Bir Ayet ve Düşündürdükleri

  • 17 Cevap
  • 13201 Görüntüleme

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ynt: Bir Ayet ve Düşündürdükleri
« Yanıtla #15 : 27 Ocak 2011, 01:01:36 ÖS 13 »
Fecr hocam nerelerdesiniz başlık yine sekteye uğramış ya hu :>D
Bu dünyası olmayan dinin, öteki dünyası da yoktur..!

*

Çevrimdışı FECR

  • *
  • 4700
  • Selam Hidayete Tabi Olana
    • FECR
Ynt: Bir Ayet ve Düşündürdükleri
« Yanıtla #16 : 27 Ocak 2011, 03:37:38 ÖS 15 »
Fecr hocam nerelerdesiniz başlık yine sekteye uğramış ya hu :>D
Evet maalesef yine sekteye uğramış :)

Tevbe 24.ayet gerçektende önemli ayetlerden birisidir.(Yanlış anlaşılmasın,diğer ayetler de önemsiz değildir.)

İnsanoğlunun hayatı devamlı seçim halinde geçiyor.İki farklı yaşam tarzı,anlayış,düşünce arasında bir seçim sunuluyor ve bu seçimin yanında iki farklı bir sonuç karşımıza çıkıyor.Kur'an ayetlerinde iki farklı düşünce,yaşam tarzının yani tevhid ve şirkin mücadelesi anlatılıyor.
Tevbe 24.ayetinde sevgi,muhabbet konusunda bir tercih sözkonusudur.Burada belirtilen sevgi,muhabbet daha çok insani bir sevgiden,muhabbetten daha çok tutkulu bir sevgiden bahsediliyor.Öncelikli sevginin,tutkulu sevginin kime ve nasıl yapılmasını gerektiğini ortaya koyuyor.İnsanın babasına,evlatına,kardeşine,eşine,malına,ticaretine ve hoşuna giden evler,katlar,yatlara karşı aşırı tutkun olması ve hayatının amacına bunları öncellemesi,hayat programını bu kişi ve işlere göre yapması durumunda Allah büyük bir ikaz yapıyor.Tutkulu sevginin Allaha ve Rasulune yapılmasını ve Allah yolunda cihadın öncellenmesini gerektiğini belirtiyor.
Hayat programını dünyanın geçiçi metaı olan mal,mülk,evlat sevgisi vs gibi baki olmayan şeylere göre mi yapıyoruz yoksa baki olan Allah'a göre mi yapıyoruz.Bunu kendimizde sorgulamamızı ifade ediyor bu ayet.
Sevgi,muhabbet Allah içinse bir değer ifade ediyor.Allah ve Rasulunun sevgisi her sevginin üstünde olması lazımdır.Beşeri sevgilerin ya da geçici dünyanın metaı olan sevgiler,Allah yolunda cihadın önüne geçiyorsa veya cihada engel oluyorsa ve bu eksen üzere hayatlarını devam ettirenleri Allah,fasık kabul ediyor ve onların doğru yolu bulamayacağını açıkça belirtiyor.
Allah fasıklık amellerden bizleri korusun
Selam Hidayete Tabi Olanlara


http://kuranneslifecr.blogspot.com

Ynt: Bir Ayet ve Düşündürdükleri
« Yanıtla #17 : 12 Temmuz 2011, 03:54:43 ÖS 15 »
Sevgi,muhabbet Allah içinse bir değer ifade ediyor.Allah ve Rasulunun sevgisi her sevginin üstünde olması lazımdır.Beşeri sevgilerin ya da geçici dünyanın metaı olan sevgiler,Allah yolunda cihadın önüne geçiyorsa veya cihada engel oluyorsa ve bu eksen üzere hayatlarını devam ettirenleri Allah,fasık kabul ediyor ve onların doğru yolu bulamayacağını açıkça belirtiyor.
Allah fasıklık amellerden bizleri korusun[/size]

Amin ecmain inşaAllah...

***

"Ey iman edenler, «Raina-Bizi güt, bize bak» demeyin, «Unzurna-Bizi gözet» deyin ve dinleyin. Kâfirler için acıklı bir azab vardır."2 / BAKARA - 104

Bu ayette konuşurken kullandığınız kelimelere dikkat etmemize vurgu yapılıyor.
Yahudiler kaypak sözler kullanıyorlar veya sözü hakaret anlamı taşıyacak şekilde yanlış telaffuz ederek anlamını değiştiriyorlardı. Örneğin Rasulullah'ın dikkatini bir şeye çekmek istediklerinde "Lütfen bir dakika bakar mısın?" anlamına gelen, fakat başka anlamlara da gelebilen "Ra-ina" kelimesini kullanırlardı. Bu kelime diğer anlamlarıyla:"kibirli ve cahil insan", "Dinle, işitmez olasıca!", "Bizim çobanımız" gibi anlamalra gelebilmektedir. Övme niteliğinde olan; fakat, bazı insanlar tarafından kötü anlamlara çekilebilen kaypak kelimeleri kullanmamaları için, müminlere, "Bize bak" anlanıma gelen ve "ra-ina" gibi ikinci ve kötü bir anlama sahip olmayan "unzurna" kelimesini kullanmaları tavsiye ediliyor.

Bu bağlamda Allah'ın Subuti sıfatlarından olan Tekvin:Yaratmak sıfatı, günümüzde mahlukun sıklıkla kullandığı bir fiil olagelmiş durumda.
Bu kelimenin fiil olarak kullanılan anlamlarına baktığımda:
*Oranlamak, oranlayıp yapmak, kendinden uydurmak.
*Zekâ, düşünce ve hayal gücünden yararlanarak o zamana kadar görülmeyen yeni bir şey ortaya koymak, yapmak... derken bir anlamı da:
*"İnsanın tanrı gibi hissetmesini sağlayan eylem!"miş?!...

"Yaratmak" yerine; "Bulmak, yapmak, icat etmek vs gibi anlamların kullanılması daha uygundur.

Bu kelime ve diğer konuşurken kullandığınız kaypak(kötü anlamlara çekilebilen veya sakıncalı olan) kelimeler hakkında siz kardeşleriminde görüşlerini öğrenmek isterim.
"Ey insan, 'üstün kerem sahibi' olan Rabbine karşı seni aldatıp yanıltan nedir?" [82 / İNFİTÂR - 6]