İslami Düşünce Platformu

KUR´AN-I KERİM (Bilgi Platformu) => Kur´an-ı Kerim => Konuyu başlatan: FECR - 16 Ocak 2013, 11:27:52 ÖÖ 11

Başlık: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: FECR - 16 Ocak 2013, 11:27:52 ÖÖ 11
http://www.youtube.com/watch?v=qh9p3OC0u4M# (http://www.youtube.com/watch?v=qh9p3OC0u4M#)
Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: MaxiMilyan - 04 Mart 2013, 01:40:50 ÖÖ 01
Güzel açıklamış. begen1


Lakin Adnan Oktar’ı bu ara biraz fazlamı izlemiş ne. :D


Beni seviyormusunuz ; EVET-MaşAllah. MaşAllah.


Beni seviyormusunuz ; EVET-İnşAllah  . İnşAllah

Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: Müslüman - 04 Mart 2013, 09:05:14 ÖÖ 09
Maşaallah Maşallah! İşte İslamoğlunu hep böyle görmek istiyoruz İnşaallah.

Fazla edebiyata ve kelama dalmadan aynen bu şekilde açık ve net.
Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: maxpayna - 04 Mart 2013, 04:50:35 ÖS 16


başka bir yaraya parmak basmış güzel açıklamış ama
ben (ana) sorunun cevabını göremedim.

görme özürlü kardeşinize izah edermisiniz mustafa islamoğlu kuran tek kaynak mı sorusuna cevaben ne demiş ?
Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: serender - 04 Mart 2013, 05:32:38 ÖS 17
00,54 de Geçmiş kaynakları süpürüp atmak doğru olmaz mı sorusuna -"Asla olmaz. Kurana arz etmek gerekir" dedi.
5. dakkalarda da zaten hadisle kuranın çelişmezliğinden...

... özetlke benim anladığım kuran tek kaynaktır diyor?


farklı anlayan varsa?
Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: Müslüman - 04 Mart 2013, 05:36:42 ÖS 17


başka bir yaraya parmak basmış güzel açıklamış ama
ben (ana) sorunun cevabını göremedim.

görme özürlü kardeşinize izah edermisiniz mustafa islamoğlu kuran tek kaynak mı sorusuna cevaben ne demiş ?


Kuran temel kaynak demiş. Sünnet Kuran'dan bağımsız değildir demiş. Hadisleri de Kuran'a arz edelim kabul ederse biz de kabul edelim, etmezse biz de etmeyelim demiş.
Toptancı bir anlayışla ya hep ya hiç diyenlerden olmayalım demiş. Daha nasıl deseydi.


Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: FECR - 04 Mart 2013, 05:40:52 ÖS 17
Kısacası;Kur'an tek kaynak değil TEMEL kaynaktır diyor.
Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: Rahmetli - 04 Mart 2013, 05:42:52 ÖS 17
Kur'an tek kaynaktır kaynak olmasına amma
Kur'an tek kaynaktır diye Peygamberden gelen malumatı külliyyen silip atamayız,
Her ne kadar rivayetlerde zaaflar bulunsa da kaynağın sağlıklı bir biçimde anlaşılabilmesi için
Peygamber dönemi (ilk dönem) Kur'anı anlama ve yaşama örnekliği gereklidir.. Diyor galiba  ??? Haksız mıyım?
Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: Müslüman - 04 Mart 2013, 05:56:03 ÖS 17
Haklısın  :)

İfrat'a kaçmadan tefrite düşmeden, İslamoğlu'nun bu yaklaşımı olan orta yol vallahi en sağlıklı yoldur.

Allah bizleri bu her iki aşırı uçtan korusun ve bizleri orta yol/sırat-ı mustakim'den ayırmasın.
Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: maxpayna - 04 Mart 2013, 05:56:51 ÖS 17

kuran tek kaynak olsa;
modern insanın iğfal etmediği bakir bir yerli topluluğuna gökten kafalarına kendi dillerinde kuran atsak anlayıp yaşayabilirler mi ?

kuran temel kaynak olsa;
kuranı kıyamete kadar koruyacağını vaad eden allah kuran dışındaki yan kaynak dalları(sünnet hadis icma kıyas..vs) koruma dışı tuttu ise ne derece kaynaktırlar
allah sadece kuranı koruyacağını ve sadece kurandan hesaba çekeceğini belirtiyor ise diğer kaynaklar ne derece "kaynak" olabiliyor.

ya da şöyle soralım;
üstte kafalarına kuran attığımız kabileye kuranın yanında bir de .............. atar isek islamı net ve kesin doğru bir şekilde anlarlar .

noktalı yere ne gelir-gelmelidir ?
süremiz sınırsız istediğiniz sorudan başlayabilirsiniz atmak kopya çekmek serbest yarışmacı arkadaşlara başarılar dileriz...
ne güzel sınav-yarışma atmak kopya serbest. (yeter ki konuşun atın fikir beyan edin....)  ;D

(tam bunu yazdım hepsi silindi sonra tekrar yazdım. yaa allahım yazmamı istemiyorsan bir sms mi atsan acaba)  ^-^
zoruma gidiyor yazdığımı baştan yazmak......

Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: Müslüman - 04 Mart 2013, 06:13:21 ÖS 18
maxpayna bu soruyu sorduysa mutlaka lafı bir yere getirmek istediğindendir diye düşündüm ki haklılığım bir sonraki mesajından ortaya çıktı  :D

yine beyin ekzersizi yapalım diyorsun yani

Anlamak isteyene olay çok net ve açık.  

Rabbimizin Üsve-i Hasene olarak takdim ettiği Peygamberimizin sahih sünneti bir Müslüman için bağlayıcıdır abi. İlla da bir ad konması gerekiyorsa, farz mıdır? Farzdır abi. Sizin için Peygamber örnektir diyorsa ki diyor o halde farzdır. Bunu yok bilmek ayeti de kabul etmemeyi beraberinde getirir zira örnek ise örnekliği nerede? Allah bizleri olmayan bir şeye mi havale ediyor.

Bunun dışında kabile örneğindeki gibi tepelerine sadece Kuran atsak yollarını bulabilirler mi falan bunlar farazi ve işi yokuşa sürme gayretleridir. Zira Kuran elimizde Peygamberin Sünneti de aramızda. Daha ne diye fantaziler üretip sahih Sünnet etrafında şüphe tohumları oluşturmaya çalışalım.

max yine kızar gibi oldu ama inan öyle değil, Karadenizliliğime ver gitsin
Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: Ezhattım - 04 Mart 2013, 06:21:41 ÖS 18

kuran tek kaynak olsa;
modern insanın iğfal etmediği bakir bir yerli topluluğuna gökten kafalarına kendi dillerinde kuran atsak anlayıp yaşayabilirler mi ?

kuran temel kaynak olsa;
kuranı kıyamete kadar koruyacağını vaad eden allah kuran dışındaki yan kaynak dalları(sünnet hadis icma kıyas..vs) koruma dışı tuttu ise ne derece kaynaktırlar
allah sadece kuranı koruyacağını ve sadece kurandan hesaba çekeceğini belirtiyor ise diğer kaynaklar ne derece "kaynak" olabiliyor.

ya da şöyle soralım;
üstte kafalarına kuran attığımız kabileye kuranın yanında bir de .............. atar isek islamı net ve kesin doğru bir şekilde anlarlar .

noktalı yere ne gelir-gelmelidir ?
süremiz sınırsız istediğiniz sorudan başlayabilirsiniz atmak kopya çekmek serbest yarışmacı arkadaşlara başarılar dileriz...
ne güzel sınav-yarışma atmak kopya serbest. (yeter ki konuşun atın fikir beyan edin....)  ;D

(tam bunu yazdım hepsi silindi sonra tekrar yazdım. yaa allahım yazmamı istemiyorsan bir sms mi atsan acaba)  ^-^
zoruma gidiyor yazdığımı baştan yazmak......



Max yine döktürmüşsün ha..Maşallah..Maşallah.. ;D

Maşallah... Maşaşllah... .meselesini biliyormusun.

Bilmiyorsn asöyle sana link olarak vereyin....İnşallah...İnşallah..

Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: Müslüman - 04 Mart 2013, 06:28:47 ÖS 18

(tam bunu yazdım hepsi silindi sonra tekrar yazdım. yaa allahım yazmamı istemiyorsan bir sms mi atsan acaba)  ^-^
zoruma gidiyor yazdığımı baştan yazmak......


şu üsluba bakın

çok çirkin be max, harbiden çok çirkin ve bayağı

Allah'tan kork da laflarına dikkat et desem bu senin pişmanlığa mı yoksa cehaletini ve küstahlığını mı artırır?
Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: FECR - 04 Mart 2013, 06:36:02 ÖS 18
Max nereden aklına geliyor böyle sorular? :)


kuran tek kaynak olsa;
modern insanın iğfal etmediği bakir bir yerli topluluğuna gökten kafalarına kendi dillerinde kuran atsak anlayıp yaşayabilirler mi ?




Faraza soruna faraza cevap verelim:
Yeter anlayıp yaşamaya çalışsınlar ve bu konuda samimi olsunlar yeter. Anladıklarını yaşasınlar , anlamadıklarını anlatan feraset sahibi kimseler çıkar elbette. Allah onların samimiyetlerini görüp ona göre karşılık verir.




kuran temel kaynak olsa;
kuranı kıyamete kadar koruyacağını vaad eden allah kuran dışındaki yan kaynak dalları(sünnet hadis icma kıyas..vs) koruma dışı tuttu ise ne derece kaynaktırlar
allah sadece kuranı koruyacağını ve sadece kurandan hesaba çekeceğini belirtiyor ise diğer kaynaklar ne derece "kaynak" olabiliyor.

ya da şöyle soralım;
üstte kafalarına kuran attığımız kabileye kuranın yanında bir de .............. atar isek islamı net ve kesin doğru bir şekilde anlarlar .

noktalı yere ne gelir-gelmelidir ?
süremiz sınırsız istediğiniz sorudan başlayabilirsiniz atmak kopya çekmek serbest yarışmacı arkadaşlara başarılar dileriz...
ne güzel sınav-yarışma atmak kopya serbest. (yeter ki konuşun atın fikir beyan edin....)  ;D

.



Madem "kaynak"tan bahsettin sana "kaynak" örneği verelim:

Köyde bir kaynak buldun diyelim. Köylü o kaynağın etrafını çevirdi, büyük bir kapalı su deposu yaptı. Bu depodaki sular köylüye rahat yetiyordu, hatta artıyordu. Diğer köylerde yaşayan başkaları da sizin köye başvurarak "bizim de suya ihtiyacımız var" dediler. Siz de o kaynaktan doğu, batı, kuzey ve güney tarafından delikler/kurnalar açarak borularla diğer köylere o kaynaktan insanlara su verdiniz. Yıllar geçti, o kaynaktan giden sulara harici maddeler karışmaya başladı, ana kaynaktan değil de tali kaynaktan beslenen köylülerin kimisi bulanık renkte, kimisi sarımtrak renkte , kimisi de yeşilimsi renkte su içmeye başladılar. Fakat bunlar suyun bulanık olduğunu fark edemiyorlar. İçlerinden bazı aklı selim olanları "yahu içtiğimizin kaynağına bir bakalım, biz doğru mu içiyoruz "diye araştırmaya çalıştılar. Öncelikle suyun ana kaynağına gittiler , baktılar ki su tertemiz şekilde duruyor. O zaman bir yerlerden bir şeyler karışmış dediler. Temel kaynaktan başlayarak aşağıya yani kendi köylerine doğru yürümeye başladılar, yürüyüşlerinde gördüler ki , kimi yerde asbest borular döşenmiş, kimi yerde lağımlar kanala karışmış, kimi yerde de kanalın boruları küflenmiş. Köylüler bunun çaresi nedir diye düşündüler ve cevabını şöyle buldular:
Temel kaynaktan başlayarak suyun dışındaki harici etkenleri bertaraf edip temizlemeye başladılar, kimi yerde boruyu değiştirdiler, kimi yerde suyun içine girmiş pislikleri çıkardılar. Daha sonra köylerine kadar geldiler ve suyu içtiler ki aynı kaynak suyu.

