncu ayet bu,
-2/7 Allah onların kalplerini ve kulaklarını mühürlemiştir, gözlerinde de perde vardır ve büyük azap onlar içindir. ( kuranda bakara suresi 7 inci ayet bu, bak onları hem mühürlüyo hem de onlara iman etmeyi emrediyo
-17/46 (Kuran'ı) anlarlar diye kalplerine örtüler ve kulaklarına da ağırlık koyduk. (kuranda isra suresi 46 ıncı ayet bu, kuranı anlamasınlar diye kalplerinin mühürlendiği söyleniyo ya, hem de onlara kurana inanmaları emrediliyo değil mi

-Allah bizim ne yapacağımızı önceden biliyosa hiç böyle imtihan olur mu
-Sonucu önceden belli olan şey için “sınav yapılıyor” denebilir mi? Denemezse; Allah bizim yapacaklarımızı önceden biliyor ya, (yani ne olacağı belli) o halde böyle sınav olur mu? (mülk 2’ inci ayeti de biliyom ha!
-Düşüncemizi allahmı yaratıyor? Evet diyorsan Allaha sövme düşüncesinide mi Allah yaratıyor
-Allah kullarını haram ile rızıklandır mı? Allah ezelde müminleri ve kafirleri bilir mi? Allah kötülük yapan mıdır

Günahlar Allah’ın irade etmesi (dilemesi) sonucunda mı yoksa iradesi dışında mı meydana geldi?
- Allah yapmayacağını bildiği bir şeyi yapmaya ve yapacağını bildiği bir şeyi yapmamaya kadir midir?
- şer kimdendir?
- zulmü yaratan kim?
-Bir kimse Allah’ın kendisine rızık olarak vermediği bir şeyi yiyebilir mi? “Hayır” derseniz, haram yiyenlere bunu rızık olarak Allah’ın verdiğini mi söylüyorsunuz.
Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: abdulhamit - 04 Ağustos 2008, 09:04:15 ÖS 21
 Herşey Allah’ın dilemesiyle mi olur? Zina yapanlar var, Allah’a sövenler var. Bunlarda mı Allah’ın dilemesiyle oldu?
3- Allah günahların işlenmesini diler mi? Günahlar işleniyor mu? O halde dünyada Allah’ın dilemesinin, iradesinin dışında bir şey mi oluyor?
4- Kadere hayrın ve şerrin Allah’tan geldiğine inanıyor musunuz? Zina yapmak şer midir? Zina yapmak Allah’tan mıdır? Hani, hayır ve şer Allah’tandı ya...
5- "Allah’ım bizi kötü yola düşürme, yolumuzu saptırma" diye dua ediyor musunuz? Demek ki bizi kötü yola düşüren ve yolumuzu saptıran kimmiş?
6- Allah şerri irade eder mi? İster mi, diler mi? “Hayır” dersen, Allah’ın dilemesi dışında mı oluyor bu şerler?
7- İnsan kadere mi bağlıdır, yoksa hür müdür?
8- Şimdi, senin bu yazıları okuman kader mi?
9- Allah dilemeseydi sen bu yazıları okuyabilecek miydin?
10- Önünde iki meyve var, elma ve çilek; seç birini. Senin bu seçimin Allah’ın iradesiyle mi oldu yoksa iradesi dışında mı oldu?
11- İnsan Allah’ın murad ettiği (istediği, dilediği) şeye muhalif bir şey yapabilir mi?
12- Bir insan çalıntı yiyeceklerle yaşarsa, bunlar ona Allah’ın verdiği rızık mıdır?
13- Allah mahlukatının (yaratıklarının) kendisine itaat etmeden önce, itaat edecek olmalarını ve O'na isyan etmeden önce isyan edecek olmalarını irade etmiş miydi? Bu soruya “hayır” derseniz, Allah’ın iradesinin ezeli olduğunu reddetttiniz demektir.
-14- Siz bu yazıları okumadan önce Allah bu yazıyı okuyacağınızı biliyor muydu, bilmiyor muydu? “Biliyordu” derseniz, soruyorum: Bildiği gibi olmasını mı diledi yoksa bildiğinin aksine olmasını mı diledi? "Bildiği gibi olmasını diledi" derseniz, sizin bu yazıyı okumanızı Allah’ın irade etmiş olduğunu kabul ettiniz demektir ve siz Allah’ın irade ettiği bir fiili, hareketi engelleyebilir misiniz? "Hayır engelleyemem" derseniz, demek ki siz bu yazıları Allah’ın zorlamasıyla, mecburen, tıpış tıpış okudunuz. Ne dersiniz bu işe?

BU SORULARIN HEPSİNİ CEVABINI VERECEĞİM BİR GÜNÜMÜ ALSA DAHİ AYRI AYRI AYETLERLE DEĞİNECEĞİM
Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: abdulhamit - 04 Ağustos 2008, 09:24:27 ÖS 21
Bakara-286- Allah hiç kimseye kapasitesini aşacak bir yükümlülük yüklemez. Herkesin kazandığı iyilik kendi yararına ve işlediği kötülük de kendi zararınadır

Necm-38- Ki, hiç kimse başkasının günah yükünü taşımaz.

39- İnsan ancak kendi çalışmasının karşılığını elde edebilir.

40- Onun çalışması, ilerde kesinlikle gözler önüne serilecektir.

41- Sonra çalışmasının karşılığı kendisine eksiksiz olarak verilecektir.

42- Sonunda kesinlikle Rabb'inin huzuruna varılacaktır

Beled-8- Biz ona iki göz vermedik mi?

9- Bir dil iki dudak vermedik mi?

10-Biz ona eğri ve doğru iki yol göstermedik mi?
 
