Arapça anlaşılmaması

  • 7 Cevap
  • 4713 Görüntüleme

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

Çevrimdışı ramiksan

  • mavikuş
  • *
  • 37
Arapça anlaşılmaması
« : 04 Ağustos 2012, 03:52:26 ÖÖ 03 »
selam. Sevgili kardeşler bu arapça dili anlaşılması,açıklanması çok zor bir dilmidir? Çünki Kuranı Kerimde ki ayetleri neden her açıklamaya kalkanlar farklı farklı manalarla açıklıyorlar.Örneğin namazın kaç vakit olduğunda birtürlü uzlaşma sağlanamıyor?Bu nasıl bir dildirki kimse doğrusunda buluşamıyor?İttifak sağlanamıyor?Bir açıklayan kardeşimiz,kardeşlerimiz olursa inanın çok müteşekkir olurum.

*

Çevrimdışı serender

  • *
  • 4811
  • Dosdoğru ol!
Ynt: Arapça anlaşılmaması
« Yanıtla #1 : 04 Ağustos 2012, 04:11:55 ÖÖ 04 »
Kardeşim, Arapça zormudur konusunu erbabı Fecr abiye bırakıyorum.

Namazda beş vakittir. Farklı diyenlerin farklı nedenleri var. Kafa karışacak bişey yok namazda.
'Ey iman edenler, Allah için hakkı ayakta tutanlar ve adaletle şahitlik yapanlar olunuz' 5/8

*

Çevrimdışı FECR

  • *
  • 4700
  • Selam Hidayete Tabi Olana
    • FECR
Ynt: Arapça anlaşılmaması
« Yanıtla #2 : 04 Ağustos 2012, 11:20:08 ÖÖ 11 »
Öncelikle Arapça konusunu ele alalım:

Arapça zorluğundan ziyade geniş bir dildir. Kelime hazinesi çoktur.Arapçada 1.500.000 (1.5 milyon ) kelime olduğu söyleniyor.

Diğer dillerde ise;
İngilizce'de 400.000 kelime
Ruşca'da 1.100,000 kelime
Ukrayaca'da 1,300.000 kelime
Frasızca'da 600.000 kelime
Türkçe'de ise yaklaşık 240,000 kelime

Arapça'nın ne kadar geniş bir olduğunu görmekteyiz. Türkçe'de bir hayvan için mesela "deve " ye için sadece "deve" der geçeriz. Ama Arapça'da herhalde 40'dan farklı ismi vardır. Mesela; 1 yaşındaki deveye farklı, 2 yaşındaki deveye farklı, kulağı kesik deveye farklı, yaşlı deveye farklı, dişi deveye farklı , erkek deveye farklı vs. özelliklerine göre farklı isimler verilmektedir. Kelime ezberleme açısından Arapça diğer dillere göre zor denilebilir. Ama Arap Dili ile aynı aileden gelen başka dilleri konuşanlar için daha kolay öğrenilir. Farsçayı bilen kimseler daha kolay öğrenir. Çünkü yazım ve okuma sistemi yaklaşık  aynıdır. Ama bizim gibi latince yazan ve okuyanlar için zordur. Cumhuriyette harf devrimi yapılmasa idi , Arapça'yı çok kolay öğrenebilirdik. Çünkü Osmanlıca zaten Arapça-Farsça-Türkçe karışımı bir dil idi ve yazım şekli latince değildi, Arap alfabesiyle yazılıyordu.

Alıntı
Kuranı Kerimde ki ayetleri neden her açıklamaya kalkanlar farklı farklı manalarla açıklıyorlar.