Çok mu karışık oldu yoksa? ???

Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: Müslüman - 04 Mart 2013, 06:43:43 ÖS 18


Madem "kaynak"tan bahsettin sana "kaynak" örneği verelim:

Köyde bir kaynak buldun diyelim. Köylü o kaynağın etrafını çevirdi, büyük bir kapalı su deposu yaptı. Bu depodaki sular köylüye rahat yetiyordu, hatta artıyordu. Diğer köylerde yaşayan başkaları da sizin köye başvurarak "bizim de suya ihtiyacımız var" dediler. Siz de o kaynaktan doğu, batı, kuzey ve güney tarafından delikler/kurnalar açarak borularla diğer köylere o kaynaktan insanlara su verdiniz. Yıllar geçti, o kaynaktan giden sulara harici maddeler karışmaya başladı, ana kaynaktan değil de tali kaynaktan beslenen köylülerin kimisi bulanık renkte, kimisi sarımtrak renkte , kimisi de yeşilimsi renkte su içmeye başladılar. Fakat bunlar suyun bulanık olduğunu fark edemiyorlar. İçlerinden bazı aklı selim olanları "yahu içtiğimizin kaynağına bir bakalım, biz doğru mu içiyoruz "diye araştırmaya çalıştılar. Öncelikle suyun ana kaynağına gittiler , baktılar ki su tertemiz şekilde duruyor. O zaman bir yerlerden bir şeyler karışmış dediler. Temel kaynaktan başlayarak aşağıya yani kendi köylerine doğru yürümeye başladılar, yürüyüşlerinde gördüler ki , kimi yerde asbest borular döşenmiş, kimi yerde lağımlar kanala karışmış, kimi yerde de kanalın boruları küflenmiş. Köylüler bunun çaresi nedir diye düşündüler ve cevabını şöyle buldular:
Temel kaynaktan başlayarak suyun dışındaki harici etkenleri bertaraf edip temizlemeye başladılar, kimi yerde boruyu değiştirdiler, kimi yerde suyun içine girmiş pislikleri çıkardılar. Daha sonra köylerine kadar geldiler ve suyu içtiler ki aynı kaynak suyu.

Çok mu karışık oldu yoksa? ???



 begen1 yok yok çok çok yerinde ve mükemmel bir örnek oldu

görene, köre ne ?  :)
Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: Rahmetli - 04 Mart 2013, 07:28:47 ÖS 19
1. Allah gökten kitap atarak bir toplumu sorumlu tutmaz..
2. Hadi attı varsayalım, kitabın apaçık ve anlaşılır olması lazım..

Öyleyse elimizde mevcut bulunan kitabı açıp şaakk diye anlayamıyorsak
tepeden inme gündemimize oturmuş bu kitabın -hele ki Allah tarafından gönderilmiş- anlaşılması için azami gayret gösterilmesi
en birincil görevdir.

Muhakkaktır ki Kitab en doğru bir biçimde  Hz.Peygamber ve arkadaşları tarafından anlaşılmıştır. Zaman ve zemin itibariyle bunun böyle olması gerekir.

Aradan geçen onca zaman sonra kitabın anlamında bir takım sapmalar söz konusuysa
Bu sapmaların en birincil nedeni, onu anlamak için birinci derece dikkate aldığımız rivayetlerdir. Ve sonrasında insanların Kuran'a bakış açısının objektif olamayışıdır.

Rivayetlerdeki zaaflar onların külliyyen inkarını gerektirmez. İlk dönemi anlatan en sapkın bir rivayet bile o dönemi bana anlatan önemli bir bilgi kaynağıdır. Bu bilginin ehlince değerlendirilmesi zor da olsa zaruridir.

Dil olarak arapça da diğer diller gibi anlam değişikliğine uğrayan bir dildir. İlk dönem anlamlarını bulup çıkartacak ilim ehli insanların olması (yetiştirilmesi) gerekir.

Tüm bunlara rağmen, Kuran'a bakarak, okuyup anlayarak temel konularda sağlıklı bir istikamet tutturmak mümkündür. Temel konularda sağlıklı bir istikamet tutturan mümin ve müslümanların Rabbimizin ilmini ve basiretini arttıracağından hiç kuşkum yok. Cehd cihad belki günümüzde en çok bu konuda gösterilmesi gerekir.

Geçmiş ülema herşeyi halletmiş diyenler, insanları taklide zorlayanlardır. Tahkik araştırmayı, akletmeyi, fıkhetmeyi gerektirir.

Vesselam...

Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: maxpayna - 04 Mart 2013, 07:41:07 ÖS 19
Alıntı
Müslüman
maxpayna bu soruyu sorduysa mutlaka lafı bir yere getirmek istediğindendir diye düşündüm ki haklılığım bir sonraki mesajından ortaya çıktı  :D

yine beyin ekzersizi yapalım diyorsun yani

yok (bu sefer) bir yere getirmek istemiyorum senin de belirttiğin gibi bu konu üzerine fıkirlerinizi alıyorum oluru olmazı nelerdir diye. kollektif akıl mı diyorlar buna  :.)


Alıntı
Müslüman
Anlamak isteyene olay çok net ve açık.  

Rabbimizin Üsve-i Hasene olarak takdim ettiği Peygamberimizin sahih sünneti bir Müslüman için bağlayıcıdır abi. İlla da bir ad konması gerekiyorsa, farz mıdır? Farzdır abi. Sizin için Peygamber örnektir diyorsa ki diyor o halde farzdır. Bunu yok bilmek ayeti de kabul etmemeyi beraberinde getirir zira örnek ise örnekliği nerede? Allah bizleri olmayan bir şeye mi havale ediyor.


tamam peygamber örnek elbette ama birlikte yaşamış olsak...!!!
inanınız o devirde yaşıyor olsak peygamberin mescidine girer herkesi görebileceğim duyabileceğim bir köşeye mevzilenir
sonra peygamber ne yapıyor neden yapıyor ne diyor neden diyor saniye saniye gözlerim öğrenirim onun izinden giderim.

ama aradan geçmiş 1500 yıl. kuran cepte zaten, ama peygamber kavramı rivayet kültüründen geliyor ki rivayet kültürü dediğinizin içinde yok yok bir ben yokum. böyle karışık bilgi kaynağı güncel/cari/geçerli olarak dinin kaynağı kabul edilebilir mi ? ya da allah eder mi ?

Alıntı
Müslüman
Bunun dışında kabile örneğindeki gibi tepelerine sadece Kuran atsak yollarını bulabilirler mi falan bunlar farazi ve işi yokuşa sürme gayretleridir. Zira Kuran elimizde Peygamberin Sünneti de aramızda. Daha ne diye fantaziler üretip sahih Sünnet etrafında şüphe tohumları oluşturmaya çalışalım.

max yine kızar gibi oldu ama inan öyle değil, Karadenizliliğime ver gitsin

faraziye değil deneydir bence. kuran elimizde ama peygamberin sünneti aramızda derken ? o nasıl oluyor ?
yeni müslüman olmuş italyan antonino* kardeşimize din bu diye eline ne vereceğiz kuran dışında ?
sünnet ise kimin sünneti ? herkesin sünnet anlayışı farklı....


*antonino (övülmeye değer kimse demekmiş italyancada)

estağfurull yok kızmıyorum fikirlerinizi alıyorum, demek lazzın...ehh sen de insansın ...  :) ;) :D ;D


Alıntı
Ezhattım
Max yine döktürmüşsün ha..Maşallah..Maşallah.. ;D
Maşallah... Maşaşllah... .meselesini biliyormusun.
Bilmiyorsn asöyle sana link olarak vereyin....İnşallah...İnşallah..

ooo ezhattım abi hoşgeldin, estağfurullah döktürmek yok. fikir paylaşımı yapıyoruz.
bu arada bana benim şeyhimi öğretme kedi canını yerim senin  :-*
çok izliyorum diye evde tv den kanalını sildiler  :-\



(tam bunu yazdım hepsi silindi sonra tekrar yazdım. yaa allahım yazmamı istemiyorsan bir sms mi atsan acaba)  ^-^
zoruma gidiyor yazdığımı baştan yazmak......


şu üsluba bakın
çok çirkin be max, harbiden çok çirkin ve bayağı
Allah'tan kork da laflarına dikkat et desem bu senin pişmanlığa mı yoksa cehaletini ve küstahlığını mı artırır?

tepkinde haklısın da sanki üstteki mesajın ile bu mesajı yazan aynı insan değilsin gibi.
allahtan korktuğumdan çok seviyorum ve sevgi sınırlarını zorlayınca samimiyet ile laubalilik arasında gitgeller yaşıyorum.
sakin ol abartacak birşey yok. allah ile samimi olun bir dost gibi (ama benim gibi yaramazlık yapmayın)


Alıntı
FECR
Max nereden aklına geliyor böyle sorular? :)


valla abi konu konuyu açıyor soru soruyu...
artniyetimin olmadığını zaten bilirsiniz. bir sonuç çıkarmak gibi derdim de yok.
sadece sorguluyorum öyle olursa nereye gider böyle olursa nereye gider.
aklımızdaki soru işaretlerini masaya yatırıyoruz ya iyileştireceğiz ya da kesip atacağız.
ya imanımız pekişecek ya elden gidecek...




Alıntı
FECR
Faraza soruna faraza cevap verelim:
Yeter anlayıp yaşamaya çalışsınlar ve bu konuda samimi olsunlar yeter. Anladıklarını yaşasınlar , anlamadıklarını anlatan feraset sahibi kimseler çıkar elbette. Allah onların samimiyetlerini görüp ona göre karşılık verir.

mesela bu güzel bir cevaptı.  ;)

Alıntı
FECR

Madem "kaynak"tan bahsettin sana "kaynak" örneği verelim:

Köyde bir kaynak buldun diyelim. Köylü o kaynağın etrafını çevirdi, büyük bir kapalı su deposu yaptı. Bu depodaki sular köylüye rahat yetiyordu, hatta artıyordu. Diğer köylerde yaşayan başkaları da sizin köye başvurarak "bizim de suya ihtiyacımız var" dediler. Siz de o kaynaktan doğu, batı, kuzey ve güney tarafından delikler/kurnalar açarak borularla diğer köylere o kaynaktan insanlara su verdiniz. Yıllar geçti, o kaynaktan giden sulara harici maddeler karışmaya başladı, ana kaynaktan değil de tali kaynaktan beslenen köylülerin kimisi bulanık renkte, kimisi sarımtrak renkte , kimisi de yeşilimsi renkte su içmeye başladılar. Fakat bunlar suyun bulanık olduğunu fark edemiyorlar. İçlerinden bazı aklı selim olanları "yahu içtiğimizin kaynağına bir bakalım, biz doğru mu içiyoruz "diye araştırmaya çalıştılar. Öncelikle suyun ana kaynağına gittiler , baktılar ki su tertemiz şekilde duruyor. O zaman bir yerlerden bir şeyler karışmış dediler. Temel kaynaktan başlayarak aşağıya yani kendi köylerine doğru yürümeye başladılar, yürüyüşlerinde gördüler ki , kimi yerde asbest borular döşenmiş, kimi yerde lağımlar kanala karışmış, kimi yerde de kanalın boruları küflenmiş. Köylüler bunun çaresi nedir diye düşündüler ve cevabını şöyle buldular:
Temel kaynaktan başlayarak suyun dışındaki harici etkenleri bertaraf edip temizlemeye başladılar, kimi yerde boruyu değiştirdiler, kimi yerde suyun içine girmiş pislikleri çıkardılar. Daha sonra köylerine kadar geldiler ve suyu içtiler ki aynı kaynak suyu.