( iyilik yolu, kötülük yolu gösterildi ve tercih seçim insana bırakıldı. )

DEVAM EDİYORUM


Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: bikün - 04 Ağustos 2008, 09:32:55 ÖS 21
emanetin dağlara teklif edildiği, cehennem riskini göze almaktan korktukları için kabul etmedikleri ama insanın cahilliğinden bu tehlikeyi kabul ettiği ayette açıklanmıştır

bunu başlı başına özgür irademizin olmadığının kanıtı sayabiliriz
Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: abdulhamit - 04 Ağustos 2008, 10:09:00 ÖS 22
Alıntı
emanetin dağlara teklif edildiği, cehennem riskini göze almaktan korktukları için kabul etmedikleri ama insanın cahilliğinden bu tehlikeyi kabul ettiği ayette açıklanmıştır

bunu başlı başına özgür irademizin olmadığının kanıtı sayabiliriz

HAYIR BAHSETTİĞİNİZ AYETİN ANLAMI O ŞEKİLDE DEĞİL

AÇIKLAYACAĞIM
Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: abdulhamit - 05 Ağustos 2008, 08:52:04 ÖS 20
Alıntı
emanetin dağlara teklif edildiği, cehennem riskini göze almaktan korktukları için kabul etmedikleri ama insanın cahilliğinden bu tehlikeyi kabul ettiği ayette açıklanmıştır

bunu başlı başına özgür irademizin olmadığının kanıtı sayabiliriz


Ne alaka ? Ayetin anlamı ile sizin söylediğiniz sözlerin ne alakası olalbilir ?

Haydi sizin söylediğiniz gibi olsun dağlar cehennem riskini göze alamamışlar insan bu riski göze almış diyelim.
 
Bakın ortada değerlendirilecek bir teklif var. Evet veya hayır şeklinde nasıl olurda bu hür iradeye baskı olur. Teklifi değerlendiren insan olduğunda ya evet olumlu ya da hayır olumsuz cevab vereceğine göre bu cevabı kendi hür iradesi ile vermesi gerekmiyor mu ? Hiç zorla kabul ettirilmiş olunabilir mi ? Zorla mı kabul ettirilmiş. Eğer zorla kabul ettirilmiş ise o zaman niçin teklif edilmiş olsun.

Bu teklifin ne önemi olabilirdi. Hiç teklif edilmez. Doğrudan doğruya al sana emanet bu yüklen denirdi değil mi ?

Bakın ayette dağlar konuşturulmuş ( Tabii mecazi anlamda ). Dağlar bu teklifi red ederken özgür irade sahib oluyorda insan bu teklifi  kabul ettiğinde mi özgür sahibi olmuyor. Sorunuz mantık sınırlarını zorlayan ölçüde çok şaşırtıcı ve tuhaf geldi bana.

Nisa-58-Allah size emanetleri, onları taşıyabilecek olanlara yüklemenizi ve insanlar arasında hüküm verirken adalete uygun hüküm vermenizi emreder. Allah size ne güzel öğüt veriyor! Hiç kuşkusuz Allah işiten ve görendir.

Ahzab-72- "Biz emaneti, göklere, yere ve dağlara sunduk; onu yüklenmekten kaçındılar, sorumluluğundan korktular. Pek zalim ve cahil olan insan onu yüklendi

Dağlar o koca heybetleri ile bu emaneti taşımak ve sorumluluk almak istemezken insan o zayıf yaratılış ile sorumsuzluk örneği göstererk pekala ben bu teklife varım demiştir. Ben taşırım dediğinde ise  o cahildi ve taşımayacağı yükün altına girmekle kendine zalimlik örneği vermiştir.

İnsana göre O dev yaratılışları ile Gök, yer ve Dağlar sorumluk almaktan çekiniyor,  Allahtan korkuyor bir hata bir kusur işlerim endişesine kapılıyorken insan umursamaz davranış tutumuyla bu endişe ve korkuyu  yaşamıyor. Bu bakımdan zalim ve cahil olarak niteleniyor.

Olayı tek taraflı görüyor ceza hesap boyutunu düşünmüyor Âyet-i kerimedeki  teklif edilen «emanet» in mânası, karşılığında sevap yahut ceza tahakkuk edecek ibadet ve farzlardır.

Bu ayet tamamen müteşabbih ayettir. Ne dağlar konuşturulmuş Ne dağlara ne de insana böyle bir teklif yapılmıştır. Yani mecaz içerikli anlatımla söylenmek istenen şudur ki, İnsan yaratılış itibarı ile hem iyiliğe ve hem de kötülüğe meyilli yaratılmıştır. Allah emaneti dağlara sunarken insan ile dağlar arasında güç kuvvet benzetmesi yapmıştır. Şayet Gök, yer ve dağlar insan gibi şuur ve nefs sahibi olarak yaratılsaydı Allahın emir ve yasaklarına riyaet etmemekten çok korkarlardı. O yaratılış üstünlükleri olan heybetleriyle ona karşı gelmekten ürker ve karşı gelmek istemezken, insan Gök, yer ve dağlara göre o zayıf yaratılışı ile ona karşı gelmekten hayret hayret ki, çekinmiyor




Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: maxpayna - 06 Ağustos 2008, 01:31:16 ÖÖ 01
Alıntı
bikün
İnsan belirsiz gelecekten korkar...
eğer Allah benim cehenneme gidip gitmeyeceğimi biliyorsa ve O'nun ilmi değişmez ise kaçınılmaz sonum belli olduğuna göre cehennemden neden korkalım...