Kur'an'ın bir özelliğidir bu. Allah statik, durgun bir yapı ortaya koymamış. Bütün çağlara hitap eden bir özelliği vardır. Zamana ve yöreye bağlı değil, kıyamete kadar ki zamana ve yöreleri kapsayacak ilkeler ortaya koymuştur.Kur'an'ın kimi ayetleri muhkemdir, kimi ayetleri de müteşabihtir. Bunun böyle olmasının bir çok hikmetleri vardır. Bu konuda tefsir usulü konularına bakılabilir.
Ayetleri açıklayanlar farklı farklı manalarda açıklıyorlar. Çünkü Arapça'da bir kelimenin birden çok anlamı olabilmektedir. Müfessirlerin birisi , bir anlamı alarak tefsir ederken, başka bir müfessir, kelimenin diğer anlamlarından birini ele alarak açıklamaya çalışmışlar ve buna göre hüküm çıkarmışlardır.
Allah'ın ayetleri mutlaktır ama müfessirlerin ayetten çıkardığı hükümler mutlak değildir.Daha sonraki yıllarda / yüzyıllarda o ayetin açıklamasına farklı boyutlar getirilebilir.

 
Alıntı
Örneğin namazın kaç vakit olduğunda birtürlü uzlaşma sağlanamıyor?

Namaz vakitleri konusunda fazla bir sıkıntı yoktur. 5 vakit konusunda Cumhuru Ulema ittifak halindedir. Sadece Bazıları 5 vakit namazı 3 vakitte kılınması ile ilgili içtihatları vardır. Öğle ve ikindiyi birlikte, akşam ve yatsıyı da birlikte kılarak cem edilebilir demişlerdir. Mütevatir sünnette de namaz 5 vakit halinde kılınır.

Alıntı
Bu nasıl bir dildirki kimse doğrusunda buluşamıyor?İttifak sağlanamıyor?

Buluşmak isteseler buluşurlar ama insanlar müteşahih konuların ardına düşmeyi çok seviyorlar.Farklı olduğunu hissettirebilmek veya aykırılık olsun diye bazen insanlar yanlış sonuçlara varabiliyor. Bazen de bir konu hakkında Allah Rasulunun ve sahabenin uygulamaları dışlayınca ortaya nefisler, mantıklar giriyor. Bu yüzden ittifak sağlanamıyor maalesef. Peygamberi devre dışı bırakan anlayış ile peygamberi öncelleyen bir anlayışın bir çok konuda ayrışması doğaldır. Çünkü olaylara farklı zaviyelerden bakıyorlar. Peygamberi dışlayan kimselere göre ne şekilsel namaz var ne de tesettür (başörtüsü ) vardır. Temel konularda dahi anlaşma sağlanamamaktadır. Allah insanları farklı farklı meziyetlerde, anlayışlarda yaratmıştır, farklı farklı düşünmeleri doğaldır. Yanlış olan kendi anlayışlarını insanlara din olarak sunmalarıdır.Kişiler kendi anlayışlarını din kabul ederlerse o zaman Allah'ın ayetlerindeki gerçek muradı kavrayamazlar.
Selam Hidayete Tabi Olanlara


http://kuranneslifecr.blogspot.com

*

Çevrimdışı Müslüman

  • ****
  • 511
  • Allah c.c kelamını kul kelamı ile eşitlemeyin.
Ynt: Arapça anlaşılmaması
« Yanıtla #3 : 04 Ağustos 2012, 12:05:10 ÖS 12 »

Peygamberi devre dışı bırakan anlayış ile peygamberi öncelleyen bir anlayışın bir çok konuda ayrışması doğaldır.

Fecr kardeşim Allah razı olsun güzel cevaplamışsınız. ramiksan'ın sorduğu "neden ittifak sağlanmıyor, nedir bu karışıklık" sorusunun cevabı bence yukarıdaki tespitinizdedir.

İfrat ve tefrit bu ümmetin en büyük hastalığıdır. Kuraniyyun ya da mealcilik, ifrattır. Sünneti vahiyle eş görme de tefrit.. yani iki aşırı uçta gidip gelmek, insanoğluna ait en büyük zaaflardandır. Bunu her hususta görebiliriz. Halbuki Rabbimiz bizleri sürekli bu aşırı uçlardan sakındırır ve orta yolu/sırat-ı mustakimi tavsiye eder.