Çok mu karışık oldu yoksa? ???



evet gayet güzel bir örnek.
sünnet algısını nasıl temizleyebileceğimizi göstermesi açısından güzel.
ama
allah bize/hrekese zemzem kuyusu gibi kesin temiz ve kurumayacak kuran kaynağını vermiş.
o varken ben niye komşu köyün suyuna talip olayım ki ?


Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: maxpayna - 04 Mart 2013, 07:46:01 ÖS 19


eee şey rahmetli abi;
insan itiraz edecek bir açık kapı bırakır.
itiraz edecek, "acaba" diyecek bir nokta bırakmıyorsun iyi mi... ???
allahın rahmeti üzerinden eksik olmasın emi...  :)


Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: maxpayna - 04 Mart 2013, 07:59:43 ÖS 19

kendi fikrimi beyan etmek isterim müsadenizle;

islamın kaynağı kuranı kerimdir.
ama bu "KAYNAK" kelimesinin önüne TEK ya da TEMEL kelimelerini koy(a)muyorum.
dışardan bakınca TEK gibi görünse de yine o kaynaktan beslenmiş sünnet kavramını yok saymamaktayım.
rahmetli abinin fikirlerinden de  istifade ederek diyebilirim ki;
ben dinimi kurandan öğrenir hayatımı ona göre şekillendiririm.
aklıma takılan ya da çözemediğim noktalarda kuranı en iyi okuyup anlayan yaşayan insana (peygambere) sorarım
o nasıl hareket etmiş benim takıldığım noktada. ama ona sorarken de yine kurandan ona yansıyan ışıkla kuran çerçevesindeki örnekliğinden istifade ederim.  yani rivayet kültürüne girerken paçaları iyi sıvamak bastığımız yere dikkat etmek gerekir.
ya da fecr abinin güzel örneğinde olduğu gibi temiz su kaynağını pislik karıştıramdan evime taşımaya çalışırım.

doğrusunu rabbimiz bilir bizleri de o doğruya iletsin ve ayaklarımızı sabitlesin inşallah....


Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: ozanca - 04 Mart 2013, 09:29:34 ÖS 21
Iyide bu nasil bir kaynaktir ki ?
Bu kdar farkli anlam cikiyor ...
Gectim hadisler konusunda ki ihtilaflari , var olan Kuranin bu derece farkli anlamlandirilmasi " kaynak" konusunda baska sorulara gebe degil mi ?
Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: Ezhattım - 05 Mart 2013, 06:10:21 ÖÖ 06
faraziye değil deneydir bence. kuran elimizde ama peygamberin sünneti aramızda derken ? o nasıl oluyor ?
yeni müslüman olmuş italyan antonino* kardeşimize din bu diye eline ne vereceğiz kuran dışında ?
sünnet ise kimin sünneti ? herkesin sünnet anlayışı farklı....
max tan alıntı

Sünnet  ihtilaflıdır,herkesin bir sünnet anlayışı vardır,kime göre hangi sünnet,oysa ki Kuran böylemidir...? Diyenler yanlış söylemişlerdir.

Günümüzde, Kuran tek kaynaktır diyenler ve başka kaynaklar da var diyenlerin ittiafak ettikleri birtek konu vardır,oda Kuran’ın  ilahi kelam olduğudur..O halde madem ki tek kaynak olarak kabul ettiğiniz Kuran korunmuş haliyle elinizde o halde neden bu kadar farklı din anlayışlarına sahipsiniz..

Fetullah gülen,Zekeriya Siyah,İskender Everestoğlu bu üç insan da tek kaynak olan Kuran’dan besleniyorlar oysa ki sonuç itibariyle fikren ve dinen en uç noktadalar...Demek ki mesele tek kaynak yada çift meselesi değildir...

Bu forumda ki arkadaşlar bile ellerin de Kuran olmasına rağmen bir görüş birliği sağlayamamaktadırlar..Max abinin dediği gibi 1500 senedir hep böyle olmuştur...Sünnette ihtilaf edenler Kuran ayetleri üzerinde de aynı şeyi yapmışlardır.

O halde mesele nedir ihtilafların sebebi nedir ona bakalım....

Geçmiş selef alimleri ne Kuran üzerinde nede sünnet üzerinde herhangi bir ihtilaf yaşammaışlardır..Sahebede de durum böyle tabi-inde de durum böyle....Peki bu müslüman topluluğu dışındakiler neden bir görüş birliği elde edemiyorlar...Bunu irdeleyelim...

Allah (c.c) biz Kuran’da bazı misaller veririz ki kalplerinde hastalık olanlar,bununla Allah acaba neyi kast etti diye sapıtsınlar...İman edenler de Rabbimiz olan Allah doğruyu söylemiştir şittik ve iman ettik diyerek imanlarını güçlendirsinler ve arttırsınlar....


“Biz, cehennemin görevlilerini ancak meleklerden kıldık. Onların sayısını inkâr edenler için bir imtihan vesilesi yaptık ki kendilerine kitap verilenler kesin olarak bilsinler, iman edenlerin imanı artsın, kendilerine kitap verilenler ve mü’minler şüpheye düşmesin, kalplerinde bir hastalık bulunanlar ile kâfirler, “Allah, örnek olarak bununla neyi anlatmak istedi” desinler. İşte böyle. Allah, dilediğini saptırır, dilediğini doğru yola iletir. Rabbinin ordularını ancak kendisi bilir. Bu, insanlar için ancak bir uyarıdır.”Müddesir/31


Aynı kaynaktan beslenen, İrfan hocanın da vermiş olduğu güzel örnekte gibi, köylüler tali yollardan gelen suyun bulanıklığını gidermek için hiçbir çaba içerisinde değillerdir...Suyun kaynağının temiz berrak olmasından istifade etmek varken,kirli sulardan,yada kirletilmiş sularadan içmeyi adeta bir kadermiş gibi kabullenilmiş olmak, tefrikaların,ihtilafların çoğalmasını sağlamıştır...

O halde temel sorun şudur...Niyetimiz bu temiz berrak kaynaktan su içmek mi..? yoksa bu temiz berrak suyu bulandırmak mı..?..Günümüz insanlarının niyeti de bu berrak sudan içmek yerine bu suyu nasıl kirletebilirimin  peşinde olmalarıdır....İşittik ve iman ettik emrine karşılığımız işittik ve ihtilaf ettik destürüdür....

Halbu ki Allah siz bildiklerinizle amel edin bilmedikleriniz noktasında biz size yardım edeceğiz vaadini vermiştir...Allah domuz eti haramdır,zina etmek haramdır,içki içmek,fal bakmak,kumar oynamak haramdır  ferman ettiği halde,bizlerde bunları bildiğimiz halde,bunları kendimize helal kıldık....İşittik isyan ettik...Din adamlarımız da tek kaynak Kuran’dır dedikleri kitaptan bizlere delil bulmaya çalıştılar..Allah’ın ayetlerini çarpıtarak...


Yani...Yani....Bizler Kuran’ı kendimize uydurma peşindeyiz..Biz bildiklerimizle amel etmiyor bilmediklerimiz hususunda fikirler beyan eden bir toplum olmuşuz...

“Katımızdan rahmet verdiğimiz ve ilim öğrettiğimiz kullarımızdan birisi”/ Kehf/65
 
“Allah’tan korkunuz, Allah size öğretir” /Bakara/282

“Allah’tan korkarsanız, sizin için bir furkan yaratır.”Hadid /28

“Sizin için bir nur yaratır ve onunla yürürsünüz.” /Hadis

“Bildiklerinizle amel ederseniz, Allah size bilmediklerinizi de öğretir” Bakara/269

“Kime hikmet (Basiret)verilmişse ona çok şey verilmiştir” Bakara/269

“Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?” Zümer/9

Alimlerin fıkıh (Teferuat) hususundaki ihtilaflarını alıp,dinin aslını teşkil eden meselerde de ihtilaf varmış gibi algılayarak herşeyi birbirne karıştıran beyinler,yada beyinsizler daha küçük yaşlarda tek kaynak dediğiniz Kuran’ı hıfz etmiş belamlardır......

Mustafa İslamoğlu bir konuşmasın da şöyle diyordu...Önce mezhep alimlerinin abdest konusunda ve bazı tali meselelerde nasıl ihtilaf ettiklerini anlattıktan sonra şöyle diyordu..Bakın bu alimler birbirlerine saygısızlık yapmadıkları gibi birbirlerinide tekfir etmemişlerdir...

Bende diyorum ki ne zaman ki dinin asıllarını teşkil eden meselelerde bir zihniyet ortaya çıkmışsa selef alimleri bu zihniyete karşı fıkıh konuşmamış,bu sapmalara karşı her türlü kötü sıfatı kullanmışlardır.Bunun örneği İbn-i Teymiyye ve İbn-i Arabidir...Bunun örneği Hallacı mansurdur...

İslam dinin olmazsa olmazları vardır...Bunlar da hiçbir ihtilaf olmamıştır..Tüm müslüman alimlere ittifak halindedir...Bu olmazsa olmazlardan bir taneside Kuran ve sünnetin hüccet oluşudur...

İslam dinin olmazsa olmazlarını bir kenara bırakanların basiret gözleri kapalıdır....Onlar Kuran okusalar dahi Kuran sadece onların küfürlerini artıran bir unsur olmaktan öteye geçmez...

Kuran sünnettir,sünnette Kuran’dır...Bunları ayrı görmek ayrı değerlendirmek Allah ve rasulunun arasına ayırmak,biz şuna inanırız şuna inanmayız diyen pazarlıkçı yahudi kafirlerinin içine düştükleri bir tuzaktı....

 “Allah'ı ve peygamberlerini (tanımayıp) küfre sapan, Allah ile peygamberlerinin arasını ayırmak isteyen, ve "Bazısına inanırız, bazısını tanımayız" diyen ve bu ikisi arasında bir yol tutturmak isteyenler;” Nisa/150

“İşte onlar, gerçekten kâfir olanlardır.Kâfirlere aşağılatıcı bir azab hazırlamışızdır”Nisa/51
Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: Rahmetli - 05 Mart 2013, 08:03:20 ÖÖ 08
Geçmiş selef alimleri ne Kuran üzerinde nede sünnet üzerinde herhangi bir ihtilaf yaşammaışlardır..Sahebede de durum böyle tabi-inde de durum böyle....Peki bu müslüman topluluğu dışındakiler neden bir görüş birliği elde edemiyorlar...Bunu irdeleyelim...