...
ayrıca geleceğin belli olmasıda dua yapmayı sebepsiz kılar benim cehenneme gideceğim kesin ise dua etmenin anlamı kalmıyor ve hiçbir şey değiştirmiyor anlamını yitiriyor..bu nasıl bir çelişkidir....

allah bildiği için cehenneme gitmiyorsunuz; cehenneme gideceğiniz için allah biliyor. bu farkı farkettiğiniz zaman sorunlar çözülecektir inşallah.....

evet şu an benim cennete mi cehenneme gideceğim belli ve allah biliyor. ama cehenneme mi cennete mi gideceğimi ben bilmiyorum. bu bilgisizlik noktasında eğer hayır yolunu seçersem cennete giderim. yok şerr yolunu seçersem cehenneme giderim.

somut ve yalın örnekleri severim.

misal elinize bir bardak alın. bunu yere atıp kırma gücünüz var. ya da elinizde tutup sağlam muhafaza etme gücünüz.
allah sizin hangisini yapacağınızı biliyor, ama kontrol sizde ister atarsınız ister tutarsınız.  sizin ne yapacağınızı allahın bilmesine kader ve bu yapacağınız eylemin gerçekleşmesine kaza denilir. benim basit beynimin olayı çözümlemesi budur.

külli irade cüz'i irade ayırımına girmiyorum. o konunun detaylandırılmasıdır. sırası gelirse giren olur inşallah...


Alıntı
bikün
ayrıca Allah'a kulluk cehennem korkusu ile yapılınca değersizse ve bunun sonucunda ibadetlerden haz alınmasını engelliyor ise ancak ve ancak Allah'ı anlamak bu hazzı hissetmekle başlıyorsa Allah neden bu engeli koymuştur evet engel diyorum çünkü cehennem korkusu rızanın önünü kesen engeldir...

hedef sonuç ilişkisini ayırt etmeliyiz bu noktada;
hedefimiz allahın rızasını kazanmaktır. sonuç ise cennettir.
hedefi umursamazsan hele hedefe düşmanlık yaparsan sonucun da hüsrandır(cehennem).

allahın rızasını ummadan cennete kapak atma niyeti ders çalışmadan kopya ile okuldan mezun olmayı düşünen öğrenci misalidir ki allah kül yutmazdır tabiri caiz ise.

saygılarımla...
 
Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: abdulhamit - 06 Ağustos 2008, 02:10:51 ÖÖ 02
BİKÜNÜN DAHA BAŞKA SORULARI VARSA CEVABLAYALIM. AMA HİÇBİRİNE İNANDIM VEYA İKNA OLDUM CEVABI YAZMADI.

SANIRIM CEVAB VERMEDİĞİNE GÖRE YAZDIKLARIMIZIN DOĞRULUĞUNU KABULLENMİŞTİR
Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: ozanca - 06 Ağustos 2008, 11:08:39 ÖÖ 11
Hocam benimde sorularım var kabul edermisin ....

Bize verilen bu İrade sadece bu dünyalıkmı ?
Cennette veya cehennemde  iradem olacakmı ?

Neden imtihan bu dünyada gerçekleşiyorda ...
Ödül veya ceza ahirete erteleniyor ...
Neden iki farklı dünya tasavvurumuz var ...

Selamlar ..
Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: esen - 06 Ağustos 2008, 07:55:29 ÖS 19
hocam benimde sorularım var kabul ederseniz
şimdi bi hastalığa yakalandığımızda,yada başımıza bi musibet geldiğinde bu günahlarımıza kefaretmidir
(doğru yazdım umarım)
eğer öyleyse başka sorularımda olacak..
ayrıca umarım sorduğum sorunun yeri buradır..
Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: abdulhamit - 06 Ağustos 2008, 08:14:44 ÖS 20
Alıntı
OZANCA
Bize verilen bu İrade sadece bu dünyalıkmı ?
Cennette veya cehennemde  iradem olacakmı ?

BİLDİĞİMİZ KADAR AÇIKLAYALIM İNŞ KURAN AYETLERİNE UYGUN OLARAK DA

İrade yalnız bu dünya için verilmememiş ki, tabii ki hem cennete ve hem de cehennemde iradeniz olacaktır.

Bunu nasıl anlıyoruz? Çeşitli kuran ayetlerinde insanların iradesi ile ahirette konuştuklarından anlıyoruz

DEVAMI VAR

Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: abdulhamit - 06 Ağustos 2008, 08:25:43 ÖS 20
Alıntı
Neden imtihan bu dünyada gerçekleşiyorda ...
Ödül veya ceza ahirete erteleniyor ...
Neden iki farklı dünya tasavvurumuz var ...

BU SORUYA VEREBİLECEĞİM EN İYİ CEVAB ALLAH ÖYLE İSTEDİĞİ İÇİN OLACAKTIR.

İsteseydi cennet ve cehennemi ayrı ayrı yaratmaz sevabı ve cezayı da bu dünyada verirdi.

Yalnız şu var mükafat ve ceza da ebedi olacaktır. O halde sonlu bir dünyada değil sonsuz yurt olan cennet ve cehennemede ceza ve mükafatın verileceği yer daha uygun olacaktır.

Biz muminler Allahın emri ve isteği üzerine bizden bu dünya değil sonsuzluk yurdu ahiret yurdunu kazanmamız istenmiştir. O bakımdan orası tarif edilmiştir. tüm özellikleri ile ..

İşte, farklı 2 dünya tasavvurumuz buradan kaynaklanmaktadır
Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: abdulhamit - 06 Ağustos 2008, 08:49:51 ÖS 20
Alıntı
Esen
şimdi bi hastalığa yakalandığımızda,yada başımıza bi musibet geldiğinde bu günahlarımıza kefaretmidir

İnsanlara dert, bela, musibet birkaç bakımdan gelir

Belaların gelmesine sebep günah işlemektir. Kur'an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:


Size gelen musibet, işlediğiniz (günahlar) yüzündendir. (Şura 30)

Sana gelen kötülük, kendindendir, günahların yüzündendir. (Nisa 79)

Bir millet, kendini bozmadıkça, Allah onların hallerini değiştirmez. (Rad 11)

Eğer bu musibetler günahlar karşılığı olarak veriliyorsa cezasını çektiği için günahlarına keffaret olmaktadır. Artık ahirette bu günahhtan sorumlu olmazsınız .