*

Çevrimdışı ramiksan

  • mavikuş
  • *
  • 37
Ynt: Arapça anlaşılmaması
« Yanıtla #4 : 05 Ağustos 2012, 12:31:02 ÖÖ 00 »
Selam sevgili kardeşlerim(Küçüklerim,Büyüklerim)Soruma verdiğiniz cevaplar için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim.Özellikle FECR kardeşim gayet net anlaşılır bir şekilde cevaplamış.Allah hepinizden razı olsun.Yalnız Serender kardeşime namazın beş vakit olduğu konusundaki cevabı için bir,iki sorum olacak Sayın serender kardeşim Miraç hadisesi için ne düşünüyorsunuz?Namaz Miraç;tamı beş vakit farz kılındı? Yoksa Kuranı kerimde açık net bir şekilde ayetlerle sabitmidir?Çünki bazı bu ilimlerle ilgilenenler üç vakit olduğunu söylüyorlar.Sevgili kardeşim bunları söyleyenlerde ilim,irfan sahibi kimseler.Bizlere çocukluğumuzdan beri anlatılan namazın beş vakit farz kılınışı olayı bana simdiki yaşım ve aklım itibarı ile pek gerçekçi gelmiyor.Çünki yaradanın yarattığı kulun takatinin üzerinde bir yükle mükellef tutacağına inanasım gelmiyor.Elli vakit namazın adeta pazarlık gibi bir usulle beş vakte kararlaştırılmış olması ve bu beş vakit namazın yaradan tarafından elli vakit namaz sevabına denk olduğunuda aklım yatmıyor.Bizler namaz kılmakla sevap mı kazanıyoruz,Namaz müslümanın görevi değilmidir,Görevini yerine getiren müslüman bunun için neden sevap kazansın?Cevaplarsan çok sevinirim sevgili kardeşim.

*

Çevrimdışı serender

  • *
  • 4811
  • Dosdoğru ol!
Ynt: Arapça anlaşılmaması
« Yanıtla #5 : 05 Ağustos 2012, 01:01:33 ÖÖ 01 »
Aleykum selam. Niye beni seçtin anlamadım??? İyi taam sor. :.) Soru başı kaç puan? Hepsini cevaplarsam ne var bana :) ;)

Sayın serender kardeşim Miraç hadisesi için ne düşünüyorsunuz?

İyi şeyler düşünüyorum. Bende çıkmak isterim. :P

 Benim ne düşündüğüm önemli mi? Sözkonusu din olunca düşüncemiz kifayetsizdir. (Hani eşarp rengi olsa bişey derdim de ) Ne müfessirim nede vahiy alıyorum, ne diyeyim şimdi ???... İlim irfan sahibi kişilerin söylediklerini takip ediyorsan, biraz daha incelen... Hep muhalifleri takip etme. Hep felsefe okuma. Onlarıda okuda hep okuma.

Alıntı
Namaz Miraç;tamı beş vakit farz kılındı?

Muallakta kalanlardan. Öyle diyenlerde var. Değildir diyenlerde... Allahu alem..?

Alıntı
Yoksa Kuranı kerimde açık net bir şekilde ayetlerle sabitmidir?

Değildir.

Alıntı
Çünki bazı bu ilimlerle ilgilenenler üç vakit olduğunu söylüyorlar.

Haklısın. Bazı bu ilimlerle ilgilenenler başka neler diyolar bi bilsen? Hiç tiyatro çalışanları gördün mü bilmiyorum? Namaz pratiktir. Uygulamadır. Onu kitabi bilgiden değil, o kitabın ayağa kalkmış halinden yani peygamberden. Ben o kadar yazıyorum azıcık da sen yorul. Namazın beş vakit olduğu konusunda sağlam hadisler var. Ben beş vakit kılıyorum. Beş vakit olduğuna inanıyorum. Kuran vahyi anlamak  için ne kadar vazgeçilmezse, Peygamberimde o kadar vazgeçilmezdir. Karın ağrısı peygamber olanların namazın vakitleri konusunda takıntıları var. Normal karşılıyorum. Onlarla tartışacak olsam Namazdan değil peygamberden başlardım. Ama sen bu katagoride değilsin inşallah...

Alıntı
Sevgili kardeşim bunları söyleyenlerde ilim,irfan sahibi kimseler.