Bu tür genel ifadeler doğruyu yansıtmaz. En azından o dönemde bunca ihtilaf söz konusu değildi. İhtilafların geneli şu şu konulardaydı demek daha doğru olur. Pratik hayatımızda eğer birileriyle ihtilafa düşmüş isek, bu bizim Kuran'ı ve sünneti anlamadaki farklılığımızdan doğmaktadır. Çünkü ihtilaflarımızın halli için başvurduğumuz kaynağın farklı çözümler sunmasıdır ihtilafın ana sebebi.

Hz.Ali ile Hz.Aişe arasındaki ihtilaf salt iktidar kavgası mıdır? Çevremizde olup bitene karşı uyanık olmak, bize gelen haberleri doğru bir biçimde araştırarak kabullenmek Kur'an'ın öngörüsü değil midir? Kimi fazla iyiniyet gösterileri artniyetli insanların seni kullanmasına neden olabilir. Bence ihtilafı asıl o dönemlerde aramak gerekir. Ümmetin kanayan yarası hele ki Tabiin dönemiydi. Peygamber torunlarını katlettiren zihniyetin beslendiği kaynak sorunlu bir kaynaktır kanaatimce.

Kur'an mübin bir kitaptır. Onun üzerinde ittifakın sağlanamayışın en temel sebebi, kaynakta TEVHİD sorunudur. Peygamber adına uydurulmuş rivayetleri siz Kur'an ile eşdeğer vahiy mesabesinde değerlendirirseniz, sapmaya başlamışsınız demektir.
Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: müslümanlardan - 05 Mart 2013, 08:09:44 ÖÖ 08
Evvela ben fecr hocanın şu sözüyle BODOSLAMA DALAYIM, :),

KURAN TEMEL KAYNAKTIR...[fecr abiden]...şimdi bunun ne anlama geldiğini ancak FECR abinin,bu sözün içeriğini nasıl doldurup anlatmasına bağlıdır..

KURANDAN Bİ SAHNE İLE KENDİ ANLADIĞIMI İZAH EDEYİM KURAN NEDİR VE KURANDA NE ÖĞRENEBİLİRİZ..

İbrahim ve ismail rasuller kabenin duvarlarını yükseltirken bi taraftanda İBADET ŞEKİLLERİNİ BİZE ÖĞRET DİYE DUA EDERLER ALLAHA...

Allah ta rasullerine ibadet şekillerini tabiki vahiy ile öğretir...

Asıl anlaşılması gereken şu mudur veya şu mu olmalı,KURANIN ANLAŞILIR VE AÇIKLANMIŞ OLMASI ALLAHA AİTTİR VE KURAN AÇIKLANMIŞTIR DETAYIYLA...Yani bu kısım kuranın HANGİ BÖLÜMÜYLE ALAKALIDIR...Sadece HİDAYAET KISMIMI AÇIKLANMIŞ,İBADET KISMININ DETAYI PEYGAMBERLEREMİ BIRAKILMIŞTIR..bu soruyu nasıl açıklamamız lazım ki doğru bi açıklama olsun..

Evet kuranda hidayetin araçları[kademeleri,hüdaları] tamamen açıklanmış ve maxsın deyimiyle KAFAMIZA DÜŞEN KİTAP[KURAN ] ilede bu kolay anlaşılırdır..Bunu şunun için söylüyorum SON PEYGAMBERDEN SONRA BU GÜN KURAN MAXPAYNANIN deyimi şeklinde,bize KAFAMIZA DÜŞMÜŞ ŞEKİLDEDİR.BİZ KURANI PEYGAMBERDEN BİZZAT ŞAHSINDAN DİNLEMEDİK Kİ ???,ve bunu peygamberi devre dışı bırakmakla alakası olmayıp,aksi biz peygamberide gaybi olarak kuranın verdiği bilgiyle,gıyabında kabul ediyoruz.

Temizlenip arınmak isteyen her keste bu kurana yönelince HİDAYETİN HÜDALARINI UYGULADIKÇA,kademe kademe,hidayetin basamaklarında yürüyerek imtihanını sıradda ALLAHIN YARDIMIYLA TAMAMLAYIP MÜSLÜMAN[tertemiz,günahsız]olarak canını müslüman olarak teslim eder..Allah ın yardımıyla çünkü tamamlanan ve son bulan rasul zincirine rağmen,ALLAH DİNİNİ KORUMAKLA ,DİNİNE UZAK DEĞİL MÜDAHİL,bu müdahilliği sağlam kavradıkmı sorunda kalmıyor zaten..

Diğer taraftan İBADET KISMI KURANDADA GENİŞ Bİ PENCEREde BIRAKILMIŞTIR..Yani ibadeti kuranın açıkladığı kadarına uygunluk içerisinde,YANİ KURANIN İBADETİ AÇIKLADIĞI İSKELETİNE,bu iskelete uygun,ve isketi bozmayacak HERTÜRLÜ ELBİSE GİYDİRMENİN sakıncası yoktur..dikkat edilmesi gereken İSKELETTİR[ASLA UYGUNLUKTUR]...İŞTE BU ASLA UYULMADIMI BİDAT VE HURAFELER ÇIKAR VE BU BİDAT VE HURAFELERDE PEYGAMBERE NİSPET EDİLEREK HAYATA GİRER..Bununiçin kuran TEK KAYNAKTIR,TEK KAYNAĞIN GENİŞ BIRAKTIĞI PENCEREYE UYGUNLUK İÇERİSİNDE PEYGAMBERİN VE İSLAM ALİMLERİNİN HAYATLARI,KURAN IŞIĞINDA BAKILARAK ÖRNEK ALINMASIYLA MÜSLÜMAN KARDEŞLİĞİ OLUŞUR,Sözün özü kuranın dışında HER BİLGİ PEYGAMBERE NİSPET EDİLSEDE,KURANA ARZ OLUNMASI,kuran süzgecinden geçirilmesi ihtiyaçtır..
Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: FECR - 05 Mart 2013, 08:28:56 ÖÖ 08

ama
allah bize/hrekese zemzem kuyusu gibi kesin temiz ve kurumayacak kuran kaynağını vermiş.
o varken ben niye komşu köyün suyuna talip olayım ki ? [/color]




Max kendi ağzınla itiraf ediyorsun. Kur'an zemzem gibi kaynak diye. Zemzem nerede çıkmış?Ankara'da , Kayseri'de ya da İstanbul'da zemzem aramanın bir anlamı var mı?
Kur'an Mekke toplumunda doğdu, Medine toplumunda kemale erdi. İster kabul et, istersen kabul etme. Şimdi sen bu zemzemin kaynağını Kayseri dağlarından çıkarabilir misin? Ya da Kayseri'ye Mekke'den borularla Kayseri'ye ya da Ankara'ya zemzem getirsen, zemzemi Ankara'da çıkardım diye iddiada bulunmak gerçekle bağdaşır mı?
Niye komşu suyuna talip olma soruna gelince; Allah seni komşu köyde yaratmış, dilin farklı, lehçen farklı, huyun farklı, tabiatın farklı. Bu demek değildir ki, sen zemzem içemezsin. İçersin  ama kaynağından temiz borularla getirmen, dahili ve harici pisliklere karşı önlemlerini alman gerekir. Dahili ve harici pislikleri karışan zemzemi de ya da içine su karıştırılmış zemzemi sana içire bilirler. O yüzden öncelikle zemzemin tadını bilmen/öğrenmen gerekir. Eğer bilmez/öğrenmezsen sana terkos suyunu zemzem diye yuttura bilirler.Aslı bilmen lazım ki usulun doğruluğunu test etmen kolay olsun.
Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: Rahmetli - 05 Mart 2013, 09:30:56 ÖÖ 09

ben teknik bir ikaz yapmak için burdayım şu an
üstteki "kuranı kıyamete kadar koruyacağını vaad eden allah" kalıp cümlesi genelde hicr 9 a dayandırılır. ancak orada "kuran" değil "zikr" dir sözkonusu olan. bu kalıplaşmış tekrarlar biz farkında olmasak da düşünüşlerimizi derinden etkilemektedir.


Yani ? Kur'an ile zikir farklı şeyler mi? Biraz açar mısınız?

İNDİRİLEN


2/23 Eğer kulumuza indirdiğimiz (Kur'an)'den şüphedeyseniz, bu durumda, siz de bunun benzeri bir sûre getirin. Ve eğer doğru sözlüyseniz, Allah'tan başka şahitlerinizi (kendilerine güvendiğiniz yardımcılarınızı) çağırın.
2/99 Andolsun biz sana apaçık ayetler indirdik. Bunları fasıklardan başkası inkâr etmez.
2/159 Gerçekten, apaçık belgelerden indirdiklerimizi ve insanlar için Kitapta açıkladığımız hidayeti gizlemekte olanlar; işte onlara, hem Allah lanet eder, hem de (bütün) lanet ediciler.
4/47 Ey kendilerine kitap verilenler birtakım yüzleri silip de arkalarına çevirmeden ya da cumartesi adamlarını (o gün yasağı çiğneyenleri) lanetlediğimiz gibi onları da lanetlemeden evvel, yanınızdakini (Tevrat ve İncil'i) doğrulayıcı olarak indirdiğimize (Kur'an'a) iman edin. Allah'ın emri yapılagelmiştir.
4/105 Şüphesiz, Allah'ın sana gösterdiği gibi insanlar arasında hükmetmen için biz sana Kitabı hak olarak indirdik. (Sakın) Hainlerin savunucusu olma.
4/174 Ey insanlar Rabbinizden size 'kesin bir kanıt (burhan)' geldi ve size apaçık bir nur (Kur'an) indirdik.
5/44 Gerçek şu ki, biz Tevratı, içinde bir hidayet ve nur olarak indirdik. Teslim olmuş peygamberler, yahudilere onunla hükmederlerdi. Bilgin-yöneticiler (Rabbaniyun) ve yüksek bilginler de (Ahbar), Allah'ın kitabını korumakla görevli kılındıklarından ve onun üzerine şahidler olduklarından (onunla hükmederlerdi.) Öyleyse insanlardan korkmayın, benden korkun ve ayetlerimi az bir değere karşılık satmayın. Kim Allah'ın indirdiğiyle hükmetmezse, işte onlar, kafir olanlardır.
5/48 Sana da (Ey Muhammed,) önündeki kitap(lar)ı doğrulayıcı ve ona 'bir şahid-gözetleyici' olarak Kitab'ı (Kur'an'ı) indirdik. Öyleyse aralarında Allah'ın indirdiğiyle hükmet ve sana gelen haktan sapıp onların heva (istek ve tutku)larına uyma. Sizden her biriniz için bir şeriat ve bir yol-yöntem kıldık. Eğer Allah dileseydi, sizi bir tek ümmet kılardı; ancak (bu,) verdikleriyle sizi denemesi içindir. Artık hayırlarda yarışınız. Tümünüzün dönüşü Allah'adır. Hakkında anlaşmazlığa düştüğünüz şeyleri size haber verecektir.  
6/155 Bu indirdiğimiz mübarek bir Kitap'tır. Şu halde O'na uyun ve korkup-sakının. Umulur ki esirgenirsiniz.
12/2 Gerçekten biz, akıl erdirirsiniz diye, onu Arapça bir Kur'an olarak indirdik.
14/1 Elif, Lam, Ra. Bu bir Kitap'tır ki, Rabbinin izniyle insanları karanlıklardan nura, O güçlü ve övgüye layık olanın yoluna çıkarman için sana indirdik.  