Ama dikkat !  Bu bela ve musibetlere sabır göstermenize bağlıdır. Eğer sabretmez, isyanda bulunursanız ahirette size katlanarak gelir.

Bir de şu var sormamışsınız ama sormanızı tahmin ediyorum. Musibetlerin büyükleri peygamberlere ve yakın kullara verilmiştir. Bir hz eyyübü anın ve bir de peygamberimizin çektiği sıkıntıları anın.

Bir de şu var. Musibet her zaman günahkarlara gelmez masumlara da gelir. Buradaki amaç imtihandır

Bir bela, bir musibetten çekininiz ki, geldiği vakit yalnız zalimlere mahsus kalmayıp masumları da yakar ( Enfal-25 ayeti )
Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: maxpayna - 07 Ağustos 2008, 01:45:06 ÖÖ 01
Alıntı
ozanca
Bize verilen bu İrade sadece bu dünyalıkmı ?
Cennette veya cehennemde  iradem olacakmı ?

irade ahirette de olacaktır ama kıyametin, ahiretin ve hesap günün dehşetini gördükten sonra irademizi allahın yolunun dışında kullanmak aklımızdan bile geçmez diye düşünüyorum...

Alıntı
ozanca
Neden imtihan bu dünyada gerçekleşiyorda ...Ödül veya ceza ahirete erteleniyor ...
Neden iki farklı dünya tasavvurumuz var ...

sınav bitmeden sınav sonuçları okunmaz öyle değil mi.
belki sınav süresi içinde daha çok soru cevaplayacağız ya da yanlış yaptığımız soruyu tekrar gözden geçirdiğimizde yanlışı görüp düzelteceğiz. şu anda öss misali sınavdayız. sınav bitiş zili (ölüm) çaldığında sınav kağıdı (amel defteri) elimizden alınır (istisnalar hariç)ve sınav sonuçları okunmak üzere ana merkezde toparlanır...vs..vs teşbihde hata olmasın....

ve şu ayetlere dikkat;

hicr 34-40

Allah, "Öyleyse çık oradan, çünkü sen kovuldun. Şüphesiz hesap gününe kadar lânet senin üzerinedir" dedi.
İblis: "Rabbim! Öyle ise onların tekrar diriltilecekleri güne kadar bana mühlet ver" dedi.
Allah da, "O halde sen vakti (yalnızca benim tarafımdan) bilinen güne (kıyamete) kadar mühlet verilenlerdensin" dedi.
İblis, "Rabbim! Beni azdırmana karşılık, andolsun ki yeryüzünde kötülükleri onlara güzel göstereceğim, içlerinde ihlâsa erdirilmiş kulların hariç, onların hepsini azdıracağım" dedi.

enbiya 111
Ve [bana gelince, Hesap Günü'ndeki] bu [gecikmenin] sizin için bir sınama mı, yoksa bir süreye kadar [merhameten yapılmış] bir erteleme mi olduğunu ben bilemem.”




Alıntı
esen
şimdi bi hastalığa yakalandığımızda,yada başımıza bi musibet geldiğinde bu günahlarımıza kefaretmidir
(doğru yazdım umarım)eğer öyleyse başka sorularımda olacak..ayrıca umarım sorduğum sorunun yeri buradır..

kefaretten ziyade imtihandır...
alttaki ayetlere dikkat :

enbiya 35

Her nefis ölümü tadacaktır. Sizi bir imtihan olarak hayır ile de şer ile de deniyoruz. Ancak bize döndürüleceksiniz.

müminun 30
Şüphesiz bu olayda ibretler vardır. Biz gerçekten (kullarımızı) imtihan ederiz.

ankebut 2
İnsanlar, "İnandık" demekle imtihan edilmeden bırakılacaklarını mı zannederler.

şura 30
Başınıza gelen herhangi bir musibet, kendi ellerinizle işledikleriniz yüzündendir. (Bununla beraber) Allah çoğunu affeder.


sorular abdulhamit abiye idi ama bende nacizane katılımda bulunmak istedim. araya girdi isem özür dilerim. saygılarımla...

Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: esen - 07 Ağustos 2008, 02:15:27 ÖÖ 02
sayın abdulhamit ve max cevaplar için çok teşekkür ederim..
ayrıca max araya girdiğin için aayrıca teşekkür ediyorum
şimdi musibetlerin imtihan olduğu konusunu anladım..
ama ben mesela hayatımda herşey yolunda gidiyorsa üzülüyorum sıkıntılanıyorum
nasıl anlatsam yani devre dışı kalmışım gibi hissederım hep
şimdi sayın abdulhamıt sonda verdiği ayetle açıklamış ama bu durum normalmidir diye sormak isterım
yani gerçekten hayatında herşey yolunda güllük gülistanlık olan insanlar hiç imtihana tabi tutulmayanlar var mıdır ve bu onlar için iyi bişi midir ...
her zamanki gibi ifade özürlü olduğum için umarım anlatabilmişimdir diyorum...
Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: abdulhamit - 07 Ağustos 2008, 02:33:06 ÖÖ 02
Alıntı
şimdi musibetlerin imtihan olduğu konusunu anladım..

Değerli kardeşim dediğim gibi musibetler hem bir imtihan ve hem de yaptıklarımıza karşılık ( Ellerimizin kazandığı günahlara karşılık gelir) . Zaten verdiğimiz ayetlerde bunun apaçık böyle olduğu görülüyor

Diğer sorularınıza da cevab vereceğim
Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: abdulhamit - 07 Ağustos 2008, 02:42:37 ÖÖ 02
Alıntı
ama ben mesela hayatımda herşey yolunda gidiyorsa üzülüyorum sıkıntılanıyorum

Hayret ya ! Sizin sıkıntılarınız da normal sıkıntı değilmiş anormal bir sıkıntı !