Eyvallah. Da ben Peygamberimi yeterli görüyorum ilim irfan konusunda onun Kelamının üstünde tanımıyorum pardon :)

Alıntı
Bizlere çocukluğumuzdan beri anlatılan namazın beş vakit farz kılınışı olayı bana simdiki yaşım ve aklım itibarı ile pek gerçekçi gelmiyor

Bu cümleden amacınızın bağcıyı dövmek olduğunu biraz sezinledim. Suizan olmaz inşallah. Bizde çocukken Mustafa hocamıza soru sormuştuk; Hocam istediğin kadar tesbih çekelim de namazı bi şeeyyettsek  :D Şeyetmedi hoca.
Gerçekci gelene kadar kendinle mücadele et kardeşim.. Aklınıda o kadar büyütme! Çözemediğinde hikmeti, gerçekci değilmiş diye kestiirp atacağına , Yetmedi aklım de!

Alıntı
Çünki yaradanın yarattığı kulun takatinin üzerinde bir yükle mükellef tutacağına inanasım gelmiyor.

(Hımm şeytan epey gaz vermiş anlayacağım )
Allahını seversen namaz takatimiz üzerinde bir yükmü el-insaf yahu!!!

Alıntı
Elli vakit namazın adeta pazarlık gibi bir usulle beş vakte kararlaştırılmış olması ve bu beş vakit namazın yaradan tarafından elli vakit namaz sevabına denk olduğunuda aklım yatmıyor

Bu olay muallakta kalan konulardandır. Sen ona takılma. Önce nefsini namazın önüne diz çöktürt. Daha sonra daha okursun filan ... Buraları geç yani şimdilik....

Alıntı
Bizler namaz kılmakla sevap mı kazanıyoruz,

Allahın takdiri. İnşallah kazanırız. Sevap kazanma olayını 7-15 yaş arasındaki çocuklara dini eğitimde motivasyon aracı olarak kullanıyoruz. Yoksa aklı başındaki bir müslüman namazı sevap için kılmaz.

Alıntı
Namaz müslümanın görevi değilmidir,Görevini yerine getiren müslüman bunun için neden sevap kazansın?

Evet Allah istedi.Onun için namaz kılıyoruz. Dediğim gibi sevap da motivasyon bölümü.

Alıntı
Cevaplarsan çok sevinirim sevgili kardeşim.

Umarım yeterli olmuştur.Birde bakara suresindeki bakara kıssasını hatırlatırım. Allah bizden bişey istediğinde üstüne soru soru soru sormak çokda iyi bişey değil..

Seni sevindirmiş olmak da sevindirici..

Selam ile
'Ey iman edenler, Allah için hakkı ayakta tutanlar ve adaletle şahitlik yapanlar olunuz' 5/8

*

Çevrimdışı ramiksan

  • mavikuş
  • *
  • 37
Ynt: Arapça anlaşılmaması
« Yanıtla #6 : 05 Ağustos 2012, 04:04:16 ÖÖ 04 »
 sevgili kardeşim verdiğin cevap için çok teşekkür ederim.Aslında bende sizin gibi düşünüyorum.Bende herne kadar bazı yerlerden bazı şeyler okusamda,dinlesemde namazımı beş vakit kılıyorum.
ama işte bazen çeşitli nedenlerle insan vesveseye düşüyor,yazdıklarında güven duyduğu kişilere sorup öğrenmek istiyor.Benim gibilerin ihtiyacı tereddüdte olduğum konuları sizin gibi uzmanlaşmış şahsiyetlere sormak,sizin de bildiklerinizle bizleri bilgilendirip,aydınlatmak.Verdiğiniz cevaplar benim için yeterlidir.Tekrar teşekkür eder,Başka konulardada size sormak isterim.selamlar.

*

Çevrimdışı serender

  • *
  • 4811
  • Dosdoğru ol!
Ynt: Arapça anlaşılmaması
« Yanıtla #7 : 05 Ağustos 2012, 04:43:22 ÖÖ 04 »
Est.Uzmanlaşmış şahsiyet filan değilim orayı düzeltelim. Sıradan bi müslümanım o kadar, yardımcı olabildi isem ne mutlu...

Allaha emanet ol...
'Ey iman edenler, Allah için hakkı ayakta tutanlar ve adaletle şahitlik yapanlar olunuz' 5/8