ZİKR
3/58 Bunları biz sana ayetlerden ve hikmetli zikr'den (Kur'an'dan) okuyoruz.
15/6 Onlar: "Ey kendisine zikr indirilen (Muhammed). Gerçekten sen cinlenmiş (bir deli)sin," dediler.
16/43 Biz senden evvel kendilerine vahyettiğimiz erkeklerden başka (peygamberler) göndermedik. Eğer bilmiyorsanız, zikir ehline sorun.
16/44 (Onları) Apaçık deliller ve kitaplarla (gönderdik). Sana da zikri (Kur'an'ı) indirdik ki, insanlara kendileri için indirileni açıklayasın ve onlar da iyice düşünsünler, diye.
25/29 "Çünkü o, gerçekten bana geldikten sonra beni zikirden (Kur'an'dan) saptırmış oldu. Şeytan da insanı 'yapayalnız ve yardımsız" bırakandır."
36/11 Sen ancak, zikre (Kur'an'a) uyan ve gayb ile Rahman olan (Allah')a (karşı) içi titreyerek korku duyan kimseyi uyarırsın. İşte böylesini, bir bağışlanma ve üstün bir ecirle müjdele.
38/1 Sad, Zikir dolu Kur'an'a andolsun;
38/8 "Zikir (Kur'an), içimizden ona mı indirildi?" Hayır, onlar Benim zikrimden bir kuşku içindedirler. Hayır, onlar henüz Benim azabımı tatmamışlardır.
43/5 Siz ölçüyü taşıran bir kavimsiniz diye, şimdi o zikri (öğüt ve hatırlatma dolu Kur'an'ı) sizden (uzaklaştırıp) bir yana mı bırakalım?
54/25 "Zikr (vahy) içimizden ona mı bırakıldı? Hayır, o çok yalan söyleyen, kendini beğenmiş bir şımarıktır."
68/51 O inkâr edenler, zikri (Kur'an'ı) işittikleri zaman, seni neredeyse gözleriyle devireceklerdi. "O, gerçekten bir delidir" diyorlar.

Kur'an'ın korunmuşluğu son dönemlerde çokça tartışılan bir konu.. Bu tartışmaların arka planında Allah niye diğer vahiyleri değil de Kuranı korudu sorusu yatıyor? Bu soruyu soranların niyetlerini açıkçası tam olarak bilemiyorum.
Bu denklemden yola çıkarak öyleyse Kuranda korunmamıştır sonucu çıkaranlar var. Bunların da niyetlerini net olarak bilemiyoruz..

Ama şu bir gerçek ki; Kur'an (belki anlam olarak zihinlerde karmakarışık bir yerde) bir değişime uğramadan günümüze kadar gelmiştir.

Bu konularda farklı düşüncelere sahip bir arkadaşım bana şöyle söylemişti. "Bir sepetin içinde farklı birden fazla Kuran var. Hangisinin doğru ve gerçek Kuran olduğunu iddia edebilirsin?" Ona şöyle söylemiştim. "Eğer bir sepetin içine çok değil iki tane farklı Kuran bulup getir koy... Ben her ikisini de reddederim. Kafama göre takılırım..!" Bilmem anlatabildim mi?

Selam..


Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: Müslüman - 05 Mart 2013, 11:02:39 ÖÖ 11
Ben konu dışı bir soru sormak istiyorum, bilgisi olanlar cevaplarsa çok memnun olurum.

"Elçiye İtaat" edin ayetlerinin tamamı Medine'de devlet olunduktan sonra indirildiği doğru mudur?

Doğru ise bundan ne anlamamız gerekiyor.
Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: Ezhattım - 05 Mart 2013, 11:28:31 ÖÖ 11

(Bu tür genel ifadeler doğruyu yansıtmaz. En azından o dönemde bunca ihtilaf söz konusu değildi. İhtilafların geneli şu şu konulardaydı demek daha doğru olur. )
Rahmetli alıntı

Söyledik fakat sanırım gözden kaçmış....Dedik ki onların ihtilafları fıkhi meselelerde idi....Dinin asıllarını teşkil eden meselelerde değildi...

(Pratik hayatımızda eğer birileriyle ihtilafa düşmüş isek, bu bizim Kuran'ı ve sünneti anlamadaki farklılığımızdan doğmaktadır. Çünkü ihtilaflarımızın halli için başvurduğumuz kaynağın farklı çözümler sunmasıdır ihtilafın ana sebebi.)
Rahmetli alıntı

Tevhid  kelimesini inşa eden ve bu kelimenin anlamını bozan ne Kuran’da ne sünnette birtek cümle yoktur....Kuran bunları bize farklı sunmadığı gibi tamamı uyumlu bir aheng içerisindedir...


(Hz.Ali ile Hz.Aişe arasındaki ihtilaf salt iktidar kavgası mıdır? Çevremizde olup bitene karşı uyanık olmak, bize gelen haberleri doğru bir biçimde araştırarak kabullenmek Kur'an'ın öngörüsü değil midir? Kimi fazla iyiniyet gösterileri artniyetli insanların seni kullanmasına neden olabilir. Bence ihtilafı asıl o dönemlerde aramak gerekir. )
Rahmetli alıntı

İşte tam olarak söylediğimiz şey bu aslında...Sahebe ve tabi-in ile diğer islam ulemasının ihtilaf ettikleri meselelerin içeriği anlaşılmadan Mustafa İslamoğlunun da öne sürdüğü mantık bu...Böyle bir itirazın gelmemesi için özellikle helal haram olan meselelerde bile bu tür mantıkların kendilerine bu ihtilaflardan delil çıkarmaya çalışmakatdırlar demiştik......

Hz.Ali ile Hz.Aişe arasındaki ihtilaf siyasi bir ihtilaf olmakla beraber dinin temelini oluşturan tek bir ihtilafları yoktur....Sadece hariciler ve Hz.Ali arasın da dinle ilgili ihtilaf vardır..

(Bize gelen haberleri doğru bir biçimde araştırarak kabullenmek Kur'an'ın öngörüsü değil midir?)
Rahmetli alıntı

Bunun aksini kim hangi cümlelerinde dile getirmiştir....Bunu delillendirmek lazım...Aramızda böyle düşünenler varsa bu sözü onlara söylemek lazım...


(Ümmetin kanayan yarası hele ki Tabiin dönemiydi. Peygamber torunlarını katlettiren zihniyetin beslendiği kaynak sorunlu bir kaynaktır kanaatimce.)
Rahmetli alıntı

Birincisi insan öldürmek ne küfür nede şirktir....Bir insanı öldürmek kişiyi kafir yapmadığı gibi tevhid akidesinide bozmaz velev ki Rasulullah (sav)’in torunu bile olsa....Şimdi bu cümlelerimden iyikide yapmışlar anlamını çıkarmayalım...

Onların bu zulümü bindörtyüz yıldır  bir lanet olup boyunlarına asılmıştır...Irak ve bölgesi bin küsür yıldır esaret altından çıkamamış  sürekli bela başlarından gitmemiştir.....

Bir arkadaşımız var emevi döneminde olan olaylardan dolayı onları kafir müşrik zındık hertürlü kavramlarla tekfir etmeketdir....Zira günümüz tağutlarına böyle bakamaktadır...


Kur'an mübin bir kitaptır. Onun üzerinde ittifakın sağlanamayışın en temel sebebi, kaynakta TEVHİD sorunudur. Peygamber adına uydurulmuş rivayetleri siz Kur'an ile eşdeğer vahiy mesabesinde değerlendirirseniz, sapmaya başlamışsınız demektir.
Rahmetli alıntı

İşte asıl eleştirdiğim düşünce buydu...Bunun için üç zatın ismini vererek anlatmak istedim...Zekeriya Siyah veya Yaşar Nuri öztürk ve onlara benzer düşünceler bu düşüncenizi çürütüyorlar...Onlar bırakın rivayetleri Kuran’la eş değer tutmayı peygamberin pratiğini ve nübüvetten sonrasının tamamını kökünden silip atmaktadırlar...

O halde bunların doğru yolda olmaları gerekir...Bu düşünceye göre....

Her ne kadar tek kaynak yada çift kaynak diyen insanlar; İslam dininin müşterekleri üzerinde değil, tağuta kulluk etme noktasında bir görüş birliği sağlamışlardır...Bu hakikatın ta kendisidir...Fettullah Gülen, Yaşar Nuri öztürk yada biraz daha radikal olan Mustafa İslamoğlunun ittifak ettikleri tek şey vardır oda tağuta oy vermektir.....

Mesele Kuran yada rivayetler meselesi değil bilakis,pazarlıkçı,taasupçu,dini kendine ve toplumlarına uyarlamaya çalışan zihniyetlerin Kuran’a gereği gibi iman etmeyişleridir..Tıpkı “Samiri” gibi.....Sizin de yukarıda belirttiğiniz gibi Tevhid sorunudur....

Şunu da belirtmekte fayda görüyoruz...Biz geçmiş müslüman ulemeyı örnek verdik,yoksa özünde islam şeriati olup,aslında yani uygulamada bir takım zalim hükümdaların menfi uygulamalarını örnek göstermedik....

Sünnetle ilgili görüşlerimizi aktarmıştık...Biz Kuran ve sünnet ayırımına karşıyız..Ne Kuran peygamberin uygulamalarına çelişir,nede peygamberin uygulamaları Kuran’la çelişir...Nübüvet döneminde çelişen yerler varsada bu düzelttirilmiş ve din tamamlanmıştır...Maide/3

Peygamberden sabit olduğuna inandığımız,şeyler bizim için baş tacıdır...Ahzap/36


Tüm müslüman ulema dinin aslını teşkil eden meselelerde tam bir uyum içerindedirler...Yasama yetkisinin Allah’a ait olduğunu, Allah’ın hükümlerine üstüne hüküm koyulamayacağını,Allah’ın hükümleri ile hüküm vermek tevhidin gereği olduğunu,ister bilerek ister bilmeyerek şirk küfür düşünce ve amellerin tevbesi yapılmadığı müddetçe insanı kafir yaptığını hep söylemişler ve ittifak halindeler...

Bunlar sizlerin ısrarla red ettiğiniz sünneti kabul ettikleri halde...


Bizler bu ittifakı bu kafalarla asla sağlamayız..Bunu söyledik...Çünkü Allah’ın helal dediğine,biz haram diyoruz yada haram dediğine helal diyoruz veya Allah’ın kafir dediğine biz müslüman diyoruz veya müslüman dediğine kafir diyoruz....Şimdi bun tek kaynak çift kaynakla ne alakası var...

Tek kaynakta olsa çift kaynakta olsa bunlar işittik iman ettik diyen bir kavmin yapacağı şeyler değildir..

Hem Kuran hem sünnet hemde tüm ulema zinanın haram olduğu konusunda ittifak etmiştir....Herkim ki vergi adı altında zinayı helal kılarsa tüm alimlerin ortak görüşüyle kafir olur...


O halde teslim olmak yerine başka mazeretlerin arkasına sığınmamak lazım...Bunu söyledik...