Herkes işlerinin yolunda gitmesi için dua ederken , sizin herşey yolunda iken sıkıntıya kapılmanız şaşırtıcı. Yanlız özür dilerim bir dert bir bela bir musibet mi istiyorsunuz ! O dert o musibet size geldiğinde rahatlıyacak mısınız ?

Herhalde anlatmak istediğinizi anlatamadınız . Ama anladım sizi bakın ne diyorsunuz

Alıntı
yani gerçekten hayatında herşey yolunda güllük gülistanlık olan insanlar hiç imtihana tabi tutulmayanlar var mıdır ve bu onlar için iyi bişi midir

Cevablayacağım
Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: esen - 07 Ağustos 2008, 02:56:30 ÖÖ 02
sayın abdulhamit hayır diyorum tabikii
yani musibet istemiyorum ama sıkıntılarımın benim hayatımda birşeylerin yolunda gitmediğinin ,günah işlediğimin göstergesi yada sizin dediğiniz gibi günahlarıma kefaret oldugu için istiyorum diyeyim
aslında ifade edebileceğim cümleleri yazmak istemiyorum zira günaha girmekten korkuyorum
ifade etmekte zorlanıyorum allah beni affetsin rabbim sürekli bizimle ama bu sıkıntı durumlarında sanki özel ilgi gibi gelıyor bana..
dikkat et günah işledin ,bu imtihan sana kendine çekidüzen ver diye gibi geliyor o bakımdan dedım...
düşünsenize hayatta istediğiniz herşey var ,herşey yolunda ama insanoğluyuz ve günah işliyoruz ne yazıkkki işte bu durum sanki saf dışı bırakılmışım gibi geliyor oysa verilen imtihan sebepleri benim uyarılmama sebep değil mii
inşallah bu defa anlatabılmış hayretlerinizi silebilmişimdir...

Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: abdulhamit - 07 Ağustos 2008, 03:01:25 ÖÖ 03
Şimdi bu ayetleri vereyim ve tekrar sorunuza döneceğim

BAKARA 155- Muhakkak ki, sizi biraz korku, biraz açlık, biraz mal, cari ve ürün eksiltmesi ile deneriz. Sabredenleri müjdele.

156- Ki onların başlarına bir musibet geldiğinde; "Biz Allah için varız ve yine O'na döneceğiz" derler

153- Ey müminler, sabırla ve namazla Allah'tan yardım isteyin. Hiç şüphesiz Allah, sabredenler ile beraberdir.Ancak sabredenlere mükafaatları hesabsız ödenecektir'' (Zümer,10)



Yine müslümanların başına gelen her türlü sıkıntı ve musibetlerin, hatalarının keffareti olacağı Hz. Peygamberin şu sözüyle ifade edilmiştir:

 "Mümine isabet eden her hastalık, yorgunluk, üzüntü ve keder mutlaka günahlarına kefaret olur."Bu konuyu Sevgili Peygamberimizin bir başka hadisi ile noktalayalım: "Ne acaiptir müminin işi! Gerçekten onun her işi hayırdır. Bu hal, müminden başka hiçbir kimse için böyle değildir. Eğer ona sevinç verici bir şey isabet ederse şükreder. Bu da kendisi için bir hayır olur. Eğer ona zarar ve ziyan verecek bir şey isabet ederse sabreder, bu da kendisi için hayır olur
Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: abdulhamit - 07 Ağustos 2008, 03:28:20 ÖÖ 03
Alıntı
yani gerçekten hayatında herşey yolunda güllük gülistanlık olan insanlar hiç imtihana tabi tutulmayanlar var mıdır ve bu onlar için iyi bişi midir


Enbiya 35
Her nefis ölümü tadacaktır. Sizi bir imtihan olarak hayır ile de şer ile de deniyoruz. Ancak bize döndürüleceksiniz.

Mülk 2 : O, amel (davranış ve eylem) bakımından hanginizin daha iyi (ve güzel) olacağını denemek için ölümü ve hayatı yarattı…’’  

Ayetlere dikkatli bakınız lütfen imtihan hem hayır ve hem de şer ile olabiliyor. Bu nedenle İmtihan olmayan insan hiç yoktur. Ama bazıları hayırla, bazıları şer ile , bazıları hem şer ve hem hayırla MUTLAKA DENENİYORLAR.

SORU: Hz Eyyüp peygamber ne ile nasıl denenmişti ? Musibetlere sabır ve hamd ile demeyecek miyiz ! Peki Ya Süleyman peygamber

SORU: Sizce Hz Süleyman peygamber ne ile nasıl denenmişti ? En çok Hayırlarla denenmemiş miydi ki Ona verilen rahatlık, hayırlar ve imkanlar şimdiye kadar hiçbir insana nasip olamamıştır.  Evet bu verilen hayırlar da deneme amaçlıdır. İşte asıl amaç Allah Teala’nın razı olacağı şekilde şükreden kullardan olabilmek.

İŞTE AYETLER

“... Şunu bilin ki Nuh çok şükreden bir kul idi.” (İsra/3)

 *Hz. Süleymanın yanında kendisine kitap bilgisi verilmiş bulunan zat Yemen Kraliçesi Belkıs’ın tahtını, taht uzak bir mesafede olmasına rağmen, tahtı göz yumup açana kadar getirince Hz. Süleyman benlikten uzak, İMTİHAN EDİLDİĞİNİ UNUTMAYARAK VARLIK İÇİNDE DE Allah Teala’ya karşı kullukta kusur edilmeyeceğini göstererek şu sözleri söylediğini Allah Teala haber veriyor:

“Bu, dedi, şükür mü edeceğim, yoksa nankörlük mü edeceğim, diye beni sınamak üzere Rabbimin lütfundandır...” (Neml/40)

“Eğer siz iman eder ve şükredersiniz, Allah size neden azap etsin! Allah şükre karşılık veren ve herşeyi bilendir.” (Nisa/147

O halde hayatında herşey yolunda güllük gülistanlık olan insanlar da Allahın verdiği rahatlıkla ,nimetlerle, hayırlarla deneniyorlar ki, Bence bu hayırla deneme, şer ile denemeden daha zor bir denemedir ve çoğu kez insanın şımarmasına ve kibrine ve hatta Allahı unutmasına sebeb olur. ve bilhassa hamd ve şükür edilmiyorsa, verilen bu nimetlere hakkıyla (ibadetlerle) karşılık verilmiyorsa onun verilecek hesabı daha azim olur.