Allah’a ement olunuz................
Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: Ezhattım - 05 Mart 2013, 11:37:01 ÖÖ 11

ama
allah bize/hrekese zemzem kuyusu gibi kesin temiz ve kurumayacak kuran kaynağını vermiş.
o varken ben niye komşu köyün suyuna talip olayım ki ? [/color]




Max kendi ağzınla itiraf ediyorsun. Kur'an zemzem gibi kaynak diye. Zemzem nerede çıkmış?Ankara'da , Kayseri'de ya da İstanbul'da zemzem aramanın bir anlamı var mı?
Kur'an Mekke toplumunda doğdu, Medine toplumunda kemale erdi. İster kabul et, istersen kabul etme. Şimdi sen bu zemzemin kaynağını Kayseri dağlarından çıkarabilir misin? Ya da Kayseri'ye Mekke'den borularla Kayseri'ye ya da Ankara'ya zemzem getirsen, zemzemi Ankara'da çıkardım diye iddiada bulunmak gerçekle bağdaşır mı?
Niye komşu suyuna talip olma soruna gelince; Allah seni komşu köyde yaratmış, dilin farklı, lehçen farklı, huyun farklı, tabiatın farklı. Bu demek değildir ki, sen zemzem içemezsin. İçersin  ama kaynağından temiz borularla getirmen, dahili ve harici pisliklere karşı önlemlerini alman gerekir. Dahili ve harici pislikleri karışan zemzemi de ya da içine su karıştırılmış zemzemi sana içire bilirler. O yüzden öncelikle zemzemin tadını bilmen/öğrenmen gerekir. Eğer bilmez/öğrenmezsen sana terkos suyunu zemzem diye yuttura bilirler.Aslı bilmen lazım ki usulun doğruluğunu test etmen kolay olsun.

 begen1 begen1 ;D
Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: Ezhattım - 05 Mart 2013, 11:48:42 ÖÖ 11
Kur'an'ın korunmuşluğu son dönemlerde çokça tartışılan bir konu.. Bu tartışmaların arka planında Allah niye diğer vahiyleri değil de Kuranı korudu sorusu yatıyor? Bu soruyu soranların niyetlerini açıkçası tam olarak bilemiyorum.
Bu denklemden yola çıkarak öyleyse Kuranda korunmamıştır sonucu çıkaranlar var. Bunların da niyetlerini net olarak bilemiyoruz..
Rahmetli -alıntı

Rahmetli abim bu denklemden yola çıkanlar Kuran’da korunmamıştır düşüncesine gitmezler...Bu denklemle din korunmuştur sonucuna gidilmiştir...Din ise peygamberin şahsın da tamamlanmıştır..

Kuran elbetteki bir zikirdir..Yahudilerin itirazı Kuran’ın neden bir kitap şeklinde indirilmediğidir....Zikir soyyut bir kavramdır Kuran da öyle daha sonraları kayıt altına alınmış somutlaştırılmıştır...Mana itibariyle yine soyyuttur...
Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: Ezhattım - 06 Mart 2013, 06:32:15 ÖÖ 06

Ben konu dışı bir soru sormak istiyorum, bilgisi olanlar cevaplarsa çok memnun olurum.

"Elçiye İtaat" edin ayetlerinin tamamı Medine'de devlet olunduktan sonra indirildiği doğru mudur?

Doğru ise bundan ne anlamamız gerekiyor.
Müslüman adlı üyeden alıntı

Bizim düşüncelerimizin temeli işte bu sorunun cevabında yatmaktadır....Kuran onüçyıl boyunca yani Mekke  dönemi süresince insanların öncelikle düşüncede müslüman olmasını amaçlamıştır...Düşüncede Allah’ı  “Rab” ve “İlah” olarak benimseyememiş toplumların elçiye itaat etmeyeceği gibi İslamın diğer emirlerinin bazı rükunlarlarını yerine getirmesi de kendisine bir kazanç sağlamaz...


Düşüncede iman etmemiş bir topluma elçiye itaat edin direktifi anlam ifade etmeyeceği gibi,bir yaptırımı da düşünülemez.....Günümüzde de durum aynı..Düşüncede Uluhiyet ve Rububiyet tevhidlerinin netleşmesi için insanlara namaz,oruç,zekat gibi meseleler yerine bu Kuran’i metod takip edilmelidir............
Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: müslümanlardan - 06 Mart 2013, 07:51:47 ÖÖ 07

Ben konu dışı bir soru sormak istiyorum, bilgisi olanlar cevaplarsa çok memnun olurum.

"Elçiye İtaat" edin ayetlerinin tamamı Medine'de devlet olunduktan sonra indirildiği doğru mudur?

Doğru ise bundan ne anlamamız gerekiyor.
Müslüman adlı üyeden alıntı

Bizim düşüncelerimizin temeli işte bu sorunun cevabında yatmaktadır....Kuran onüçyıl boyunca yani Mekke  dönemi süresince insanların öncelikle düşüncede müslüman olmasını amaçlamıştır...Düşüncede Allah’ı  “Rab” ve “İlah” olarak benimseyememiş toplumların elçiye itaat etmeyeceği gibi İslamın diğer emirlerinin bazı rükunlarlarını yerine getirmesi de kendisine bir kazanç sağlamaz...


Düşüncede iman etmemiş bir topluma elçiye itaat edin direktifi anlam ifade etmeyeceği gibi,bir yaptırımı da düşünülemez.....Günümüzde de durum aynı..Düşüncede Uluhiyet ve Rububiyet tevhidlerinin netleşmesi için insanlara namaz,oruç,zekat gibi meseleler yerine bu Kuran’i metod takip edilmelidir............


Bunu kuranın şu kıssasıylada açıklasak daha net olur inşaaallah..

musa rasul,kavmi ile birlikte denizi yarıp geçtikten sonra Harun rasulu başlarına bırakıp 30 günlük rabbisinden vahiy alacağı yere gider ve bu 30 günlük süreye bi 10 daha eklenince kavmi arasında çıkan SAMİRİ ADINDAKİ GAVS,KUTUP,SADAT,BELAM ,onları saptırmaya yetecek bi BUZAĞI yapar ve musa rasulun kavmi başlar bu buzağıyı İLAH edinmeye,musa rasul 40 günlük süresinden dönünce ELİNDE YENİ ALDIĞI VAHİY LEVHALARIYLA,bakıyorki kavmi bi buzağıyı ilah edinmiş,BURAYA DİKKAT,MUSA rasulun ilk yaptığı iş,ALDIĞI YENİ SÜRÜM VAHİY LEVHALARINI Bİ TARAFA ATMAK,yani bu buzağıyı İLAH edinmiş halkın ilk başta yanlış inaç ilahını doğru bi ilah anlayışına döndürmek,YANİ SİL BAŞTAN BAŞLAMAK,yoksa YENİ SÜRÜM VAHİYLERİ BU ŞAŞKINLARA SÖYLESENDE BOŞ OLUR,VE MUSA Rasul burda yaptığı hareketin ne kadarda RABBANİ Bİ METODDA OLDUĞU VE OLMASI GEREKTİĞİ METODUNDA BU OLDUĞU ÇIKIYOR..

Sonuç olarak Son rasulun,yani muhammed rasulun 13 yıllık mekkede yaptığıda ZİHİNSEL Bİ TEVHİD METODUDUR,ve zihnini bulanıklıklardan temizledikten sonraki aşama FİİLSEL Bİ TEVHİDE GEÇİŞTİR..

Günümüzde ise ,BİZ MEKKEMİ,YOKSA MEDİNE DÖNEMİNDEMİYİZ,sorusuna,BİZİM HER İKİSİNDEDE OLMAYIP,MİLENYUMDAYIZ,ve biz bu çağın olması gereken TEVHİDİNİ HAYATIN MERKEZİNE YERLEŞTİRMEDEN önce,ZİHİNLERDE YER ETMESİNİ ÖNCELEMELİ VE ,halifelik,islam devleti,islam hukuku ve işleyişini oluşturmak HEDEFTE OLSADA,BU LEVHALARI, BU BUZAĞILARI,GAVSLARI,HOCALARINI İLAH EDİNENLERE GÖTÜRMEK BOŞA KÜREK ÇEKMEK OLUR..
Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: Müslüman - 06 Mart 2013, 10:10:49 ÖÖ 10
Cevaplar için teşekkür ediyorum Allah razı olsun lakin

ben bu soruyu konumuzla alakalı olarak sormuştum "Kuran Tek Kaynak mıdır?"

Eğer elçiye itaat ile ilgili ayetler medeni ise (ki size bu soruyu sorduktan sonra ilgili ayetleri tek tek taradım ve  tefsirlere bakarak medeni mi mekki mi olduğunu araştırdım hala da devam ediyor) ve Mekki ayetlerin vurgusu sürekli inanca ve akideye dair ise inancın konusu sadece Kuran olmalıdır.

Rasulullah'a itaat farzdır. Fakat bu itaat ilahı kaynaklı ilkelerle sınırlı olduğundan itaatin meşruiyetinin kaynağı yine Kuran'dır. Peygamberimizi de bizler gibi Allah'a itaatle yükümlü olduğu için Kuran'a aykırı hükümler vermez, vermemiştir.

Öyledir de;

Peygamberimizin bir lider, örnek, imam olması ona Allah'ın mesajını iletme, açıklama, tatbik etme görevi de verir. Lakin bu görev Kuran'da olmayan konularda Peygamberimize bir takım teşri, yasak, haram, helal koyma yetkisi verir mi?

Mesela; bir kadını aynı anda teyzesi veya halası ile beraber nikahlamak yasağı, eşek etinin haram kılınması veya yasaklanması, altın'ın haram edilişi vs gibi. Eğer bu yetkileri verir ise bunlar her Müslüman için bağlayıcı mıdır yoksa illete bağlı yasaklar olup illetin ortadan kalkmasıyla hükmün de ortadan kalktığı uygulamalar mıdır? Yani dönemin şartlarına göre geçici olarak bir sebebe binaen konmuş yasaklar mıdır?

Sanırım hadislere yaklaşımımızdaki en temel yanlış bunları doğru kavrayamamaktan kaynaklanıyor.

Velhasıl biz eğer bu durumu bu şekilde algılamaz ve sınırlandırmaz ve elçiye itaati iki tane din oluşturucunun oluşturduklarına inanmak şeklinde anlar ve Peygamberi haşa Allah'la eşitlemeye kalkışır ve bir takım Kuran dışı vahiylerin varlığından bahsedersek tevhid akidesini zedelemiş ve Hritiyanların durumuna düşmüş oluruz.

Biraz karışık oldu gibi ama sanırım ne demek istediğim anlaşılmıştır. Bu konunun son derece ciddi ve hayati bir konu olduğunu ve ihtilaflarımızın en temel sebebin de bunların teşkil ettiğini düşünüyorum.

Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: Rahmetli - 06 Mart 2013, 11:26:16 ÖÖ 11

Peygamberimizin bir lider, örnek, imam olması ona Allah'ın mesajını iletme, açıklama, tatbik etme görevi de verir. Lakin bu görev Kuran'da olmayan konularda Peygamberimize bir takım teşri, yasak, haram, helal koyma yetkisi verir mi?

Mesela; bir kadını aynı anda teyzesi veya halası ile beraber nikahlamak yasağı, eşek etinin haram kılınması veya yasaklanması, altın'ın haram edilişi vs gibi. Eğer bu yetkileri verir ise bunlar her Müslüman için bağlayıcı mıdır yoksa illete bağlı yasaklar olup illetin ortadan kalkmasıyla hükmün de ortadan kalktığı uygulamalar mıdır? Yani dönemin şartlarına göre geçici olarak bir sebebe binaen konmuş yasaklar mıdır?

Sanırım hadislere yaklaşımımızdaki en temel yanlış bunları doğru kavrayamamaktan kaynaklanıyor.

Velhasıl biz eğer bu durumu bu şekilde algılamaz ve sınırlandırmaz ve elçiye itaati iki tane din oluşturucunun oluşturduklarına inanmak şeklinde anlar ve Peygamberi haşa Allah'la eşitlemeye kalkışır ve bir takım Kuran dışı vahiylerin varlığından bahsedersek tevhid akidesini zedelemiş ve Hritiyanların durumuna düşmüş oluruz.

Biraz karışık oldu gibi ama sanırım ne demek istediğim anlaşılmıştır. Bu konunun son derece ciddi ve hayati bir konu olduğunu ve ihtilaflarımızın en temel sebebin de bunların teşkil ettiğini düşünüyorum.



Şunu gözardı etmemek gerekir. İster Hz.Peygamber'in yapıp-etmelerine sadece Kur'an şekil vermiştir diyelim, isterse Kur'an dışı (vahyi gayri metluv) bir vahiy de yapıp etmelerinde rol oynamıştır diyelim

Hz.Peygamber ve arkadaşlarının 23 yıllık bir sürede  ortaya koydukları hayat, vahyin (Kur'an'ın) kontrolünden geçmiş bir hayattır. Gerektiğinde hem peygamberin kendisine hem de çevresinde olup bitene müdahale eden Rabbimiz, o 23 yıllık dönemi yapılan hataları tashih ederek örnek almamız gereken bir model halinde sunmuştur.

Fakat o dönemi bize anlatan haberlerdeki zaaflar, ortaya konulan o modelin nereye kadar beşeri nereye kadar ilahi kaynaklı bir model olduğunu karmaşık hale getirmiştir.

Abdullah b. Ömer'in taşın etrafını turlaması olayını hatırlarsak, bu zaaf sahabe döneminde bile yaşanan zaaflardandı. Sırf Peygamberi taklid etme gayretinde olan kişiler, ondan sadır olan amellerin -hangisi senden hangisi Allah'tan- sorusunu sorma ihtiyacı duymayanlardır. Bu ve benzeri insanların peygamberden sadır olan fiilleri günümüze ulaştıran haberlerinde ciddi sıkıntılar vardır.

Bunların giderilmesi adına, köklü çalışmalar yapalım derken, Hz.Ömer'in Müellefe-i Kulub konusundaki tutumunu, Peygamber uygulamaları dahil, Kur'an'a da tatbik ederken neyi ölçü alacakları konusu kafaları karıştırmaktadır.

Oturan boğaların fıkıh üretmesi çözümden çok problem oluşturur. Hareket fıkhı, anı yaşamanın ana çözüm getirmenin fıkhıdır. Bin yıl sonra kurulacak devletin ekonomik sisteminin nasıl oluşturulacağı kaygısıyla hareket edenler, hayali üretimler içinde boğulup gitmeye mahkumdur.

Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: maxpayna - 12 Eylül 2013, 11:29:27 ÖÖ 11





Hz Aişe'nin "Onun ahlakı Kur'andı" sözü
 sünneti Kur'ana paralel olarak koyanlara bir itirazdı


 http://www.youtube.com/watch?v=0LoBMaYiCt0# (http://www.youtube.com/watch?v=0LoBMaYiCt0#)




Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: ozan_er - 13 Eylül 2013, 12:46:30 ÖÖ 00
              
  KURAN NİÇİN  TEKKAYNAKTIR  ????

Alemlerin Rabbi yeryüzünü yaratıp yeryüzünün inşasını gerçekleştirmiş ve yeryüzünün yasasını koymuş ve bu yasanın çalışma Kurallarını da belirlemiştir.Buda yetmemiş insana hatırlatma ve öğüt bağlamında vahyi göndermıştır. Ancak insan vahye tabı olamanın zorluğunu gördüğü için Bilginin kaynağını Allah in dışındaki varlıklarla hak ve talep etmedikleri halde ortak etmişlerdir.

“Bir kitaptır bu; sana indirildi, onunla uyarıda bulunasın diye ve inananlar için bir öğüt ve düşündürme olarak... O halde, bundan dolayı göğsünde bir sıkıntı olmasın. Rabbinizden size indirilene uyun; O'nun berisinden birtakım velilerin ardına düşmeyin. Siz ne kadar da az öğüt alıyorsunuz!” (7:2-3)

Bu ayette görülüyor ki uyulması gereken kaynak Allah’tan insanlara indirilen Kuran’dır. “O'nun berisinden birtakım velilerin ardına düşmeyin” ifadesi Allah’ın vahiy ettiği dışında hiçbir kaynağa uymamamız gerektiğini vurguluyor.

Allah, elçisine şunu hatırlatıyor ki, insanlar için Kuran dışında bir kılavuz bulunmamaktadır:
“Oysa biz onlara ders alacakları kitaplar vermemiştik ve kendilerine senden önce bir uyarıcı göndermemiştik.” (34:44)

Yine başka bir ayette“Müslümanlar’a suçlular gibi mi davranalım? Neyiniz var, ne biçim hüküm veriyorsunuz? Yoksa bir kitabınız var da onu mu okuyup duruyorsunuz? Ve içinde her dilediğinizi bulabiliyorsunuz?” (68:35-38)

Bu ayette geçen “Yoksa bir kitabınız var da onu mu okuyup duruyorsunuz” ifadesi bize, inananların din adına okuyup ders alacakları tek Kitap’ın Kuran olduğunu gösteriyor.
Kuran dışında ders alacağımız başka dinî bir kaynak olmadığı şu ayetle de destekleniyor:
“Veya onlara bir kitap verdik de ondaki bir delile mi dayanıyorlar? Doğrusu, zalimler birbirlerine ancak aldatıcı sözler verirler.” (35:40)   

“Onlara bundan önce bir kitap verdik de ona mı dayanıyorlar?” (43:21)?????????
Peygamber kendince din algısı geliştirebilirmi bakalım
“Eğer bize atfen bazı sözler uydurmuş olsaydı, elbette onu kıskıvrak yakalardık. Sonra onun can damarını koparırdık. Hiçbiriniz buna engel de olamazdınız.” (69:44-47)??????????
Ve  Kurandan başka kaynak arayanlara da; “Eğer bize atfen bazı sözler uydurmuş olsaydı, elbette onu kıskıvrak yakalardık. Sonra onun can damarını koparırdık. Hiçbiriniz buna engel de olamazdınız.” (69:44-47) Yani peygamberlerde Allahın mesajının dışında bilgi kaynağı oluşturamazlar

“Ne oluyor size, nasıl hüküm veriyorsunuz? Hiç düşünmüyor musunuz? Yoksa sizin açık bir deliliniz mi var? Doğru sözlülerden iseniz, kitabınızı getirin!” (37:154-157)

“De ki, ‘Doğru sözlü iseniz, Allah katından bu ikisinden daha iyi yol gösteren bir kitap getirin, ben ona uyayım.’” (28:49)
Aslında bu bir hastalıktır .İnanmamak için bindereden su getirir Kurandan başka Kuran

KAYNAKTAN BAŞKA KAYNAK  arar oysa inanacak değildir

“Fakat hak, katımızdan kendilerine geldiğinde şöyle dediler: ‘Musa'ya verilenin aynısı buna da verilseydi ya!’ Bunlar daha önce Musa'ya verileni inkâr etmemişler miydi? Şöyle demişlerdi: ‘Birbirini destekleyen iki büyü.’ Ve dediler: ‘Biz bunların ikisine de inanmıyoruz.’" (28:48)
Çünkü Tek kaynağın dışında kaynağa ihtiyaçları vardır.BU esas kaynak yanınada Şeriki ortağı kaynak uydurmakla geçer ömür.Pratik olarakda evrenin yaratıcısı ve donatıcısı nın dışında bilgi ve yönetme (Hüküm) koyabilecek bir güç ve otoritede yoktur.
 
“Kitap’ın indirilmesi, Üstün ve Bilge olan Allah’tandır. Şüphesiz, sana bu Kitap’ı hak ile indirdik; öyleyse dini yalnızca O'na has kılarak Allah’a ibadet et. Gözünüzü açıp kendinize gelin! Arı-duru din yalnız ve yalnız Allah’ındır! O'nun yanında birilerini daha veliler edinerek ‘Biz onlara, bizi Allah’a yaklaştırmaları dışında bir şey için kulluk etmiyoruz.’ diyenlere gelince, hiç kuşkusuz, Allah onlar arasında, tartışıp durdukları konuyla ilgili hükmü verecektir. Şu bir gerçek ki, Allah, yalancı ve nankör kişiyi iyiye ve güzele kılavuzlamaz.” (39:1-3)

“Sana vahiy ettiğimiz kitap, kendinden öncekini doğrulayıcı olarak gelen gerçektir. Allah, kullarından haberdardır, görendir. Sonra, kullarımız arasından seçtiklerimizi Kitap'a mirasçı kıldık. İçlerinden kendine zulmeden var. Orta yolda gideni var. Allah’ın izniyle hayırlarda öne geçeni var. İşte bu, büyük lütfun ta kendisidir.” (35:31-32)

PEKİ  ELÇİYE İTAAT  NE OLUYOR????????????
Adı üzerinde elçiye itat elçinin kendine değil getirdiğine itaattır .Yoksa Ahmete Mehmete itaat değildir.Yani elçi Allahtan gelen mesajın yanına bu da benim mesajım bunuda unutmayın yada bu nada uyun dememiştir.

“Bu, aynı zamanda, Allah ve elçisinden tüm halka, büyük hac günü yayımlanmış bir duyurudur: Allah putperestlerden uzaktır, elçisi de... Tövbe ederseniz sizin için daha iyidir. Dönerseniz, bilin ki siz Allah’ı aciz bırakamazsınız. İnkarcılara acı bir azabı müjdele.” (9:3)
“Ey inananlar! Allah’a ve elçisine itaat edin. İşitip durduğunuz halde ondan yüzünüzü çevirmeyin.” (8:20)
“Elçiye itaat eden Allah’a itaat etmiş olur. Kim yüz çevirirse çevirsin; biz seni onların üzerine bekçi göndermedik.” (4:80)

BU ayetlerin açıklamasını aşağıdaki şu ayetlerden  anlıyoruz
“Senden önce de kendilerine vahiy ettiğimiz kişilerden başkasını peygamber olarak göndermedik. Eğer bilmiyorsanız, bilenlere sorun. Açık delillerle, kitaplarla gönderdik. Sana da bu hatırlatıcıyı (Zikir’i) vahiy ettik ki, kendilerine indirileni insanlara bildiresin de derin derin düşünebilsinler.” (16:44)

“Bir kitaptır bu; sana indirildi, onunla uyarıda bulunasın diye ve inananlar için bir öğüt ve düşündürme (Zikir) olarak... O halde, bundan dolayı göğsünde bir sıkıntı olmasın.” (7:2)
“Sen, bu tebliğin için onlardan bir ücret istemiyorsun. O, bütün âlemler için bir hatırlatmadan (Zikir’den) başka şey değildir.” (12:104)
 