AYETE BAKIN

TEKASÜR-8: Sonra o gün size verilmiş olan her nimetten sorguya çekileceksiniz.

EVET ALLAHIN SANA VERDİĞİ BU NİMETLERE KARŞILIK SEN NE YAPTIN ? HAKKIYLA NİMET BORCUNUN KARŞILIĞINI NASIL ÖDEDİN. RABBİNİN VERDİĞİNDEN SEN DE BAŞKALARINA VERDİN Mİ, NE KADAR ŞÜKRETTİN NE KADAR HAMD ETTİN. EVET HEPSİ BUNLAR AYET GEREĞİ SORULACAK

“Eğer şükrederseniz elbette nimetimi artıracağım...” (İbrahim/7)

DİKKAT ! YAŞAM TARZLARI GÜLLÜK GÜLİSTANLIK OLAN KİMSELER DE MUHAKKAK BİR MUSİBET İLE DE DENENECEKLERDİR. NEDEN MUHAKAK DEMİŞİM. BAKARA 155 ÖYLE DEDİĞİ İÇİN

BAKARA 155- Muhakkak ki, sizi biraz korku, biraz açlık, biraz mal, cari ve ürün eksiltmesi ile deneriz. Sabredenleri müjdele.

BAKARA 214- Acaba sizden öncekilerin başlarına gelenlerin benzeri sizin de başınıza gelmeksizin, kolayca Cennet'e gireceğinizi mi sandınız? Onlar öylesine ağır sıkıntılara ve zorluklara uğradılar, öylesine sarsıldılar ki, ..........
 
Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: maxpayna - 07 Ağustos 2008, 12:39:32 ÖS 12

BAKARA 155- Muhakkak ki, sizi biraz korku, biraz açlık, biraz mal, cari ve ürün eksiltmesi ile deneriz. Sabredenleri müjdele.

TEKASÜR-8: Sonra o gün size verilmiş olan her nimetten sorguya çekileceksiniz.

allah kimisine mal verir öyle imtihan eder, kimisine de fakirlik verir öyle imtihan eder.
fakirin imtihanı sabır imtihanıdır
zenginin imtihanı şükür imtihanıdır

lakin bana göre zenginin imtihanı daha ağırdır ki zira eğer allahın ona verdiği bunca nimeti allah yolunda ve ihtiyacı olanlar uğrunda harcamaz, muhtaç ile paylaşmaz ise o mal o kişiye ahirette hesabı sorulacak bir mal olur.

bu nedenle maddi olarak refah içinde yaşayan insanlar kendilerini rahatta zannetseler bile esas kaygılanması gereken onlardır ki allahın verdiği bu nimetleri sdaece nefisleri için mi tüketiyorlar yoksa ihtiyaç sahiplerine ve allah yolunda infak edebiliyorlarmı.

bu nedenle MADDİ açıdan rahatlığı rahatlık yada imtihansızlık olarak algılamamalıyız, tam tersi büyük bir sorumluluktur.

ayrıca müminin derdi yoktur diye bir husus da düşünemiyorum zira;

 MÜMİN ALLAHIN DİNİ İLE DERTLENMİŞ İNSANDIR.

yani onun yegane derdi tasası allahın dinini yaşama yaşatma mücadelesidir.

sözün özü abla şükür imtihanındasın ve deniz feneri derneğinin sloganını hatırladım bu noktada

 ŞÜKRETMEK PAYLAŞMAKTIR.......
Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: esen - 07 Ağustos 2008, 02:36:09 ÖS 14
şimdi oldu sanırım ,anladım
sayın abdulhamit ve max yazdığınız son iki mesaj çok faydalı oldu benim için
yani sadece musibetler değil sıkıntısız rahat bi hayatında imtihan sebebi olduğunu ne yalan söyleyeyim hiç düşünmedim
aslında ayetleri okuyunca hep işin musibet kısmıyla ilgilendiğim için rahatlığında bi imtihan olduğu kısmını kaçırmışım yada o açıdan bakamamışım diyeyim
ikinizinde dediği gibi aslında zor olan imtihan evet ikincisi
ayrıca max ben hep bu durumdayım hayatımda hiç sıkıntılar yok diye sormadım sorularımı
aksine  sıkıntılarım oldu hep hayatımda ama bana hep teselli olarak gunahlarıma keffaret olduğu söylendiğinden
bu durumu kanıksadım sanırım
bu durumdan çıkıncada açıkcası korktum
 yazdığın şu cümle de  'MÜMİN ALLAHIN DİNİ İLE DERTLENMİŞ İNSANDIR' balyoz gibi indi diyebilirim
cümllede ne diyoooor ben neredeyim :( :(
ve son yazdığın slogana binaen umarım  şükredenlerrden ,paylaşanlardan oluruz ve rabbimin razı olduğu kullardan...
tekrar ikinizede teşekkür ediyorum ...




Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: abdulhamit - 07 Ağustos 2008, 05:16:21 ÖS 17
Alıntı
ama sıkıntılarımın benim hayatımda birşeylerin yolunda gitmediğinin ,günah işlediğimin göstergesi yada sizin dediğiniz gibi günahlarıma kefaret oldugu için istiyorum diyeyim

Değerli kardeşim sorunuza çok iyi cevab verildi sanıyorum. Allahın illaki kuluna günahlarına karşılık olsun diye ceza verip vermemesi onun takdiridir. İsterse verir ve dener. İsterse vermez, onu affeder. Ayete bakın. Günahlarının çoğunu af ediyor ve bunların karşılığını bize keffaret olarak ödetmiyor ki,  Çünkü af ediyor.

şura 30
Başınıza gelen herhangi bir musibet, kendi ellerinizle işledikleriniz yüzündendir. (Bununla beraber) Allah çoğunu affeder.


Günahlarımızın çoğunu af ediyor ve bunların karşılığını bize keffaret olarak ödetmiyor ki,  Çünkü af ediyor demiştim peki nasıl bir af bu. Yaptığınız her iyilik ve her salih amel de günahlarınıza kefaret olur. Örneğin Verilen bir sadakanız varsa bu günahlarınıza karşılık gelecek, bela ve musibeti defeder. Günahı nötürleştirir. Yani günahınızı yok eder. İşlenmemiş duruma getirir. HUD AYETİNE BAKIN

Günahları yok etmek için tevbe etmek ve her zaman iyilik etmek gerekir. Kur'an-ı kerimde mealen,  Şüphesiz iyilikler, kötülükleri yok eder buyurulmaktadır. (Hud,114)

Fakat şunu unutmayın ki, bazı musibetler de yalnız ve yalnız imtihan amaçlı verilmektedir. Eğer siz şu ana kadar BAKARA 155 AYETİ GEREĞİ  imtihan olmamışsanız DİKKAT !  Her an hazır olun derim Bunun vakti ergeç yakın derim. Ve bu yazdığımın da altını çizin.

Alıntı
DİKKAT ! YAŞAM TARZLARI GÜLLÜK GÜLİSTANLIK OLAN KİMSELER DE MUHAKKAK BİR MUSİBET İLE DE DENENECEKLERDİR. NEDEN MUHAKAK DEMİŞİM. BAKARA 155 ÖYLE DEDİĞİ İÇİN

BAKARA 155- Muhakkak ki, sizi biraz korku, biraz açlık, biraz mal, cari ve ürün eksiltmesi ile deneriz. Sabredenleri müjdele.




Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: esen - 07 Ağustos 2008, 09:03:09 ÖS 21
sayın abdulhamit heralde son yolladığım mesajı okumadınız ..
özellikle max a hitaben yazmıştım zira;o abla sende bu şekilde imtihandasın diyerek hayatımın hep bu şekilde sıkıntısız olduğunu sanmış.
orda da ifade ettiğim gibi benimde hayatımda hatta çoğu insandan fazla sıkıntılar geçti
 belki şu sıralar normalinden biraz fazla refah bi hayat döneminin olmuş olması beni bu sorulara yöneltmiştir
ama siz yinede Bakara 155 ayetine dikkat edin ,yakındır ,altını çizin sözlerimin v.s. diyorsanız başımız gözümüz üstüne derim başka bişi diyemem zaten (umarım sabredenlerden olurum ki daha önce imtihanı baştan kaybetmişliğimde var. :()
ayrıca bi önceki mesajımda teşekkür edip anladığımı belirtmiştim tekrar edeyim o zaman kesinlikle anladım çok sagolun..
Başlık: Ynt: insan -kader-cehennem-dua
Gönderen: murat - 18 Ağustos 2008, 03:08:20 ÖÖ 03
Alıntı
İnsan belirsiz gelecekten korkar...


inanç konusunda eksikliğimiz var ise doğrudur KORKU  duyarız!


Alıntı
eğer Allah benim cehenneme gidip gitmeyeceğimi biliyorsa ve O'nun ilmi değişmez ise
kaçınılmaz sonum belli olduğuna göre cehennemden neden korkalım...


Eğer yasakladığımız büyük günahlardan kaçınırsanız sizin, küçük günahlarınızı örteriz ve sizi şerefli bir yere koyarız. nisa 31

Artık kim zerre ağırlığınca bir hayır işlerse onun mükafatını görecektir. Kim de zerre ağırlığınca bir kötülük işlerse onun cezasını görecektir.
zilzal 99/7-8

Andolsun ki, sana da, senden öncekilere de şu vahyedildi: "Yemin ederim ki, eğer şirk koşarsan bütün çalışmaların boşa gider ve mutlaka kendine yazık edenlerden olursun." zümer 65

Gündüzün iki ucunda, gecenin de ilk saatlerinde namaz kıl. Çünkü iyilikler kötülükleri (günahları) giderir. Bu, öğüt almak isteyenlere bir hatırlatmadır.

Hud / 114.

Ey iman edenler! rükû edin, secdeye varın, Rabbinize kulluk edin, iyilik yapın ki kurtulabilesiniz. hacc 77


Bununla beraber, şüphe yok ki ben, tevbe eden, iman edip salih amel işleyen, sonra da hak yolda sebat gösteren kimse için çok bağışlayıcıyım.   Taha 82

Alıntı
ayrıca Allah'a kulluk cehennem korkusu ile yapılınca değersizse ve bunun sonucunda ibadetlerden haz alınmasını engelliyor ise ancak ve ancak Allah'ı anlamak bu hazzı hissetmekle başlıyorsa Allah neden bu engeli koymuştur evet engel diyorum çünkü cehennem korkusu rızanın önünü kesen engeldir...

adam öldürürsen hapse girersin veya idam edilirsin (TC de kakmış olabilir ama çoğu yerde hala yapılıyor)
ceza kesin ve nettir! ve bunu herkes bilir
allah'ta seni uyarıyor :"Yemin ederim ki, eğer şirk koşarsan bütün çalışmaların boşa gider ve mutlaka kendine yazık edenlerden olursun" insana hür bir irade vermiştir!