“Dediler ki: ‘Ey kendisine hatırlatıcı (Zikir) indirilmiş olan, sen bir delisin. Doğru sözlü isen bize melekleri getirsene.’ Biz melekleri ancak belli bir amaç için göndeririz, o zaman da kimseye süre tanınmaz. Kuşkusuz hatırlatıcıyı (Zikri) biz, evet biz indirdik ve onu koruyacak da elbette yine biziz.” (15:6-9)

“Bu, kutsal bir hatırlatıcıdır (Zikir’dir) ki, onu indirdik. Yoksa siz onu inkâr mı ediyorsunuz?” (21:50)

“Biz o peygambere şiir öğretmedik. Şiir ona yaraşmaz da. Ona vahiy edilen, bir hatırlatıcı (Zikir) ve apaçık bir Kuran'dan başka şey değildir.” (36:69)

“Onlar, o hatırlatıcı (Zikir) kendilerine geldiğinde inkâr ettiler. Halbuki o, eşsiz yücelikte bir Kitap'tır. Bâtıl ona, ne önünden gelebilir ne de arkasından. Bilge olan ve çok övülen Allah’tan bir indirmedir o.” (41:41-42)

“Sen, sana vahiy edilene sımsıkı sarıl! Hiç kuşkusuz, sen, dosdoğru bir yol üzerindesin. Gerçek şu: Bu Kuran sana ve toplumuna elbette ki bir hatırlatıcıdır (Zikir’dir). Bundan sorumlu tutulacaksınız.” (43:43-44)

“Ey elçi! Rabbinden sana indirileni tebliğ et. Eğer bunu yapmazsan onun verdiği peygamberlik görevini yerine getirmemiş olursun. Allah seni insanlardan korur. Allah, inkâra batmış topluluğa kılavuzluk etmez.” (5:67)

AÇIKCASI OLMAYAN SORUN ÜRETİP BAK BU KURANDA YOK DEMEKKİ (haşa) ALLAH UNUTTU FALAN KİŞİ TAMAMLADI ODA ALLAHIN SIFATINA ORTAK ANLAYIŞI YAYGINDIR 

Açıkcası Tamamlanmış Kuran  kendini açıklayamamakta ise ve eksikleri varsa Bu kitaptan rabbimiz bizi niçin hesaba çeksin43/44

ELÇİNİN  GÖREVİ   NE
Asıl mesele bunu kavramak elbette  elçinin görevi sadece Kuranı okuyup geçmek değil .Kuranı anlamayı anlatmaktır.VEKutlu elçide bunu yapmıştır.Yani Kuranda bir konu bazen yapısı itibarı ile farkıl süreç ve benzeşim(Mütaşabih) yoluyla anlatılır işte  Peygamberlerin asıl işi Kuranı nasıl Kullanacağız nasıl anlayacağız bunun öğretilmesidir

“Bak, iyice kavrayıp anlamaları için ayetleri nasıl çeşitli biçimlerde açıklıyoruz.” (6:65)
“Muhakkak ki biz, bu Kuran'da insanlara her türlü misali çeşitli şekillerde anlattık. Yine de insanların çoğu inkârcılıktan başkasını kabullenmediler.” (17:89)

“İşte biz, ayetleri çeşitli biçimlerde böyle açıklıyoruz. Öyle ki sana: ‘Sen ders almışsın’ desinler ve biz de bilen bir topluluğa onu açıkça göstermiş olalım.” (6:105)
Sonuç olarak elimeze karışık kuruşuk tutarsız anlaşılmaz kaynağı belli olmayan çelişik bilgiler manzumesi sunulmak istenmektedir.bu algı ve anlayış Kuranın evrensel pak masajı değildir ve kurtuluşa da götürmeyecektir.Tek otoritenin kainatın sahibinin olmadığı dinin adı İslam olamaz yaşadığımız yüzyıllardır eziklik kargaşa mezhep meşrep savaşlarının temeli budur.

Oysa bizim Şanı Yüce Rabbimizin gönderdıği pak arı duru temiz net bir mesajımız var .Ona tabi olmak istemeyenler yani Kirli su arayanlar Pak kaynaktan elbette yararlanamayacaklardır


ZATEN BUNLAR ŞÖYLEDİR BÖYLEDİR DİYECEK ARKADAŞLAR  KURANİ CEVAP BULSALAR İYİ OLUR KİMSE ONLARI DİNLEMEZ VE YETERSİZLİK İFADESİDİR

Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: müslümanlardan - 13 Eylül 2013, 07:28:03 ÖÖ 07
Kuranın müslümanlara ilk öğrettiği akidedir ve bu akidesini SABİTLEMESİNİ sağlar...

Akidenin dışında,yani akidede ölçü ihtilafsızlıktır,yani tevhidin bi toplumda doğru anlaşılması ancak VAHDEDE GÖTÜRMESİYLE ALAKALIDIR ,EĞER Bİ YERDE İSLAM KONUŞULUYOR VE İSTİŞARE EDİLİYORSA TEVHİDİ ANLAMDA VE BU KONUŞANLAR ARASINDA Bİ VAHDEDE GÖTÜRÜLMÜYORSA,İSTİŞARE EDENLER ARASINDA DEMEKKİ TEVHİD TAMAMEN ANLAŞILMIŞ DEĞİLDİR DEMEKTİR..

İtikadde,teşri[hüküm] koymada[haram helal] Allahın hiçbir ortağı yoktur vevevki bu Rasulde olsa,yani kuranda belirtilmeyen haramlar FIKHI VE ZAMANA MEKANA VE ŞARTLARA BAĞLI HARAMLARDIR,bununda dayandığı temel sabitede yine kuranın çizdiği sınırlardır...örneğin domuz ve içki Allahın hükmünde haramken,kıtlık veya ihtiyaç durumunda zaman ve mekan,şartlar oluşunca HADDİ AŞMADAN YEMEK İÇMEK HELAL OLABİLİyor ve bunu rasulde,bi başka müslümanda bu şartlar oluşunca çok kolay HARAM OLAN BU DOMUZ VE İÇKİYİ HÜKMEN O İLLET DÖNEMİNDE HELAL KILABİLİYOR VE BU ALLAHIN HÜKMÜNÜN ÇİZDİĞİ DAİREDE OLDUĞU İÇİN DOĞRU Bİ UYGULAMA OLUYOR..

Bu günün fıkhının oluşturulmamasının temel sebebi GEREK MÜSLÜMANLAR,GEREK GELENEKÇİLERİN KENDİ DİNLERİNİN ÖZNESİ OLMAMAKTAN KAYNAKLANIYOR..Üretici olmaktansa,geçmişi şablonik olarak günümüze taşıyorlar,bütün ihtilafları ve karmaşıklığıylada bu böyle oluyor,DÜŞÜNÜN HİLALİN GÖZLENLENMESİ BİLE BU GÜN ÇOK TRAJİ KOMİK Bİ HAL OLMUŞ VE ÇÖZÜMÜ YOK GİBİ...

Son söz itikatte kuran tek kaynaktır,ameli [sosyal hayattaki evrensel] konumuylada kuranın çizdiği dairede ve serbestlikte kurana bağlı tarihi malumat değerlendirile bilindiği gibi,bazı durumlarda hiç alakası olmaya bilinirliği unutulmadan bu saha,yani sosyal hayattaki evrensellikle alakalı ameli konularda KURANIN TEK KAYNAK OLMASI KONUSU OLAN İTİKATLE ÇAKIŞMADAN,HER ZAMANIN FIKHI OLUŞTURULMALI Kİ İNSANLARA VERİLEN AKIL NİMETİNİN ŞÜKRÜ VE AKLIN ÇALIŞMASININ ÖNÜNDEKİ ENGEL KALKSIN VE KURANIN EVRENSELLİĞİDE BUDUR ZATEN.
Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: Müslüman - 13 Eylül 2013, 11:39:14 ÖÖ 11
Evet, Kuran subut-i kati olan tek kaynaktır ve Kuran’a denk başka bir kaynak yoktur. İnancın Kuran’i ilkelere uygunluğu zorunludur ancak Kuran’ın pratize edilişi olan Peygamberin Sünneti de Müslümanlar için bağlayıcıdır. Kuran’ı nebevi sünnetten ayıramazsınız. Yüce Kuran’ı bize Muhammed (a.s) aracılığıyla gönderen Allah, tabii ki onun bu Kuran’ı en iyi anlayan, algılayan ve özümseyen olmasını da dilemiştir doğal olarak.

Ayrıca Resule itaat Allah’a itaat ile sınırlı olsaydı Allah’a ve Resule itaat ayrı ayrı zikredilmezdi. Allah’a itaat ettik peki Resule itaat nedir? Yine Allah’a itaat ise neden sadece Allah’a itaat edin denmemiş ve Resul ayrıca zikredilmiş? Yani peygamberin getirdiği ve Allah katındandır diye bilinen bir kitapta, Peygambere uyun emri niye sadece Kuran’a uyun demek olsun.

Bir sahabi neye inanmak kimin emrini dinlemek zorundaysa bugünün müslümanı da öyledir, fazladan bir ayrıcalığı yok.

" Andolsun ki içlerinden, kendilerine Allah'ın âyetlerini okuyan, (kötülüklerden) kendilerini temizleyen, kendilerine Kitap ve hikmeti öğreten bir Peygamber göndermekle Allah, müminlere büyük bir lütufta bulunmuştur. Hâlbuki daha önce onlar apaçık bir sapıklık içinde idiler." (3/164)

 "Ey inananlar! And olsun ki, sizin için, Allah'a ve ahiret gününe kavuşmayı umanlar ve Allah'ı çok anan kimseler için Resulullah en güzel örnektir." (33/21)

"Göklerdeki ve yerdeki ordular Allah'ındır. Allah güçlü olandır. Hakim olandır.Doğrusu seni şahit (Kuranı mücessemleştirici), müjdeci ve uyarıcı olarak gönderdik. Ey insanlar, siz de Allah'a ve Peygamberine inanasınız, ona yardım edesiniz, O'na saygı gösteresiniz ve O'nu sabah akşam tesbih edesiniz." (48/7.8.9)

 

Başlık: Ynt: Kur'an Tek Kaynak mıdır?
Gönderen: FECR - 13 Eylül 2013, 12:13:42 ÖS 12
Kur'an'dan başka kaynak tanımayız diyenlere pek inanasım gelmiyor nedense :)

Hayatlarına baktığımız zaman nice kaynakları sahiplendiklerini müşahede ediyoruz.Bazılarını sayıyım:
1-Basın-medya,gazete,tv
2-Batılı yazarlar
3-Müşteşrikler(Oryantalistler)
4-Kendi zanları, hevaları
5-Bulundukları çevre vs.vs

Kur'an tek kaynak , başka hiç bir kaynağı tanımayız diyenlere bakıyorsunuz ne ilmi eserler okurlar ne de Kur'an'ın indirildiği dil olan Arapça'ya vakıfiyetleri var. Bunlar Kur'an'ın anlatmak istediğini değil de kendi anladıklarını adeta  Kur'anlaştırıyorlar. Bunlara göre Peygamber ve Sahabenin sözlerinin bir Batılı ya da Oryantalistlerin söylediği sözler kadar değeri yoktur. Kur'ansız bir sünnet anlayışı nasıl sakatsa, Sünnetsiz bir Kur'an anlayışı da o kadar sakattır.Sünnet derken de  uydurulan sünnet-hadis anlayışını kast etmediğimizi belirtelim