Alıntı
ayrıca geleceğin belli olmasıda dua yapmayı sebepsiz kılar benim cehenneme gideceğim kesin ise dua etmenin anlamı kalmıyor ve hiçbir şey değiştirmiyor anlamını yitiriyor..bu nasıl bir çelişkidir...

Kullarım, sana beni sorarlarsa bilsinler ki ben, muhakkak onlara pek yakınım. Beni çağıran, bana dua eden kişiye çağırdığı, dua ettiği anda icabet ederim. Artık onlar da benim çağırmama koşsunlar, bana inansınlar da doğru yolu bulsunlar.
bakara-127

Alıntı
sorulamı net,anlaşılır ve kaynak olan ayetlerle cevap verirmisiniz başka kaynakları kabul etmiyorum ...hadislerde dahil
şimdiden çok teşekkür ediyorum ...


yeterince açık mı?
Başlık: Ynt:
Gönderen: İSRA - 10 Mart 2017, 01:07:25 ÖÖ 01

Evvel ve ahir ilmine sahip olan, geçmiş ve geleceği aynı anda gören Rabbimiz herkesin ne yapıp ne yapmayacağını önceden bildiği için, yaşanmış ve yaşanacak her şeyi Mübin bir Kitap olan Levh-i Mahfuz'da kayıt altına almıştır. Nitekim bu konuyla ilgili birçok ayet-i kerime bulunmaktadır.

"Yerde ve sizin nefislerinizde başınıza gelen herhangi bir musibet yoktur ki, Biz onu yaratmadan (gerçekleştirmeden) önce bir Kitap'ta (yazılmış) olmasın. Şüphesiz bu Allah'a göre kolaydır. (57-Hadid 22)"

Bu ve aynı konudaki benzer ayetleri dikkate alarak yaşanmış ve yaşanacak her şeyin önceden yazılmış olması gerçeğini İlahi boyuttan değerlendirdiğimiz zaman, şimdiki zamanda gerçekleşen hiçbir şeyin Rabbimiz katında yeni bir gelişme olarak algılanmadığını, bunun zaten önceden bilinip-akıbetinin de önceden takdir edildiğini ve İlahi düzende sürpriz veya beklenmedik hiçbir gelişme olamayacağını anlayabiliriz.

Yaşanmış ve yaşanacak her şeyin önceden yazılmış olması gerçeğinin, yani bireye yansıyan tanımıyla kader meselesinin müslümanlar arasında asırlardır devam eden bir tartışmaya dönüşmesi ise, genel olarak iki boyuttan değerlendirilmesi gerekirken bu meselenin (tarafların tercihine göre) tek boyuttan yorumlanmasından kaynaklanmaktadır. Bilinmelidir ki her insanın kaderinde yazılı olan şeyler, biz insanların açısından ihtiyari ve gayri-ihtiyari olmak üzere ikiye ayrılır. Mesela, herhangi bir insan evden çıktığı zaman o gün nelerle veya hangi olaylarla karşılacağını genel olarak kendisi belirleyemez. Kaderinde yazmasına rağmen kendi ihtiyarında olmayan yani kendisinin belirlemediği bu boyut, o kişi için kaderinin takdir boyutu olduğundan
bu gayri-ihtiyari boyuttan sorumlu tutulmayacak ve "O şeyle veya o olayla neden karşılaştın?" sorusuyla hesaba çekilmeyecektir.

Fakat bu kişi gayri-ihtiyari olarak o olayla karşılaştıktan sonra bir ihtiyar, yani bir tercih hakkına sahip olmakta ve o olay karşısında tercih ettiği tepkiyi veya tepkisizliği vermektedir. İşte kaderimizde yazılı olan şeylerin ihtiyari olan yani kendimizin müessir olduğumuz bu boyutu, kulluk sorumluluğumuz çerçevesine giren ve hesaba çekileceğimiz boyutudur. O olay karşısında hangi tavrı tercih edeceğimiz Rabbimiz katında önceden bilindiği için Kitap'ta yazılmış ve biz daha yaratılmadan kaderimizde yer almıştır. Burada anlamamız ve tekrar tekrar altını çizmemiz gereken gerçek, bizler söz konusu olay karşısında kaderimizde yazdığı için o tavrı göstermiyoruz, o tavrı göstereceğimiz Rabbimiz katında önceden bilindiği için kaderimizde yazmaktadır.

Kaderimizin gayri-ihtiyari yani takdir boyutunda karşılaştığımız ve karşılaşacağımız şeyler kişilere ve kişilerin önceden yaptıklarına göre değişebilen şeyler olmasına rağmen...kaderimizin bu İlahi takdir boyutunda kesinlikle ve kesinlikle zulüm yoktur. Yüzünü Allah'a dönen insanlar için kaderin İlahi takdir boyutu her zaman hayır olduğu gibi, diğer insanlar için de Sünnetullah'ın
(yani kişi 'ne yaparsa-neyle karşılaşır' gerçeğinin adil veya rahmetli bir karşılığının) dışında değildir.

Bir insan olarak yaşadığımız yazılı kader meselesi bu iki ayrı boyuttan tanımlandığı zaman, asırlardır sürdürülen birçok tartışma temelsiz kalacak;
"İnsan kendi kaderini kendi yazar" diyenler, kaderin gayri-ihtiyari olan takdir boyutunda müessir olamayacaklarını anlayacakları gibi;
"İnsan kaderin önünde, rüzgarın önündeki kuru bir yapraktır" diyerek bütün yaptıklarını yazılı kadere nisbet edenler de, kaderin ihtiyari boyutunda müessir olduklarını, yani kendi tercihlerini kendi belirlemelerine göre yaşadıklarını ve bu nedenle sorumlu olacaklarını farkedebileceklerdir.


Mehmed Alagaş